زومیب ناگت مرغ خانگی را با خیال راحت بخورید - زومیب

غذا‌های سرخ‌شده یا سوخاری با تردی خاص خود یکی از پرطرفدارترین غذا‌ها بین افراد هستند. از طرفی پخت این نوع غذا‌ها در اغلب اوقات زمان چندانی از شما نخواهد گرفت؛ بنابراین انتخاب خوبی برای یک شام سریع و لذیذ هستند. یکی از انواع غذا‌های سرخ‌شده ناگت‌ها هستند. ناگت گوشت، سبزیجات، میگو، سیب‌زمینی و… از انواع ناگت‌ها هستند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها هم ناگت مرغ است که مثل پیتزای خانگی محبوبیت زیادی دارد. در این آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را توضیح داده‌ایم. پخت این غذا بسیار ساده و در کمتر از یک ساعت امکان‌پذیر است. اگر دنبال غذایی سریع، سالم و خوشمزه هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مواد لازم(برای ۴ نفر)

  • ۵۰۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان
  • ۱ عدد پیاز کوچک
  • چند حبه سیر
  • ۱۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده
  • ۵۰ گرم آرد سوخاری
  • ادویه‌جات به مقدار لازم
  • زعفران
  • نمک و روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
  • سس گوجه فرنگی

طرز تهیه

۱. چرخ کردن مرغ‌ها و اضافه کردن ادویه

پیش از هر چیز لازم است مرغ‌ها کاملا چرخ شوند. برای این کار می‌توانید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید. در گام بعدی سیر و پیاز را رنده کرده و ادویه‌جات، نمک و زعفران را به آن‌ها اضافه کنید. حال مرغ چرخ شده و ادویه‌جات را با هم ترکیب کرده و مواد ترکیب شده را به خوبی مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مرغ و ادویه‌جات به‌طورکامل با یکدیگر ترکیب شوند. در آخر هم مواد را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

قرار دادن مواد درون یخچال باعث می‌شود تا مواد به‌خوبی ترکیب شده و مانند یک بافت یکپارچه، راحت قالب‌گیری شوند.

۲. اضافه کردن پنیر پیتزا

بعد از گذشت نیم ساعت، ظرف را از یخچال بیرون آورده و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. سپس مواد را به‌هم بزنید تا پنیر پیتزا اضافه شده با آن‌ها مخلوط شود. حال آرد سوخاری را درون یک ظرف ریخته و کنار دست خود قرار دهید سپس شروع به آماده کردن ناگت‌ها کنید. این کار را می‌توانید به صورت دستی انجام داده یا از قالب استفاده کنید. برای سرعت بیشتر در کار بهتر است قالب‌های مخصوص فلافل را امتحان کنید. در آخر هم هر یک از ناگت‌ها را در آرد سوخاری غلتانده و در یک ظرف جداگانه قرار دهید.

۳. سرخ کردن ناگت‌ها

حال که همه چیز آماده است، نوبت به سرخ کردن ناگت‌ها می‌رسد. ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن در آن بریزید. بگذارید روغن گرم شود. پس از آن ناگت‌ها را مانند کتلت در ماهیتابه بچینید. تا زمان طلایی شدن ناگت‌ها به سرخ کردنشان ادامه دهید.

برای سرخ کردن ناگت‌ها یک روش دیگر هم وجود دارد: می‌توانید آن‌ها را در روغن غوطه‌ور کنید. برای این کار به مقدار زیادی روغن و یک ظرف با ارتفاع زیاد نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید اگر قصد دارید ناگت‌ها را به این روش آماده کنید، بگذارید روغن به‌خوبی گرم شود؛ درغیراین‌صورت به محض این که ناگت‌ها را در رروغن می‌اندازید، از هم پاشیده شده و خرد می‌شوند.

۴. طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و سرو آن

حال ناگت مرغ خانگی شما آماده است. می‌توانید آن را همراه سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری میل کرده و لذت ببرید. همچنین می‌توانید آن‌ها را داخل نان ساندویچ ریخته و میل کنید. البته برای تزیین بهتر و اضافه کردن طعم‌های مختلف به غذا، می‌توانید گوجه فرنگی، خیارشور، قارچ، سیب‌زمینی سرخ کرده، فلفل دلمه‌ای، ذرت و… هم کنار ناگت میل کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 22 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.