نصب آپدیت بایوس لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش ۲ روش نصب آپدیت بایوس لپ تاپ و کامپیوتر

وقتی اقدام به روشن کردن لپ تاپ یا کامپیوتر ? خود میکنید، ابتدا بایوس (BIOS) شروع به کار میکند. درواقع وظیفه بایوس انجام تست های اولیه و ثانویه برای بوت یا راه اندازی سیستم میباشد. اگر برای بایوس شما نسخه جدیدی منتشر شده باشد، آپدیت BIOS همواره ممکن است مفید باشد. اگر میخواهید پیرامون نرم افزار آپدیت بایوس و چگونگی ارتقا ورژن BIOS بیشتر بدانید امروز با ۳ روش نصب آپدیت بایوس همراه انزل وب باشید.

نحوه نصب و آپدیت نرم افزار BIOS بایوس مادربورد

How To Install And Update Motherboard BIOS Software

پیرامون آپدیت و نصب بایوس لپ تاپ و کامپیوتر می توان گفت با توجه به اینکه تولید نرم افزار و سخت افزار ها همواره خالی از اشکال یا باگ نبوده، شرکت ها آپدیت هایی را برای رفع اشکالات و افزودن امکانات جدید به محصولات خود منتشر می کنند و مطمعناً آپدیت بایوس هم باعث رفع اشکالات احتمالی آن می شود و شاید امکانات جدیدی به قابلیت های مادربرد اضافه شود. در اینجا ۲ روش از آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ و کامپیوتر برای شما آورده شده است.

همچنین اگر به طور کلی با بایوس کامپیوتر آشنا نیستید و کاربرد آن را هم نمی دانید، حتما آشنایی با تنظیمات بایوس کامپیوتر را مشاهده کنید.

نحوه برسی نسخه BIOS قبل از آپدیت

آموزش آپدیت بایوس مادربرد گیگابایت

پیش از پرداختن به نحوه آپدیت بایوس مادربرد باید حتما ورژن بایوس فعلی تان را بدانید. در قسمت Start عبارت msinfo را جستجو کرده و سپس System Information را باز کنید.

آموزش آپدیت بایوس مادربرد گیگابایت

در روبه روی عبارت System Model شما می توانید مدل دقیق سیستم یا لپ تاپ تان را ببینید. دانستن این برای یافتن نرم افزار آپدیت بایوس مناسب الزامی است.

آپدیت بایوس لپ تاپ لنوو ، دل ، ایسر ، ایسوس ، فوجیتسو و...

کمی پایین تر، رو به روی BIOS Version/Date باید مدل دقیق بایوس شما به همراه شرکت سازنده آن وجود داشته باشد. این مقدار را به خاطر بسپارید.

آپدیت بایوس لپ تاپ لنوو ، دل ، ایسر ، ایسوس ، فوجیتسو و..

نحوه آپدیت بایوس مادربرد ایسوس

خب در مرحله اول از نحوه آپدیت بایوس مادربرد ایسوس یا دیگر برند های سازنده کامپیوتر و لپ تاپ باید نام مادربرد یا نام دقیق لپ تاپتان را در گوگل جستجو کنید تا توسط آن به سایت سازنده لپ تاپ خود بروید (آپدیت BIOS مادربورد Gigabyte , msi و Asus بسته به برند و مدل لپ تاپ متفاوت میباشد) . زیرا در آنجا می توانید نسخه جدیدتر بایوس خود را پیدا کنید.

آپدیت آموزش نصب bios

در سایت سازنده لپ تاپ یا کامپیوتر خود نام دقیق بایوس را جستجو نمایید. در همانجا دنبال بخشی به نام Version بگردید و مطمئن شوید که نسخه منتشر شده در سایت، از نسخه‌ای که در سیستم خود چک کردید جدید تر باشد.

آپدیت bios مادربورد gigabyte و asus

حالا فایل آپدیت BIOS را دانلود نمایید. معمولا بعد دانلود، یک فایل ZIP در سیستم شما ایجاد میشود که همان فایل دانلودی و مورد نیاز شماست.

نحوه آپدیت بایوس اچ پی

حالا فایل دانلودی را استخراج کنید تا از حالت Zip درآید. برای اینکار بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Extract Files را بزنید.

آموزش آپدیت بایوس مادربرد های msi از طریق فلش دیسک

در مرحله بعد ابتدا مطمئن شوید که سیستم شما به یک منبع برق مطمئن بدون قطعی و اتصالی مطمئن باشد. اگر لپ تاپ دارید، آن را به برق متصل کنید.

نحوه آپدیت بایوس مادربرد ایسوس

حالا یک عدد فلش که حجم کافی برای ریختن نرم افزار آپدیت بایوس در آن را داشته باشد به سیستم متصل نمایید. لازم به ذکر است که این فلش ترجیحا باید خالی باشد.

آپدیت بایوس مادربرد asus

حالا در این مرحله آموزش نصب BIOS نوبت آن است که فایل های اکسترکت شده را درون فلش خالیتان کپی کنید. این فرایند نیازی به بوتیبل کردن فلش نمیباشد و باید یک Copy و Paste ساده امکان پذیر است.

آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ

در این مرحله از آموزش آپدیت کردن بایوس لپ تاپ ، وقتی انتقال فایلها به فلش کامل شد سیستم را ری استارت کنید و بلافاصله بعد از شروع به روشن شدن مجدد سیستم، کلید F12 به طور پیاپی بزنید تا به حالت BIOS بروید. اگر این کلید جواب نداد کلید های Del یا ESC را امتحان کنید.

آپدیت بایوس مادربرد asus با فلش

نحوه آپدیت کردن بایوس لپ تاپ و کامپیوتر ممکن است در برند های مختلف کمی متفاوت باشد اما عموما به این صورت است که وقتی به فضای BIOS وارد شدید، باید نخست به تب Boot رفته و مطمئن شوید که گزینه Flash در ابتدای لیست قرار داشته باشد. سپس به سراغ تب Advanced رفته و به دنبال گزینه‌ای شبیه به Start Flash بگردید و آن را انتخاب کنید. با اینکار فرایند آپدیت بایوس آغاز میگردد.

توجه داشته باشید که در هنگام آپدیت بایوس مادربورد به هیچ وجه سیستم خود را خاموش نکنید یا از برق نکشید. این کار باعث میشود بایوس سیستم به طور کلی از کار بیوفتد و قطعا باعث بروز مشکلاتی میشود و در نهایت مجبور خواهید بود سیستم خود را جهت تعمیر به مراکز معتبر ببرید. همچین اگر می خواهید اطلاعاتی پیرامون Security Boot بدانید، مطلب Security Boot چیست؟ را مشاهده کنید.

آموزش نصب بایوس لپ تاپ و کامپیوتر ویندوز ۱۰

روشی ساده تر که معمولا در ویندوز ۱۰ برای آپدیت بایوس لپ تاپ  HP, Asus , Lenevo و.. در پیش گرفته میشود وجود دارد. یک فلش خالی را به سیستم متصل کرده و فایل BIOS که در مراحل قبل باهم دانلود کردیم را به آن منتقل کنید.

آموزش آپدیت بایوس مادربرد گیگابایت

سپس در محیط دسکتاپ بر روی Start کلیک کنید و سپس گزینه Power را انتخاب کنید. حالا کلید Shift را از روی کیبورد نگه داشته و سپس Restart را بزنید.

نرم افزار آپدیت بایوس

حالا برای آپدیت bios در اینجا گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید.

آپدیت bios

حالا گزینه Advanced options را انتخاب کنید تا نهایتا به UEFI Firmware Settings برسید. آن را انتخاب کنید. بعد از آن Restart را بزنید. با اینکار سیستم ری استارت شده و به طور اتوماتیک به حالت BIOS میرود. وقتی به فضای BIOS رفتید به دنبال BIOS update بگردید. این قسمت قابل توضیح دادن به طور دقیق نیست زیرا در مادربورد ها و سیستم های مختلف متفاوت است. بعد از آن فایل آپدیت را از فلشی که به سیستم متصل کرده بودید انتخاب کنید و سپس منتظر شوید تا فرایند آپدیت bios تکمیل گردد.آموزش آپدیت بایوس

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۳ روش نصب آپدیت بایوس لپ تاپ و کامپیوتر همراه شما بودیم. آیا تا به امروز طریق آپدیت بایوس مادربرد گیگابایت یا … را می دانستید؟ آیا تا حال قصد آپدیت بایوس لپ تاپ لنوو ، دل ، ایسر ، ایسوس ، فوجیتسو و… را داشته اید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون مزایای آپدیت بایوس در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل Secure Boot ویندوز 11
آموزش ۷ روش حل مشکل Secure Boot ویندوز ۱۱
آموزش 7 روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز 11 ، ویندوز 10 و...
آموزش ۷ روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و…
9 روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
۹ روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
آموزش 8 روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز 10 ، و 8 و 7
آموزش ۸ روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز ۱۰ ، و ۸ و ۷

نظرات