زومیب می پد ۵ شیائومی درحال اجرای ویندوز ۱۱ رویت شد - زومیب

شیائومی ۱۹ مرداد امسال دو تبلت می پد ۵ و می پد پرو را با پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۰ و مجهز به اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI معرفی کرده بود. اکنون ویدیویی از این تبلت درحال اجرای Windows 11 ARM توسط کاربری با نام Sunflower2333@ منتشر شده است. اجرای نسخه‌ی آرم جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت روی می پد شیائومی به‌معنی آن است که این تبلت ازلحاظ تئوری می‌تواند ویندوز ۱۰ آرم را نیز اجرا کند.

همان‌طور که در ویدئو مشخص است تبلت شیائومی می‌تواند ویندوز ۱۱ آرم را با رزولوشن ۲K به‌نرمی اجرا کند. کاربر منتشر کننده‌ی ویدئو می‌گوید برای افزایش عمر باتری فرکانس کاری هسته‌های CPU تبلت کاهش داده است.

پیش از این نیز تعدادی از کاربران علاقه‌مند توانسته بودند سیستم عامل ویندوز ۱۱ را روی دستگاه‌های مختلفی ازجمله لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰ ایکس ال، می ۸، وان پلاس ۶ تی، می میکس ۲× می ۶ و چند گوشی هوشمند دیگر نصب کنند.

احتمال عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۱ برای می پد ۵ (یا هر تبلت دیگر ساخت شیائومی) از سوی مایکروسافت یا شیائومی بسیار بعید است؛ اما انتشار ویدیوهایی از این دست نشان‌دهنده‌ی آسان بودن نسبی نصب و اجرای سیستم عامل‌های جدید مایکروسافت روی دستگاه‌های قابل حملی است که برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید طراحی شده‌اند.

با قدرتمندشدن روزافزون پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم و کاهش فاصله‌ی آن‌ها با پردازنده‌های x86، بهبود پیدا کردن عملکرد ویندوز روی دستگاه‌های آرم، پشتیبانی بهتر از شبیه‌سازی برنامه‌های سنتی دسکتاپ روی سخت افزار آرم (مخصوصا برنامه‌های ۶۴ بیتی) و کاربرپسندتر شدن رابط کاربری ویندوز برای دستگاه‌های لمسی، می‌توان امید داشت در آینده شاید تبلت‌های بیشتری مبتنی بر ویندوز باشیم.

نظر شما درباره‌ی ویندوز روی تبلت چیست؟ درصورت عرضه‌شدن نسخه‌ی ویندوزی تبلت‌های اندرویدی فعلی از برندهایی مانند سامسونگ و شیائومی آیا حاضرید از آن‌ها استفاده کنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها