زومیب تشخیص پس‌زمینه پشت سوژه با ویژگی جدید Google Photos - زومیب

گوگل فوتوز ویژگی به نام «خاطرات» (Memories) دارد که آن را به‌عنوان «مجموعه‌ای از بهترین عکس‌ها و ویدئوهای شما، چه در سال‌های قبل و چه در هفته‌های اخیر» تعریف می‌کند. گوگل اغلب ‌افکت‌های جالبی را به این تصاویر اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها «افکت سینمایی» نام دارد. برای مثال، ممکن است مشاهده کنید که روی تصویر شما به‌صورت خودکار افکتی اضافه شده است که پس‌زمینه را حرکت می‌دهد و عکس حالت سه‌بعدی می‌گیرد.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌گزارش فون‌آرنا، در پست وبلاگی جدیدی اعلام شد که گوگل از قابلیت پردازش عکس و یادگیری حافظه (Memory Learning) برای پر‌کردن برخی از جزئیات پس‌زمینه استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید:

در این فرایند، از یادگیری ماشینی برای تولید ویدئو سه‌بعدی استفاده می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید عکس‌های خود را به شیوه‌ای واضح‌تر مشاهده کنید… اکنون Cinematic photos را بهبود می‌دهیم تا تصاویر به روشی جدید جان بگیرند. یادگیری ماشینی قسمت‌هایی از پس‌زمینه پشت سوژه را پر می‌کند و به دوربین مجازی اجازه می‌دهد آزادانه‌تر حرکت و بهترین قاب‌بندی را برای سوژه‌ی عکس شما پیدا کند. درواقع، اکنون این قابلیت به‌نوعی مانند کارگردانی برای عکس‌های شما است.

قابلیت خاطرات گوگل فوتوز

وقتی اپ گوگل فوتوز را باز می‌کنید، در بالای صفحه تصاویری به شما نشان داده می‌شود که همگی را بخش Memories انتخاب کرده است. از هفته‌ی گذشته، گوگل اعلام کرد که رویدادهای خاص را نیز به این قسمت اضافه می‌کند تا تصاویر و ویدئوهای مربوط به آن‌ها در سال‌های گذشته برای کاربران نمایش داده شود. برای مثال، تصاویر و فیلم‌هایی که در شب سال نو، هالووین، تولدها، فارغ‌التحصیلی و… گرفته شده‌اند، در دسته‌بندی با عنوان آن به کاربر نشان داده خواهند شد. البته خود کاربر می‌تواند آن‌ها را حذف و از نشان‌داده‌شدن دوباره‌ی آن‌ها جلوگیری کند.

همچنین، کاربران می‌توانند از تنظیمات گوگل فوتوز برای پنهان‌کردن چهره‌های خاص متعلق به افراد دیگر و حیوانات خانگی استفاده کنند. این کار تصاویر موجود در شبکه را محدود می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد روی افراد و مکان‌ها و لحظاتی تمرکز کند که می‌خواهد دوباره ببیند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها