زومیب امکان مشاهده تعداد دیسلایک‌های ویدئوها در یوتیوب ازطریق افزونه فراهم شد - زومیب

تصمیم برای پنهان‌کردن تعداد دیسلایک‌ها در ویدئوهای یوتیوب، شاید یکی از اقدامات بحث‌برانگیز این پلتفرم تا امروز باشد. به‌نظر می‌رسد تعداد مخالفان این اقدام یوتیوب بسیار بیشتر از طرفداران آن است. به‌هر‌حال، تعداد دیسلایک‌ها برای تشخیص اینکه محتوای ویدئویی واقعا قابل‌اعتماد است یا خیر، روشی عالی محسوب می‌شود. یوتیوب اعلام کرده است که حذف نمایش دیسلایک‌ها به‌نفع تولیدکنندگان محتوا و برای محافظت از کاربران دربرابر آزار‌و‌اذیت و حملات هماهنگ شده است.

صرف‌نظر از این موضوع، برنامه‌نویسی مبتکر تلاش کرده است تا با ایجاد افزونه‌ای تحت مرورگر، امکان نمایش تعداد دیسلایک‌ها را مجددا به پلتفرم یوتیوب اضافه کند. این افزونه از API یوتیوب برای تشخیص تعداد دیسلایک‌ها بهره می‌برد. نکته‌ی مهم این است که API یاد‌شده تا ۱۳ دسامبر فعال خواهد بود و پس‌از‌آن، افزونه‌ی یاد‌شده نمی‌تواند با روش فعلی، تعداد دیسلایک‌های ویدئوها را تشخیص و آن‌ها را نشان دهد.

با‌این‌حال، توسعه‌دهنده‌ی این افزونه ترفند دیگری هم آماده کرده است. این برنامه‌ی افزودنی پس از غیرفعال‌شدن API یوتیوب، از پایگاه کاربران خود برای‌نشان دادن تعداد دیسلایک‌ها بهره خواهد برد. درحالی‌که این ایده‌ای کاملا نوآورانه است، نگرانی‌هایی درباره‌ی انحراف شمارش غیررسمی وجود دارد.

مقاله‌های مرتبط:

این موضوع را نیز مجددا توسعه‌دهنده‌ی افزونه‌ی مذکور بررسی خواهد کرد. یکی از راهکارهای کاهش نگرانی درباره‌ی شمارش‌های غیررسمی دیسلایک‌ها، این است که رأی منفی کاربران این افزونه با رأی منفی واقعی موجود در حافظه‌ی پنهان مقایسه شود. البته برای اینکه این روش دقیق انجام شود، به پایگاه کاربر بزرگی نیاز است؛ موضوعی که مطمئنا با مرور زمان شاهد رشد آن خواهیم بود.

دیمیتری سلیوانوف این افزونه را با نام Return Youtube Dislike از‌طریق سایت رسمی آن در‌دسترس قرار داده است. افزونه‌ی یاد‌شده در‌حال‌حاضر فقط برای مرورگر کروم و فایرفاکس آماده شده است؛ اما توسعه‌دهنده‌ی آن اعلام کرده است که به‌زودی نسخه‌ی موبایل آن را هم منتشر خواهد کرد. توجه کنید که این افزونه فعلا در مرحله‌ی آزمایشی آلفا است و شاید تعدادی باگ در آن وجود داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها