زومیب اوپو، ریلمی و وان پلاس به‌دنبال استاندارد‌سازی‌کردن فناوری شارژ ۱۲۵ واتی هستند - زومیب

شرکت‌های زیرمجموعه‌ی بی‌بی‌کی الکترونیکس (BBK Electronics)، یعنی اوپو و ریلمی و وان‌پلاس، جزو‌ اولین شرکت‌هایی هستند که از شارژ سریع ۶۵ واتی حتی در گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر، سه شرکت یادشده به‌دنبال تبدیل فناوری شارژ ۱۲۵ وات به حالت مرسوم هستند و دیگر شارژ سریع ۶۵ واتی را کمترین استاندارد در محدوده‌ی شارژ سریع می‌دانند.

به‌گزارش گیزموچاینا، پرچم‌داران سال ۲۰۲۲ سری اوپو فایند (OPPO Find) و سری ریلمی جی تی (realme GT) و سری وان‌پلاس ۱۰ (OnePlus 10) از شارژ فوق‌العاده سریع ۱۲۵ وات به‌همراه باتری‌های بزرگ پشتیبانی خواهند کرد. باتوجه‌‌‌به‌ اینکه اوپو قبلا در جولای ۲۰۲۰، فناوری شارژ فوق‌العاده سریع ۱۲۵ واتی خود را رونمایی کرده بود، از این نظر تعجب‌آور نیست. این فناوری در آن زمان سریع‌ترین فناوری شارژ محسوب می‌شد که با تغییرات درخور‌توجهی در سازوکار باتری امکان‌پذیر شد.

مقاله‌ی مرتبط:

اول از همه، باتری اوپو از درجه‌ی ۳c به ۶c تبدیل شد. این کار مسیر حرکت را تا حد زیادی کوتاه می‌کند و مقاومت جریانی سلولی را کاهش می‌دهد. افزون‌براین، درحالی‌که تولید گرما را کاهش می‌دهد، به‌طور مؤثر جریان ورودی ۱۲٫۵ آمپر را ممکن می‌سازد.

در انتهای ورودی، فناوری شارژ ۱۲۵ واتی اوپو از «سه پمپ شارژ موازی» بهره می‌برد که مجموع جریان ۲۰ ولت ۶٫۲۵ آمپری را از شارژر به ۱۰ وات ۱۲٫۵ آمپر تبدیل می‌کند. با‌ این کار، هر پمپ فقط ۴۲ وات انرژی به باتری وارد می‌کند که به‌طور چشمگیری بار را کاهش می‌دهد و از گرم‌شدن بیش‌از‌حد ناشی از جریان زیاد جلوگیری می‌کند.

بی‌شک اگر این فناوری ناامن تلقی شود، تمام پیشرفت‌های فناوری شارژ بی‌استفاده خواهد شد. درهمین‌حال، اوپو برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اقدامات ایمنی مناسبی انجام داده و درمجموع، ۱۰ حسگر برای نظارت بر تغییر دما در گوشی‌ها و مدار بسته‌ی شارژر تعبیه کرده است. این حسگرها به تنظیم ولتاژ و جریان برای کنترل گرمایش گوشی کمک می‌کنند. فناوری شارژ ۱۲۵ واتی اوپو احتمالا سال ۲۰۲۲ در سطح گسترده عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیب درباره‌ی فناوری شارژ بسیار سریع ۱۲۵ واتی چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 542 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها