زومیب وب‌سایت NFT Bay امکان سرقت کلکسیون‌های NFT را فراهم کرده است - زومیب

NFt Bay نام وب‌سایتی است که به لحاظ ظاهر به وب‌سایت شناخته شده The Pirate Bay شباهت زیادی دارد و حتی نام خود را نیز از نام این وب‌سایت الهام گرفته است.

The Pirate Bay با نماد کشتی دزدان دریایی، محبوب‌ترین سرویس اشتراک‌گذاری فایل‌های تورنت بود که به کاربران اجازه می‌داد نسخه‌های غیرقانونی فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را دانلود کنند. جفری هانتلی فردی استرالیایی تبار است که وب‌سایت NFT Bay را راه‌اندازی کرده است.

nftscreenshot1


nftscreenshot2


nftscreenshot3


درحال‌حاضر در این وب‌سایت بیش از ۱۵ ترابایت تصویر NFT وجود دارد و کاربران می‌توانند فرمت JPEG این توکن‌های منحصر‌به‌فرد را به‌صورت یکجا و بدون نیاز به کلیک راست روی هر یک از آن‌ها دانلود کنند. علاوه‌براین امکان جستجوی هر NFT یا مرتب کردن نتایج جستجو براساس محبوبیت مجموعه‌های NFT مانند Bored Ape Yacht Club یا CryptoPunks وجود دارد.

دلیل راه‌اندازی NFT Bay

با توجه به توضیحات هانتلی در فایل متنی موجود در این تورنت‌ها به نظر می‌رسد که دلیل راه‌اندازی NFT Bay، پررنگ کردن ایرادات نحوه صدور NFTها باشد.

Geoffrey Huntley

فرمت نوشته‌ها در این فایل متنی ساده شبیه به کدهای تقلب بازی‌های ویدیویی طراحی شده‌ است و متن نوشته شده به شرح زیر است:

آیا می‌دانستید که NFT فقط لینکی به تصویر موجود در گوگل درایو یا وب‌سایت تعاملی میزبان فراهم می‌کند؟ مشخصات این تصاویر در بلاک چین ذخیره نمی‌شوند و شما به‌راحتی می‌توانید با کلیک راست و انتخاب Save as آن‌ها را دانلود کنید.

همیشه امکان خاموشی و downtime در این وب‌سایت‌ها وجود دارد، اما تمام NFTها در این تورنت‌ بدون دردسر گنجانده شده‌اند تا نسل‌های آینده هم بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند و ببینند که ما چگونه با حباب گل لاله رمزارزها و جمع‌آوری NFTها سیاره خود را نابود کردیم…

مقاله‌ی مرتبط:

با اینکه این وب‌سایت اقدامی کاربردی برای اصلاح دنیای دیوانه‌وار NFTها و قیمت‌های نجومی آن‌ها انجام نمی‌دهد، اما حداقل به نکات قانع‌کننده‌ای مانند ذخیره نشدن مشخصات NFTها روی بلاک چین و افزایش فزاینده قیمت‌های آن‌ها اشاره می‌کند.

شما درباره اقدام هانتلی و راه‌اندازی NFT Bay چه دیدگاهی دارید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها