رفع مشکل وصل و سینک نشدن جیمیل در اندروید

آموزش ۷ روش رفع مشکل وصل و سینک نشدن جیمیل در اندروید

جیمیل یکی از سرویس هایی است که شما برای ارسال و دریافت ایمیل از آن استفاده می کنید. ممکن است در برخی مواقع جیمیل گوشی اندروید دچار مشکل شود. در مقاله امروز انزل وب ما راه حل ۷ مورد از مشکلاتی که ممکن است هنگام کار با جیمیل با آنها مواجه شوید  مانند مثل وصل نشدن، سینک نشدن و.. را به شما آموزش خواهیم داد.

حل مشکل ساین نشدن و همگام سازی جیمیل در اندروید

How to Fix Sync and Connecting Problems with the Gmail Android App

امروزه بسیاری از ما از طریق گوشی های همراه خود ایمیل های خود را چک می کنیم. اما متاسفانه ما با مشکلاتی همچون ساین نشدن و همگام سازی جیمیل در اندروید خود مواجه هستیم. غالبا مشکل سینک نشدن جیمیل بعد از چند بار امتحان مجدد حل خواهد شد، اما اگر بعد از چند بار امتحان کردن مشکل شما حل نشد می توانید از روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید. برای حل مشکل کانکت نشدن جیمیل با حذف برنامه و نصب مجدد آن می توان این مشکل را حل کرد اما روش های دیگری نیز برای حل این مشکل وجود دارد که از شما دعوت می کنیم در ادامه مطالعه بفرمایید. شما می توانید برای راحت کردن کار های وقت گیر و آزاردهنده جیمیل خود از ۷ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

حل مشکل ساین نشدن و همگام سازی جیمیل در اندروید

نحوه شناسایی مشکل اتصال به جیمیل در اندروید

اگر جیمیل شما کار نمی کند اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی لینک G Suite Status Dashboard کلیک و آن را بوک مارک کنید. سپس به قسمت چپ پنجره بروید. این صفحه به داشبورد وضعیت های برنامه گوگل متصل است. اگر هر گونه قطعی، مورد مشکوک یا گزارش قطع سرویس گوگل وجود داشته باشید شما در اینجا مشاهده می کنید. بنابراین هر وقت که جیمیل شما کار نکند این سایت به شما اطلاع خواهد خواهد داد. در این صفحه شما تمام برنامه های موجود در Google Suite را به همراه تاریخ وقوع مشکل مشاهده خواهید کرد. پس در این مرحله ما آمدیم و مشکل جیمیل خود را شناسایی کردیم.

نحوه شناسایی مشکل اتصال به جیمیل در اندروید

حل مشکل وصل نشدن به جیمیل

اگر با اکانت Gmail خود مشکل دارید می توانید با حذف اکانت جیمیل از دستگاه تلفن همراه خود و تنظیم مجدد آن مشکل خود را حل کنید. خوبی جیمیل به این است که همه چیز شما (ایمیلها، اسناد، فیلم و غیره) در سرورهای گوگل ذخیره می شوند و بعد از ریست حساب کاربری خود مجددا می توانید به همه آنها دسترسی داشته باشید. این ساده ترین راه حل مشکل وصل نشدن  جیمیل است. برای انجام این کار شما باید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و سپس مسیر Accounts -> Google را طی کنید. حالا اکانتی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. روی بیضی گوشه سمت راست – بالا تپ کنید و Remove account را انتخاب کنید.

حل مشکل وصل نشدن به جیمیل

مشکل باز نشدن جیمیل در اندروید به علت فراموشی پسورد

یکی از دلایلی که باعث می شود شما نتوانید به اکانت جیمیل خود دسترسی داشته باشید فراموش کردن پسورد است. خوشبختانه تعدادی ابزارها وجود دارند که شما می توانید برای ریکاوری پسورد جیمیل خود از آنها استفاده کنید. اما شما بهتر است از خود سرویس گوگل برای بازیابی رمز استفاده کنید.

مشکل باز نشدن جیمیل در اندروید به علت فراموشی پسورد

اگر شما هنگام ثبت اکانت جیمیل خود از شماره تلفن و ایمیل ثانویه، سوال امنیتی استفاده کرده باشید می توانید از آنها برای بازیابی کلمه عبور جیمیل خود استفاده کنید. در صورتی که این گزینه ها را حین ثبت نام پر نکرده اید روی Try another way کلیک کنید و روش های دیگر را امتحان کنید.

مشکل باز نشدن جیمیل در اندروید به علت فراموشی پسورد

پیامک نشدن کد تایید دو مرحله ای جیمیل

تایید هویت دو مرحله ای یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید از آن برای امنیت بیشتر اکانت خود استفاده کنید. به طور خلاصه، تایید دو مرحله ای یک لایه امنیتی را به شما ارائه می دهد. وقتی که شما تایید دو مرحله ای را انتخاب می کنید یک کد به شما پیامک می شود که باید آن را در سرویس جیمیل وارد کنید. اما گاهی اوقات این کد به شما پیامک نمی شود چاره چیست؟

پیامک نشدن کد دو مرحله ای جیمیل

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که سرعت اینترنت شما به اندازه کافی خوب است. از اپلیکیشن Google Authenticator استفاده کنید شما می توانید این برنامه را دانلود، نصب و باز کنید. با کامپیوتر به صفحه ۲-step authentication بروید، اسکرول را پایین بکشید و روی Authenticator App کلیک کنید.

با گوشی خود کد QR را اسکن کنید. بعد از اسکن یک کد به شما نمایش داده می شود، این کد را در کادر Verify وارد کنید و شماره تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. حالا شما می توانید به جای کدهای پیامک شده از برنامه Authenticator برای لاگین شذن خودتان استفاده کنید.

پیامک نشدن کد دو مرحله ای جیمیل

اگر دوست ندارید از ای روش استفاده کنید می توانید برای دریافت کد کیو آر خود تماس تلفنی را انتخاب کنید یا از کدهای بکاپ شده استفاده کنید. کدهای بکاپ معمولا برای وقت هایی که شما گوشی خود را از دست می دهید و یا نمی توانید از کدهای احراز هویت استفاده کنید بکار می روند.

پیامک نشدن کد دو مرحله ای جیمیل

کدهای بکاپ یکبار مصرف هستند و در کل ۱۰ مورد است. با استفاده هر مورد، کد غیر فعال می شود. برای ایجاد مجموعه ای از کدها به صفحه ۲-step verification بروید و اسکرول را به بخش backup codes بکشید. روی Get new codes کلیک کنید تا یک فایل متنی ایجاد شود، حالا این فایل را دانلود کنید. اگر می خواهید از این کدهای بکاپ برای ورود به جیمیل استفاده کنید به صفحه ورود جیمیل بروید و نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. وقتی که تایید دو مرحله از شما خواسته می شود روی More options کلیک کنید و بعد کد بکاپ ۸ رقمی را وارد کنید.

رفع مشکل همگام سازی نشدن جیمیل اندروید

مشکل سینک نشدن جیمیل اندروید می تواند به دلایل مختلفی باشد. شما ممکن است به تمام پیام های خود دسترسی نداشته باشید، ممکن است ارسال ایمیل شما با شکست مواجه شود، یا پیغام خطای account not synced را دریافت کنید یا برنامه کند شده باشد. در هر حالت، شما مراحل زیر را برای حل مشکل همگام سازی خود بکار ببرید:

  • برنامه جیمیل را آپدیت کنید. مشکل دریافت ایمیل می تواند در نسخه های قدیمی تر جیمیل رخ دهد.
  • دستگاه خود را ریستارت کنید.
  • اتصال اینترنتی خود را بررسی کنید. شما باید به اینترنت قوی دسترسی داشته باشید.
  • به تنظیمات گوشی خود بروید روی Network & Internet  تپ کنید و Airplane mode یا حالت پرواز را غیرفعال کنید.
  • وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و Users & accounts را انتخاب کنید بعد گزینه Automatically sync data را فعال کنید.
  • تنظیمات جیمیل خود را بررسی کنید. آیا شما گزینه همگام سازی را انتخاب کرده اید؟ دکمه منو را تپ کنید و Settings را انتخاب کنید. اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه Sync Gmail را انتخاب کنید.
  • دیتای برنامه جیمیل را پاک کنید. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به مسیر Apps & Notifications -> App Info -> Gmail -> Storage -> Clear Data -> OK بروید. بعد از انجام این کار دستگاه خود را ریستارت کنید.
  • با حذف برنامه های غیر ضروری فضای ذخیره سازی خود را آزاد کنید.

همگام سازی نشدن جیمیل

حل مشکل پیدا نکردن ایمیل ها در جیمیل

قبلا نحوه پاک کردن یکباره تمام ایمیل های قدیمی جیمیل از اینباکس را به شما آموزش دادیم و اگر در صندوق ورودی جیمیل خود بعضی از ایمیل هایتان را نمی بینید به احتمال زیاد به طور تصادفی آنها را حذف یا آرشیو کرده اید. شما می توانید به پوشه Trash بروید و بررسی کنید ببینید ایمیل های شما آنجاست. شما با کلیک گزینه More و انتخاب All Mail می توانید به تمام ایمیل های خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید حالت آفلاین ایمیل جیمیل در کامپیوتر و گوشی خود فعال کنید.

پیدا نکردن ایمیل ها در جیمیل

حل مشکل کانکت نشدن به اکانت گوگل به وسیله مرورگر وب

قبلا در انزل وب ۳ روش دسترسی و نصب برنامه جیمیل در ویندوز کامپیوتر را به شما آموزش دادیم. اگر شما از طریق مرورگر وب وارد جیمیل می شوید و جیمیل برای شما لود نمی شود چند کار وجود دارد که شما باید انجام دهید. اکثر مرورگرهای امروزی با جیمیل سازگار است اما برخی مواقع مرورگرهایی مانند اپرا دچار مشکل لود نشدن جیمیل می شوند. برخی از افزونه ها با جیمیل تداخل ایجاد می کنند، پس افزونه های خود را بررسی کنید و موارد مشکل ساز را غیرفعال کنید. گاهی اوقات کوکی ها و یا فایل های موقت می توانند باعث ایجاد مشکل در جیمیل شوند که با پاک کردن کش و کوکی ها می توانید این مشکل را حل کنید.

حل مشکل کانکت نشدن به اکانت گوگل

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با راه کارهای امروز توانسته باشید مشکل همگام سازی و ورود به جیمیل در اندروید خود را حل کنید، اگر راه حل دیگری برای حل مشکل اتصال به جیمیل در اندروید سراغ دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش تصویری 4 روش بکاپ گرفتن از جیمیل
آموزش تصویری ۴ روش بکاپ گرفتن از جیمیل

نظرات

  • z.s says:

    سلام
    لطفا امکانش هست منو راهنمایی کنید
    من هم تو گوشیم ایمیل دارم و هم داخل سیستم رایانه خونه و هر وقتی چیزی بخوام پرینت بگیرم از گوشی به ادرس خودم ایمیل میکنم و از داخل رایانه پرینت میگیرم.
    الان یه چند وقتی هست که از داخل گوشیم میخوام ایمیل بفرستم میگه در ارسال ایمیل مشکلی پیش امده مجدد تلاش کنید و هی این پیام تکرار میشه؟
    ممنونم

    • ثریا says:

      به خاطر محدودیت های اعمال شده اینترنت هست باید از برنامه های تغییر دهنده ای پی استفاده کنید

  • Fatemeh says:

    سلام
    روز بخیر
    کسی هست اینجا بتونه کمکم کنه جیمیل رو برگردونم یا پسورد ریسیت کنممم؟؟؟

    ۲روز پیش رفتم تنظیمات جیمیلمو دست کاری کردم برا امنیت بیشتر،
    نمیدونم چیشد یجورایی از تموم اکانت هایی که باایمیلم بودم مثه کروم ، یوتوب و…
    ء sign out شدم
    و حتی خودِ برنامه جیمیلم هم یجورایی بسته شده و لود نمیشه و نیاز به ورود دوباره داره
    و رمزم یادم نیست
    و verification code رو میفرسته رو برنامه جیمیل ، که برنامه هم برام لاگ اوت شده نمیتونم پیاما ک میاد رو ببینم

    خیلی ممنون میشم اگه یکی میتونه کمکم کنه🙏

  • حامد says:

    سلام من فروشنده لوازم جانبی هستم و برای مشتری جیمیل فعال هم میکنم ولی امروز بعد از هر ساخت جیمیل گوگل خطا ورود میده و از من میخوادد تا بعدا وارد سیستم بشم در صورتی که جیمیل رو برام راحت میسازه؟
    مشکل از کجاست ؟

  • عرفان صاِِمی پور says:

    سلام به تمام بزرگ مردان ایران زمین که از نسل کوروش بزرگ وداریوش هستند وگفتار نیک وکردارنیک وپندارنیک را ضمیمه کارشان قرارمی دهند من یک گوشی هواوی اسند y530 دارم قبل از اینکه ریست فکتوریش توجیمیل داشتم الان هر کاری می کنم نمی تونم باهاش جیمیل درست کنم واخطار برقرای سرور می دهد اگر کسی می دونه لطفا بهم کمک کنه

  • Amir says:

    درضمن ماله توی گوشی هست ن کامپیوتر

  • Amir says:

    سلام من ی جمیل دارم که س سال هست بازی فری فایر روش انجام میدادم گوشیم فلش کردم رمز یادم رفته بود الان میخوام وارد بشم کد ب شمارم میاد و میزنم بعدش میگه ارسال پیامک ب جمیل که واردش نشدم و زده روش دیگر خوب جمیلی ک میخوام واردش بشم ک نشدم ک پیامک بیاد نمیتونم کد بدم و میزنم روش های دیگر ی صفحه میاد ک میگه امکان ورود شما ب حساب کاربری ممکن نیستیا همچین چیزایی میگه چی کار کنم؟؟؟؟😞الان س روزه نمیتونم برم توش

  • احمدی says:

    سلام من نمیتونم اصلا ایمیل بسازم‌همش میگه متاسفیم حساب گوگل شما را نتوانستم ایجادکنیم یکی بگه چ غلطی باید بکنم‌

  • ناشناس says:

    باسلام خدمت انزل وب، من دو دستگاه قدیمی دارم یکی Huawei y320-u30 و یکی tablet samsung galaxy note 10.1
    من مشکلم این هست که نمی تونم توی این دستگاه ها به ایمیلم وارد بشم و علاف موندم. وقتی ایمیلم رو وارد می کنم تو هر دو فقط مونده تو صفحه singing in و فقط یه خط داره ابی که میره ولی هیچ چیزی انجام نمیگیره. لطفا راه حل بگید ممنون میشم.

    • arghavan says:

      سلام منم دقیقاً همین مشکل برام پیش اومده.شما تونستید راه حلی پیدا کنید؟

  • مهدی says:

    سلام من نمیتونم به جیمیل وصل بشم میگه نام کاربری در شبکه موجود نمی‌باشد ولی وقتی بخای اکانت بسازی همون رو میزنم میگه که قبلا استفاده شده

  • Shahryar says:

    سلام جیمیل من مینویسه اخطار بعدا دوباره امتحان کنید با گوشی ولی با لب‌تاپ درسته میشه راهنمایی کنید

  • محمد says:

    سلام، من تبلت tab E رو دارم اندروید ۴.۴.۴ kitkat وقتی روی حساب جدید میزنم نام و نام خانوادگی رو میزنم یهویی میاد روی همون صفحه اول که نوشته افزودن حساب هیچ اتفاقی هم نمیفته

  • یحیی حسین پور says:

    سلام من رمز جیمیلم یادم رفته فقط شماره تلفنم را برای بازیابی دادم وقتی که شماره تلفن میزنم کد ۶ رقمی میاید وارد می کنم می ره مرحله بعد اونجا می گه نتوانستیم مشخص کنیم این حساب متحلق به شماست مثلا می خواهم مراحل دیگر را انتخاب کنم برای بازیابی اما فقط این مرحله شماره تلفن را میاره بقیه روش ها را نمی یاره اگر روش دیگر رابزنم بازم می گه نتوانستین مشخص کنیم این. حساب متحلق به شماست.

    • پریسا says:

      پریسا
      سلام در ایمیل خودم می تونم پیام ارسال کنم ولی برای من کسی نمی تونه پیام بفرسته و به طرف مقابل این پیام می ره که ادرس ایمیل مشکل داره؟ممنوم می شم راهنمایی بفرمایید

  • حمید says:

    چرا جمیل من ارسال نمیشه میگه اشتباهه

  • حمید says:

    من نمیدونم مثل این سایت هر کاری میکنم جمیل من ارسال نمیشه میگه جمیل شما اشتباه هست

  • سامان says:

    با عرض سلام و خسته نباشید من وقتی با این اکانت میخوام به جی میلم وصل بشم به راحتی وارد میشم ولی الان چند روزه با اکانت دیگم نمیتونم وارد بشم یعنی جی میلو با رمزو ک وارد میکنم بعد ی پنجره دیگه باز میشه و ی صفحه سفید میاد ولی با بقیه اکانتا ک وارد میشم این اتفاق نمیوفته ممنون میشم راهنماییم کنید

  • حسین says:

    نامفید