زومیب مدیاتک احتمالا به‌زودی تولید تراشه‌های پردازشی مخصوص رایانه‌های ویندوز را آغاز خواهد کرد - زومیب

درحالیکه چند هفته تا «اجلاس فناوری» کوالکام باقی مانده است، مدیاتک «اجلاس اجرایی» خود را در کالیفرنیا آغاز کرده و قرار است درطول هفته‌، مجموعه‌ای از اطلاعیه‌ها را در رویداد خود اعلام کند.

به گزارش گیزموجاینا، مدیاتک به‌عنوان یکی از برندهای تولیدکننده‌ی پردازنده‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. این شرکت اکنون مدعی شده که با دراختیار داشتن ۴۰ درصد از سهم این بازار در جایگاه نخست شرکت‌های سازنده‌ی تراشه‌های موبایلی قرار دارد. اکنون مدیاتک به‌دنبال ساخت پردازنده‌های مخصوص رایانه‌های شخصی ویندوزی است.

شرکت‌های مختلف قصد دارند از معماری x86 به معماری‌های آرم روی بیاورند و واضح است که مدیاتک نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد. انتظار می‌رود این شرکت تایوانی، تراشه‌های مبتنی بر آرم خود را طی چندسال آینده برای رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز عرضه کند.

این شرکت درحال‌حاضر در بازار رایانه‌ها حضور دارد زیرا تراشه‌هایی را برای کروم‌بوک‌های سطح‌پایین یا سطح‌پایه ارائه می‌کند، اما باید دید مدیاتک برای اثبات خود در این بازار چه پردازنده‌ای تولید خواهد کرد.

شرکت تایوانی همچنین درحال ساخت مودم‌های ۵G برای رایانه‌های شخصی مجهز به تراشه‌های اینتل است و بدین منظور در سال ۲۰۱۹ با این شرکت وارد همکاری شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد، عرضه‌ی تراشه‌های مخصوص رایانه‌های ویندوز توسط مدیاتک یک امر اجتناب‌ناپذیر است، اما باید توجه داشته باشیم که توسعه‌ی این پردازنده‌ها هنوز در مراحل اولیه است و انتظار می‌رود این شرکت اطلاعیه‌ی تکمیلی را در این رابطه در رویداد جاری اجلاس اجرایی خود اعلام کند.

کوالکام قبلا برنامه‌های خود را برای تولید تراشه‌های جدید مخصوص رایانه‌های ویندوز در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. این پردازنده‌ها توسط Nuvia طراحی شده است؛ استارتاپی که توسط مهندسان سابق اپل تأسیس شد و پیش‌تر روی تراشه‌های سری A کار می‌کرد. این استارتاپ هم‌اکنون توسط کوالکام خریداری شده است و به‌نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد با این خرید، از تراشه‌های سری M اپل پیشی بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها