زومیب معرفی بهترین سایت های معتبر برای گرفتن مقالات isi - زومیب

بسیاری از دانشجوها مقاله را نوشته اند و الان به دنبال ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله هستند. در زیر درگاه های معتبر دنیا و سایت های معتبر برای گرفتن مقالات isi را برای شما قرار می دهم که با زدن روی هر یک از آن ها می توانید وارد این سایت ها شوید و ژورنال های معتبر را مطالعه کنید و مقالات خود را برای این ژورنال های معتبر بفرستید.

بر روی این سایت کلیک کنید و در قسمت سمت راست ژورنال را فعال کنید

https://www.scopus.com/sources.uri

بعد می توانید در قسمت زیر رشته تخصصی خود را به انگلیسی تایپ کنید و مقالات مرتبط خود را پیدا کنید.

سایت بعدی معتبر را در زیر قرار دادم که شما با سرچ عنوان یا رشته تحصیلی خود می توانید مقالات معتبر را آز آن برداشت کنید.

https://mjl.clarivate.com/home

پیدا کردن بهترین ژورنال ها برای گرفتن مقالات معتبر isi

https://www.journalguide.com/

پیدا کردن مقاله و ژورنال معتبر برای پایان نامه ارشد و دکترا از سایت زیر :

https://jane.biosemantics.org/

در کادری که قرار داده شده تایپ کنید عنوان خود را و در پایین دکمه انتخاب مقاله یا ژورنال رو بزنید.

پایگاه‌های اطلاعاتی در حقیقت، موسساتی هستند که به چاپ و انتشار محتوای علمی می‌پردازند و مجلات مختلف را نمایه و رتبه‌بندی می‌کنند. بسیاری از دانشجویان تفاوت مؤسسه انتشار مقاله و ژورنال را نمی دانند. با ورود به پایگاه‌های علمی به مقالات مختلف مجلات معتبر دنیا دسترسی پیدا خواهید کرد.یعنی شما اول باید بدانید که کدام پایگاه‌های علمی معتبر هستند تا بتوانید مقالاتی را که در این پایگاه ها چاپ می شوند، مطالعه کنید. در ادامه معروف ترین پایگاه‌های علمی دنیا را به شما معرفی می کند و اگر مقاله ای در این پایگاه ها بود یعنی آن مقاله دارای اعتبار بالایی است.

۱-معرفی معروف ترین پایگاه‌های علمی دنیا

پایگاه‌های علمی معروف دنیا به دو دسته عمومی و تخصصی بدل می‌شوند:

عمومی معمولا برای تمام رشته ها صادق هستند، یعنی اگر مقاله ای در رشته تخصصی شما در این پایگاه ها چاپ شده بود یعنی دارای اعتبار بالایی است. اگر در قسمت ژورنال این سایت هایی که در این جا درج شده بروید می توانید به ژورنال ها و  مقالات آن ها دسترسی پیدا کنید.

پایگاه‌های علمی عمومی

۱-ساینس دایرکت

انتشارات الزویر (Elsevier) در دنیا شهرت زیادی دارد. برای دسترسی تعدادی از کتب منتشرشده از سوی این مرکز می‌توانید به پایگاه ساینس‌دایرکت یا ساینس دیرِکت مراجعه کنید. در پایگاه ساینس‌دایرکت علاوه بر کتب انتشارات الزویر، امکان دسترسی به مقالات انگلیسی بالغ بر ۲هزار نشریه معتبر هم میسر است. از آنجا که پایگاه نام‌برده پایگاهی عمومی است در آن می‌توانید به نشریات و محتوایی در حوزه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون دسترسی داشته باشید. رشته تخصصی خود را در قسمت سرچ مقالات تایپ کنید تا مقالات و ژورنال های آن حوزه را به شما معرفی کند.

۲-کتابخانه آنلاین وایلی

انتشارات وایلی هم از معروف‌ترین‌های حوزه نشر در دنیاست. دسترسی به نشریه‌ها و کتاب‌های این انتشارات در زمینه‌های علمی مختلف مانند زیست‌شناسی، علوم رایانه، علوم انسانی، اقتصاد وغیره  میسر است. دسترسی به کتابخانه آنلاین وایلی می‌تواند انبوهی از محتوای ارزشمند در رشته‌های گوناگون را در اختیار مخاطبان خود قرار بدهد. بقیه پایگاه ها را هم که در بالا معرفی کردیم به همین صورت از معتبرترین پایگاه های داده برای ژورنال های معتبر هستند. در ادامه پایگاه های علمی تخصصی را به شما معرفی می کنم.

پایگاه‌های علمی تخصصی:

حالا به سراغ پایگاه‌های تخصصی می‌رویم تا ببینیم که هر یک چه رشته‌ها و زمینه‌هایی را پوشش می‌دهند:

امرالد

امرالد هم انتشاراتی معروف است و در زمینه‌های تخصصی اقتصاد، تجارت، مدیریت و گردشگری کتاب‌ها و نشریات ارزشمندی را ارائه می‌کند.

پاب‌مد

یکی دیگر از پایگاه‌های تخصصی که در زمینه علوم پزشکی فعالیت می‌کند، پاب‌مد است. باوجود پاب‌مد دسترسی به محتوای مجلات فعال در حوزه پزشکی بسیار ساده و آسان میشود.

اریک

اریک پایگاه مرکز اطلاعات منابع آموزشی آمریکاست و وزارت آموزش و پرورش ایالت متحده روی آن کنترل دارد. در این پایگاه تخصصی هم مقالاتی در زمینه‌های دانش‌‌شناسی، روان‌شناسی، علوم‌تربیتی، آموزش‌وپرورش و مباحث این‌چنینی وجود دارد.

آی‌ترایپل‌ای.اکسپلور

پایگاه IEEE بسیار معروف و معتبر است و امکان دسترسی به کتاب‌ها و مقالات در حوزه علوم رایانه و فنی-مهندسی را فراهم می‌کند.

به عنوان یک محقق، شما می‌خواهید یک مقاله تحقیقی ارسال کنید و بدین منظور ، باید مجله‌ای را انتخاب کنید که متناسب با حوزه تحقیقاتی شما باشد و همچنین اینکه ﺁیا در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر مانند ISI ، SCI، SCI-E، Scopus یا ESCI منتشر شده است یا خیر. شناسایی ژورنال موردنظر و نوع فهرست‌بندی ﺁن می‌تواند به خودی خود یک مشکل باشد. در حالی که شما می‌توانید برای انجام این کار افرادی را استخدام کنید، در اینجا روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد که می‌توانید خودتان انجام دهید و پولتان را پس انداز کنید:

در اینجا نحوه تمایز مقاله معتبر و غیر معتبر ISI وجود دارد:

Clarivate Analytics یک سرویس مبتنی بر اشتراک است که بر تحقیقات علمی و آکادمیک ، حفاظت از نشان تجاری ، اطلاعات بیوتکنولوژی و موارد دیگر تمرکز دارد.

  • به وب سایت http://mjl.clarivate.com بروید. سپس شما را به صفحه جستجوی فهرست مجلات Clarivate Analytics Master Journal هدایت می‌کند.
  • با تایپ نام یا شماره استاندارد بین‌المللی پیاینده ، ژورنال مورد نظر خود را جستجو کنید.
  • پایگاه‌ داده‌ای که می‌خواهید در آن جستجو کنید را انتخاب کنید و اطلاعات دقیق ژورنال را در نتایج دریافت خواهید کرد.

نتیجه جستجو نشان خواهد داد که آیا ژورنال مورد نظر شما در SCI-E، Scopus  , SCI ، یا ESCI فهرست گذاری شده است یا خیر . لطفا ً توجه داشته باشید که همه بررسی‌های  SCI ، SCI-E، Scopus  ، یا ESCI ، در پایگاه ‌داده‌‌ی ISI قرار دارند.

ژورنال نمایه شده اسکوپوس

اسکوپوس یکی از پایگاه‌های معتبر و استنادی مجلات بررسی‌شده با بیش از ۷۰ میلیون اثر از قبیل جلسات کنفرانس، فصل‌های کتاب، یادداشت‌های سخنرانی، کتاب‌ها و مقالات علمی است.

برای تأیید مجله مورد علاقه خود ، باید:

  • از وب سایت scopus.com/sources بازدید کنید. این شما را به صفحه جستجوی ژورنال‌ها راهنمایی می‌کند.
  • عنوان ، ناشر یا شماره استاندارد بین‌المللی پیاینده خود را انتخاب کنید و آن را جستجو کنید.
  • جزئیات مجله را در نوار جستجو وارد کنید تا به پایگاه داده آن ها دسترسی داشته باشید.

هنگامی که نتایج را بدست آوردید به چیزی به نام “ضریب اطمینان اسکوپوس” دسترسی خواهید داشت.  همچنین می‌توانید گزارش‌های استنادی مجله را در پنج سال گذشته پیدا کنید.

ژورنال نمایه شده سایمگو (SCImago)

SCImago Journal & Country Rank یک سایت عمومی برای شناسایی رتبه بندی علمی ژورنال‌ها و کشورها است.  این سیستمِ رتبه‌بندی توسط اسکوپوس طراحی شده است و از آن برای تحلیل  و شناخت کیفیت مجلات استفاده می‌شود.

برای تأیید مجله مورد علاقه خود ، باید:

  • ازSCImago Journal and Country Rank بازدید کنید و سپس شما را به صفحه جستجو هدایت می‌کند.
  • عنوان ، ناشر یا شماره استاندارد بین‌المللی پیاینده‌ی ژورنال مورد نظر خود را وارد کنید.
  • جزئیات ژورنال را در نوار جستجو وارد کنید تا به پایگاه داده آنها دسترسی داشته باشید.

نام ژورنال را از صفحه نتایج انتخاب کنید که شما را به صفحه رتبه‌بندی هدایت می‌کند . این کار به شما کمک می‌کند تا جزئیات مورد نیاز را دریافت کنید.

چگونه فرق بین مجلات SCI ، SCIE و SCImago را بفهمیم؟

همیشه بین مجلات SCI ، SCIE و SCImago سردرگمی وجود داشته است.  نحوه تمایز آنها در زیر شرح داده شده است:

SCI به عنوان شاخص استناد علوم است و توسط موسسه اطلاعات علمی (ISI) شکل‌گرفت و توسط یوجین گارفیلد ، ایجاد شد. در حال حاضر تامسون رویترز مالک آن است.

SCIE شاخص استناد علوم توسعه یافته و یک پایگاه داده کتابشناختی است که توسط یوجین گارفیلد ساخته شده و متعلق به تامسون رویترز است.

مجله SCImago براساس شاخص رتبه‌بندی ژورنال (SJR) نامگذاری شده است. این فهرست بر اساس پایگاه داده اسکوپوس ساخته شده است.

جهت چاپ مقالات isi می بایست حتما از مشاوره کامل استاد راهنما یا یک فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید، به دلیل اینکه عدم استفاده از مشاور و متخصص در این حوزه می تواند زمان زیادی را از شما گرفته و در نتیجه موجب عدم نتیجه و چاپ مقاله برای شما گردد. حوزه پایان نامه و مقاله از حوزه هایی است که نیاز ضروری به مشورت فرد متخصص در این حوزه می باشد و حتما باید با پژوهش گران و متخصصان مشورت گرفته و یا از کلاس های آموزشی متخصصان مقاله نویسی استفاده نمایید تا راه را به اشتباه نروید. در ادامه به بررسی شناخت مقالات isi واقعی و دارای اعتبار می پردازیم. شاخص ایمپکت فاکتور برای یک مقاله و یا یک نویسنده تعیین نمی‌شود بلکه کل ارجاعات به یک نشریه را در محاسبات اعمال می‌کند. بااین‌وجود دانش‌جویان و محققین در مقاطع دکترا یا کارشناسی‌ارشد، همواره تلاش می‌کنند تا با بالا بردن کیفیت مقالات و تحقیق گسترده، مقاله خود را در یک مجله با شاخص ایمپکت‌فکتور بالا چاپ کنند. این امر بر اعتبار نویسنده‌ی مقاله می‌افزاید. برای دسترسی به میزان (Impact factor (IF یک ژورنال کافی است به سایت همان مجله علمی مراجعه کنید. ضریب تأثیر یا Impact Factor می‌تواند معیاری برای تخمین ارزش مقالات یک مجله باشد ولی برای تخمین ارزش تک‌تک مقالات معیار خوبی نیست ممکن است تعداد ارجاعات به یک مجله زیاد باشد و این بدان معنا نیست که تمام مقالات مورداستفاده قرارگرفته‌اند. درواقع چند مقاله بسیار قوی می‌تواند تعداد ارجاعات به مجله را بالا ببرد. به‌طور مثال در سال ۲۰۰۴، بیش از ۹۰ درصد IF ژورنال بسیار معتبر Nature به حدود یک‌چهارم مقالات منتشرشده در این نشریه بازمی‌گشت و بقیه مقالات ارجاعی نداشتند.

نحوه تشخیص ایمپکت فکتور ژورنال – روش جستجوی Impact Factor

برای جلوگیری از انتشار شاخص اشتباه یا ایمپکت فاکتورهای دست‌کاری شده، بهتر است از سایت‌های معتبر استفاده کنید. چندین سایت معتبر در این زمینه وجود دارند که برای اگاهی از اعتبارسنجی مقالات آن ژورنال می‌توانید از این سایت‌ها استفاده کنید. برخی از سایت‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از Impact Factorژورنال‌های مختلف آگاهی پیدا کنید عبارتند از:
۱٫ www.scimagojr.com
۲٫ https://www.scimagojr.com/journalrank.php
۳٫ www.bioxbio.com
۴٫ www.citefactor.com

سایت‌های مشخص شده برخی از بهترین منابع برای به‌دست آوردن اطلاعات تخصصی در مورد مجلات آی اس آی در همه رشته های تخصصی هستند و علاوه‌بر اعلام مقدار شاخص ضریب تاثیر، قادرند اطلاعات تکمیلی نظیر کشوری که مجله در آن چاپ‌شده، نام اختصاری مجله، تیراژ شماره‌های چاپ‌شده مجله در سال، زمینه پژوهشی مجله و بسیاری از اطلاعات دیگر را در اختیار دانش‌پژوهان قرار دهند.

مزایا و معایب شاخص Impact Factor

هرچند که شاخص Impact Factor می‌تواند به‌عنوان معیاری برای سنجش کیفیت مجلات شناخته شود ولی بهتر است بدانید که به دلیل وجود برخی از محدودیت‌ها نمی‌تواند به‌تنهایی برای سنجش کیفیت ژورنال‌های علمی و ارزش‌یابی مناسب نیست و برای این منظور بهتر است مؤلفه‌های گوناگونی را در نظر گرفت. ولی این شاخص تا حدود زیادی برای دانش‌پژوهانی که به دنبال مقالات ISI هستند می‌تواند مؤلفه خوبی باشد. با تمام این کاستی‌ها، چاپ مقالات ISI که دارای ایمپکت فکتورهای مختلفی هستند، یکی از دشوارترین امور تحقیقاتی است که هر دانش‌پژوهی به دنبال آن است و انتشار مقاله علمی معتبر در ژورنال‌هایی حتی با ایمپکت‌فکتور پایین، یک موفقیت علمی و تحقیقاتی محسوب خواهد شد. چاپ مقالات در بسیاری از مقالات isi واقعی با ایمپکت فکتور پایین کار آسانی نیست و چاپ مقاله در تمامی مجلات isi معتبر و واقعی کار بسیار دشواری است. بسیاری از مجلاتی که با گرفتن هزینه مقاله را چاپ می کنند به طور حتم از مقالات isi محسوب نمی شوند یا در آینده نزدیک اسم آن ها در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.

کاربرد ایمپکت فاکتور
از ایمپکت فاکتور برای مقایسه مجلات مختلف در یک زمینه خاص استفاده میشود و این پارامتر عملا پر استفاده ترین روش طبقه بندی ارزش مجلات علمی و آکادمیک، می باشد. به گونه ای که مجلات با ایمپکت فاکتور بالاتر به عنوان مجلات بهتر طبقه بندی می شوند و بسیاری از دانشگاه ها برای دخالت دادن مقاله در رتبه بندی اساتید یا دانشجویان مقادیر حداقل مورد نیاز برای ایمپکت فاکتور در نظر می گیرند. البته چون محاسبه ایمپکت فاکتور با در نظر گرفتن کل مقالات انجام می گیرد، به تنهایی برای رتبه بندی تک تک مقالات کافی نیست. پایگاه وب آو ساینس بیش از ۱۱هزار مجله علمی و علوم اجتماعی را نمایه کرده و برای آن ها پارامتر ایمپکت فاکتور را محاسبه و منتشر کرده است.

از ایمپکت فاکتور برای مقایسه مجلات مختلف در یک زمینه خاص استفاده میشود.

انتقادات وارد بر ایمپکت فاکتور
انتقادات زیادی به نحوه استفاده از ضرایب تأثیر وارده شده است. به عنوان یک نمونه، ممکن است مقادیر ایمپکت فاکتور، در بررسی مستقل، به شکل ثابت و بدون تغییر بازتولید نشوند و مقادیر آن‌ها نوسان کند. همچنین مباحث کلی‌تری در رابطه با اعتبار ایمپکت فاکتور به عنوان یک معیار نشان‌دهنده اهمیت مجلات و تأثیر سیاست های اتخاذ شده توسط ویراستاران بر افزایش ایمپکت فاکتور مجله خود، وجود دارد. سایر انتقادات بر تأثیر ایمپکت فاکتور بر رفتار محققان، ویراستاران، و سایر افراد ذینفع در این حوزه مربوط می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 459 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 24 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.