زومیب اپل ظاهرا تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار گوشی‌های تاشو نخواهد شد - زومیب

مدتی است پروژه‌ی آیفون تاشو اپل در سکوت خبری قرار گرفته است و گمان می‌رود که با وجود محصولاتی همچون هدست واقعیت ترکیبی یا خودرو خودران، عرضه‌ی این گوشی در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد. گمان می‌رود توسعه این محصول هنوز در مراحل ابتدایی و معطوف به تکنولوژی‌های مربوط به نمایشگر است و ظاهرا غول دنیای فناوری نمونه‌ای تکمیل‌شده‌‌ی گوشی تاشو را وارد فرایند آزمون ‌و خطای اولیه نکرده است.

حال گزارش راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، نشان می‌دهد که حداقل تا سال ۲۰۲۴ آیفون با قابلیت نمایشگر تاشو رونمایی نخواهد شد. یانگ معتقد است که نباید منتظر رونمایی گوشی تاشو اپل در سال ۲۰۲۳ باشیم؛ چراکه تحولات زنجیره‌ی تأمین نمایشگر نشان نمی‌دهد که اپل برای عرضه‌ی گوشی تاشو در این بازه قصدی داشته باشد. پیش‌ازاین، گفته می‌شد سامسونگ تأمین‌کننده‌ی اصلی اپل برای نمایشگر تاشو OLED خواهد بود و از قرار معلوم، این شرکت در سال گذشته تعداد زیادی پیش‌نمونه‌ی صفحه‌نمایش تاشو برای آزمایش د‌راختیار اپل قرار داده است.

شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد اپل و ال‌جی در حال تولید نمایشگر ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) متناسب با شکل‌وشمایل گوشی تاشو هستند؛ اما تولید انبوه این نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چندی پیش، مینگ‌چی کو نیز در گزارشی خاطرنشان کرد که اپل در حال آماده‌شدن برای عرضه‌ی آیفون تاشو با نمایشگر OLED منعطف ۸ اینچی در سال ۲۰۲۳ است. بااین‌حال، تحلیلگر یادشده تاکنون اطلاعات دیگری درباره‌ی گوشی موردانتظار ارائه نداده است.

به‌طورکلی، مینگ‌چی کو بر این باور است که تمامی بازیگران اصلی بازار گوشی‌های هوشمند باید گوشی‌های تاشو تولید کنند. در اوایل سال جاری، سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ را معرفی کرد که سومین نسخه از گوشی هوشمند تاشو این شرکت است. دستگاه‌های گلکسی فولد اولیه سامسونگ با مشکلاتی مواجه بودند؛ اما باتوجه‌‌به ورود دیرهنگام اپل به این حوزه، سامسونگ سه سال دیگر نیز فرصت دارد تا با رقابت اندک در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو، مشکلات را برطرف کند.

مقاله‌ی مرتبط:

درواقع، سامسونگ اصلی‌ترین رقیب اپل در تولید گوشی‌های تاشو خواهد بود؛ شرکتی که قطعا در نبود اپل بیشترین سهم بازار را ازآنِ خود خواهد کرد. گفتنی است بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که آیفون تاشو شاید سال‌ها دیرتر از حد انتظار عرضه شود یا در‌نهایت، احتمال دارد غول دنیای فناوری هرگز این محصول را معرفی نکند.

گفته می‌شود تا تمامی مشکلات این زمینه برطرف نشود، اپل حاضر به تولید گوشی‌های تاشو نخواهد بود و همان‌طور‌که در ابتدا گفته شد، این شرکت کانون توجه خود را بر تولید دستگاه‌های HMD (نصب‌شده-روی-سر) مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده و مجازی معطوف کرده است. در‌کنار آن، از ورود اپل به صنعت خودروهای خودران و الکتریکی به‌عنوان اصلی‌ترین جاه‌طلبی کوپرتینویی‌ها در سال‌های آینده یاد می‌شود.

جالب است بدانید که مینگ‌چی کو اخیرا اعلام کرده است که اپل قصد دارد هدست‌های واقعیت ترکیبی را تا سال ۲۰۳۰ کاملا جایگزین گوشی‌های آیفون کند؛ بنابراین، طبیعی است که گوشی‌های تاشو در اولویت این شرکت نباشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها