زومیب اپل احتمالا آیفون‌های ۲۰۲۳ را به درگاه USB-C و مودم 5G اختصاصی مجهز خواهد کرد - زومیب

با استناد به منابع آگاه به سیاست‌های اپل، سال آینده میلادی آخرین سالی است که اپل برای تأمین مودم‌های ۵G گوشی‌های آیفون با کوالکام همکاری می‌کند و پس از آن، انتظار می‌رود آیفون‌های جدید از مودم‌های ۵G سلولار طراحی‌شده توسط خود اپل استفاده کنند.

به‌طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری در حال توسعه‌‌ی مودم‌ ۵G اختصاصی برای کاهش بیشتر وابستگی به کوالکام است و از قرار معلوم، نخستین محصولات مجهز به مودم‌ اختصاصی در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهند شد. چندی پیش گفته می‌شد آخرین تلاش اپل برای تولید ماژول‌ AiP، منجر به پیشرفت‌هایی در توسعه‌ی ماژول‌RF جلویی (RF-FEM) شده است و با سرعت به‌ سمت هدف نهایی‌اش یعنی تأمین مودم ارتباطی محصولاتش حرکت می‌کند.

گفته می‌شود مودم ۵G که اپل برای مدل‌های آیفون‌های ۲۰۲۳ درنظر گرفته، جدا از تراشه سری A است که با توجه به سنت نام‌گذاری اپل احتمالا A17 نامیده خواهد شد. در حقیقت، این برخلاف گوشی‌های اندرویدی است که به‌دنبال مودم‌های سفارشی هستند که پردازنده سلولار (CP) و پردازنده برنامه (AP) را مستقیما در سیستم روی تراشه دستگاه (SoC) ادغام می‌کنند.

اعتقاد بر این است که TSMC که در حال حاضر تمام تراشه‌های سفارشی اپل را تأمین می‌کند، در حال آماده شدن برای تولید مودم ۵G سفارشی این شرکت است. کوالکام اخیرا اعلام کرده که انتظار دارد تنها ۲۰ درصد از تراشه‌های مودم اپل را در سال ۲۰۲۳ تأمین کند که درواقع مُهر تأییدی بر استفاده از مودم‌های اختصای اپل است.

مقاله‌ی مرتبط:

با گذر از مودم اختصاصی، گفته می‌شود اپل می‌تواند آیفون‌های ۲۰۲۳ را به درگاه USB-C مجهز کند. اپل در سال ۲۰۱۲ با معرفی آیفون ۵ رابط داک ۳۰-پین را کنار گذاشت و درگاه لایتنینگ را به‌منظور شارژ دستگاه و انتقال داده‌ها جایگزین کرد و در تمامی مدل‌های آیفون از این درگاه استفاده می‌کند. این در حالی است که اپل به‌آرامی محصولات خود را به درگاه USB-C منتقل می‌کند و در جدیدترین مورد، آیپد مینی ۶ به درگاه مذکور مجهز شده است.

این گزارش در حالی است که تاکنون شایعات متعددی از حذف شدن درگاه لایتنینگ در نسل بعدی آیفون منتشر شده است و گمان می‌رود اپل برای این کار بسیار مصمم باشد؛ اما از لحاظ تئوری حذف درگاه لایتنینگ چالش‌ها و مشکلاتی به‌ همراه خواهد داشت و از سوی دیگر کمسیون اروپا نیز در حال بررسی قانونی است که شرکت‌ها را مجاب به استفاده از درگاه یکسان در گوشی‌های هوشمند می‌کند؛ بنابراین، دور از انتظار نخواهد بود اپل اپل بالاخره درگاه USB-c را به گوشس‌های آیفون اضافه کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها