زومیب اپراتورها برای جلوگیری از کلاهبرداری کدهای دستوری مسدودسازی‌ تماس‌های بین‌الملل را اعلام کردند - زومیب

با الزام رگولاتوری، مشترکان ایرانسل و همراه اول امکان استفاده از کد دستوری برای مسدودسازی مکالمه بین‌المللی را خواهند داشت. روابط عمومی همراه اول در اطلاعیه اعلام کرد همراه اول سرویس محدویت مکالمه بین‌الملل (تماس دو صفر به شماره‌های خارج از کشور) را برای تمامی مشتراکان دائمی و اعتباری راه‌اندازی کرده تا مشترکان بتوانند تماس خروجی به مقصد خارج از کشور را مسدود کنند. این اپراتور اعلام کرده که این سرویس راهکاری مناسب به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برای کسانی است که نیازی به تماس بین‌الملل ندارند و تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می‌‌توانند برای فعال‌سازی این سرویس از کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۲۲ ستاره ۱ مربع» برای ایجاد محدودیت مکالمه بین‌الملل استفاده کنند. رفع محدودیت مکالمه بین‌الملل نیز با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۲۲ ستاره ۲ مربع» انجام می‌شود.

همراه اول هشدار داده که مشترکان در صورت مشاهده تماس ازدست‌رفته (missed call) به کد کشور تماس‌گیرنده در زمان تماس دقت کنند و در صورتی که هنگام تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+ کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع و شماره را بررسی کنند.

در همین زمینه هم روابط عمومی ایرانسل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به مدت بیش از پنج سال، کد دستوری ستاره ۵۵۵ ستاره ۱ ستاره ۸ ستاره ۱ مربع در دسترس مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل است و تمامی مشترکان این اپراتور می‌توانند با شماره‌‌گیری و فعال‌سازی کد دستوری مذکور، امکان تماس با خطوط بین‌المللی را مسدود کنند. با این روش، از کلاهبرداری‌هایی که به شیوه «تماس از دست رفته ناشناخته بین‌المللی» صورت می‌پذیرد، جلوگیری می‌شد.

همچنین ایرانسل در اطلاعیه خود تأکید می‌کند مشترکانی که نیازی به برقراری تماس بین‌الملل (شماره گیری با پیش شماره ۰۰، با کشورهای دیگر) ندارند، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱*۸*۱*۵۵۵*، تماس‌های بین‌الملل خود را مسدود و هر زمان نیاز به برقراری این تماس‌ها داشتند، با شماره گیری کد دستوری #۲*۸*۱*۵۵۵*، برای فعال‌سازی آن اقدام کنند.

با افزایش اینگونه کلاهبرداری‌ها و اعتراضات مردمی صورت گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در نیمۀ دوم آبان‌ماه ۱۴۰۰، داشتن کد دستوری فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی تماس‌های بین‌المللی را به تمامی اپراتورها ابلاغ کرد تا اپراتورهایی که تا این زمان چنین امکانی را برای مشترکان خود فراهم نکرده‌ بودند نیز، ملزم به اجرای این دستور باشند. این درحالی است که کاربران ایرانسل از ۳ شهریور سال ۱۳۹۵، می‌توانستند برای مسدود سازی و اتصال مجدد تماس‌ با خطوط بین‌الملل از کد دستوری اختصاصی، استفاده کنند و این امکان، کماکان برای مشترکان ایرانسل در دسترس است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 346 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها