زومیب تماشا کنید: ساخت مستند کوتاهی از حیات‌وحش با استفاده از S21 اولترا سامسونگ - زومیب

اکوسیستم‌هایی که زمانی زیستگاه‌ ببرها بودند، امروز به‌طور فزاینده‌ای در معرض خطر قرار گرفته‌اند و حالا ببرها که در گذشته جزئی جدانشدنی از این حیات‌وحش طبیعی محسوب می‌شدند، به گونه‌ای در حال انقراض تبدیل شده‌اند. در همین راستا سامسونگ و دیسکاوری با همکاری هم مستند حیات وحشی با استفاده از گوشی گلکسی S21 اولترا را با نام چشم در چشم با یک ببر (Eye to Eye With a Tiger) می‌سازند.

مستند کوتاه سامسونگ و دیسکاوری در پارک ملی Ranthambore هند با موضوع ببرهای رو به انقراض ساخته می‌شود و رهبری ساخت آن را یاشان نارایان، عکاس معروف حیات وحش بر عهده دارد. هدف از انجام این پروژه آگاهی‌بخشی درباره عواملی مانند مانند جنگل زدایی و شکار غیرقانونی غذای ببرها است که منجر به کاهش جمعیت ببرها می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

سازمان WWF و دیسکاوری پروژه‌ای به نام C.A.T (حفظ زیستگاه ببرها) را نیز آغاز کرده‌اند که در حال حاضر ۶ میلیون هکتار از زیستگاه‌های محافظت شده در سراسر هند، بوتان و روسیه را شامل می‌شود؛ مستند چشم در چشم با یک ببر به حمایت از این پروژه نیز کمک خواهد کرد.

نارایان در ساخت مستند «چشم در چشم با یک ببر» از ویکرام سینگ، کارگردان فیلم‌های مستندی که تا به حال جوایز متعددی برنده شده نیز کمک گرفته است. این دو در خلال ساخت مستند، با استفاده از دوربین گلکسی S21 اولترا، عکس‌ها و فیلم‌های مختلفی از حیوانات دیگر نیز ثبت کرده‌اند.

برای مثال در ویدئوی زیر از لنز تله ده برابری برای فیلم گرفتن از تمساحی استفاده شده است:


تیم مستندساز برای مقابله با شرایط نوری مختلف از حالت پرو دوربین گوشی بهره برده و تصاویر زیبایی را ثبت کرده است.


گروه مستندساز در مواجه با یک ببر نیز موفق شدند ویدیویی با کیفیت ۸K ضبط کنند و در حین فیلم‌برداری چندین عکس بگیرند.

ویکرام سینگ درباره دلیل ساخت این مستند گفت:

قصد دارم با به تصویر کشیدن قدرت و زیبایی این حیوانات، به مردم کمک کنم تا تجربه‌ای ملموس‌تر از زندگی ببرها داشته باشند. این تصاویر و ویدئو‌ها می‌توانند به آموزش و جذب مخاطبان جهانی کمک کند. همه باید برای تغییر تلاش کنیم تا این گربه‌های بزرگ بتوانند به زندگی خود در طبیعت ادامه دهند.

در ادامه با هم ویدیوی نهایی این مستند را مشاهده می‌کنیم:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها