زومیب آیفون ۱۳ بهتر از پیکسل ۶ ارزش خود را حفظ کرده است - زومیب

با‌‌توجه‌‌به داده‌های به‌‌دست‌‌آمده از وب‌سایت خرید‌و‌فروش موبایل و مقایسه‌ی قیمت SellCell، سری آیفون ۱۳ اپل توانسته است ارزش خود را بهتر از جدیدترین سری پیکسل گوگل حفظ کند. این داده‌ها که از آمار خرید‌و‌فروش بیش از ۴۵ خریدار گوشی‌های کارکرده جمع‌آوری‌ شده است، نشان می‌دهد سری پیکسل ۶ به‌طور متوسط تقریبا ۴۳ درصد ارزشش را یک ماه پس از عرضه از دست داده است. در‌مقابل، ارزش خانواده آیفون ۱۳ در ماه اول عرضه، تنها حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ارزش پیکسل 6کاهش ارزش پیکسل ۶ پس از عرضه

علاوه‌براین، آیفون ۱۳ شروع به باز‌پس‌گرفتن ارزش از‌دست‌رفته‌اش کرده است و این روند حتی درباره‌ی آیفون ۱۳ مینی صدق می‌کند که بین مدل‌های دیگر آیفون کمتر محبوب است. یکی از یافته‌های جالب این گزارش آن است که ارزش پایین‌ترین مدل پیکسل ۶ حدود ۳۷ درصد کم شده است که با کاهش ۳۵ درصدی ارزش آیفون ۱۳ مینی ۵۱۲ گیگابایتی پس از یک ماه حضور در بازار تقریبا برابر است. این یافته نشان می‌دهد که گوگل احتمالا بخت بیشتری در شکست اپل در بازار پرچم‌داران اقتصادی دارد.

وب‌سایت SellCell به این موضوع چندان خوش‌بین نیست که گوشی‌های پیکسل ۶ همان مسیر چهار مدل آیفون ۱۳ را طی کنند که در‌حال‌حاضر، ارزش آن‌ها بیشتر از دو ماه گذشته شده و کاهش ارزششان ممکن است در چند ماه آینده به وضع ثابتی برسد.

کاهش ارزش آیفون 13کاهش ارزش آیفون ۱۳ پس از عرضه

ناگفته نماند تا زمان بهتر‌شدن وضعیت عرضه‌ی پیکسل ۶ در سال آینده، ممکن است اوضاع تغییر کند؛ اما در‌حال‌حاضر، خرید آیفون برای کسانی گزینه‌ی بهتری است که مدت زیادی از یک گوشی استفاده نمی‌کنند و دستگاه قدیمی خود را با مدل جدیدتر آن معاوضه می‌کنند. به‌‌عبارت‌‌‌دیگر، تنها می‌توان گفت پیکسل ۶ یکی دیگر از چندین گوشی اندرویدی موجود در بازار است که در حفظ ارزش با آیفون فاصله‌ی زیادی دارد.

این موضوع را نیز باید مدنظر قرار داد که کاهش ارزش گوشی‌های کارکرده‌ی پیکسل ۶ بدین‌معنی نیست که که آیفون ۱۳ از هر لحاظ گوشی بهتری است؛ چرا‌که پرچم‌دار گوگل همان‌طور‌که در بررسی پیکسل ۶ پرو زومیب مشخص شد، یکی از گوشی‌های هوشمند برتر سال ۲۰۲۱ است. با‌این‌حال، برای افرادی که عادت دارند هر سال گوشی‌شان را به نسخه‌ی جدیدتر ارتقا دهند، خرید آیفون به‌دلیل حفظ ارزش، از‌لحاظ اقتصادی منطقی‌تر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 477 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها