ترفندها و عملگرهای جستجو در یوتیوب

آموزش ترفندها و عملگرهای جستجو در یوتیوب (YouTube)

بیشتر اوقات، جستجوی YouTube ? آسان است، شما به سادگی یک عبارت را تایپ می کنید و فیلم های مربوطه ظاهر می شوند. اما اگر به جستجوی بهتر یوتیوب نیاز دارید چه باید کرد؟ ما در این پست قصد داریم آموزش ترفندها و عملگرهای جستجو در یوتیوب را به طور کامل توضیح دهیم، پس با انزل وب همراه باشید.

لیست عملگرهای جستجو در یوتیوب

 Search YouTube with Using Advanced Search Operators

پیش از این در انزل وب ما آموزش ۵ روش تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب کامپیوتر و گوشی و جستجوی حرفه ای در گوگل برای شما قرار دادیم. امروز نیز در ادامه به آموزش ترفند جستجو یوتیوب و نماد های محدود کننده جستجو در یوتیوب خواهیم پرداخت. خوشبختانه، یوتیوب گزینه های جستجوی پیشرفته ای را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا در آن به راحتی جستجو کنید و آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. بیایید به شیوه های جستجوی پیشرفته در YouTube و نحوه کار کردن با آنها بپردازیم.

جستجو در یوتیوب

جستجو در یوتیوب توسط  فیلتر زمان انتشار فیلم

در بیشتر اوقات، می توانید از فیلترهای داخلی YouTube استفاده کنید تا نتایج جستجوی خود را محدود کنید. برای دسترسی به آنها، ابتدا به قسمت جستجوی یوتیوب را وارد شده. بعد از آن، روی دکمه Filter کلیک کنید و چندین گزینه فیلتر را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید یا چندین مورد را برای جستجوهای عمیق تر و دقیق تر باهم ترکیب کنید.

این گزینه پیدا کردن آخرین مطالب در YouTube را آسان می کند. گزینه های تاریخ عبارتند از:

آخرین ساعت، امروز، این هفته، این ماه، امسال و اگر به دنبال انتشار اخبار، محتوای مرتبط با نسخه نرم افزار اخیر یا سایر فیلم های به موقع هستید، اینها کمک بزرگی برای شما هستند.

جستجوی یوتیوب توسط فیلتر تایپ

ترفند جستجوی حرفه ای در یوتیوب

آیا می خواهید در یوتیوب جستجو کنید و چیزی غیر از فیلم مد نظر شما است؟ می توانید مدل جستجوی خود را تغییر دهید تا به جای آن به دنبال کانال، لیست پخش، فیلم یا نمایش محتوای باشید.

پس در این بخش می توانید با استفاده از تایپ یا بهتر بگوییم، مدل سرچ، کانال و لیست پخش و … مورد نظر خود را در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنید.

جستجوی یوتیوب توسط فیلتر طول فیلم

آیا به دنبال یک فیلم هستید یا به دنبال یک قطعه طولانی از یک موزیک ویدیو برای لذت بردن از شام هستید؟ برای یافتن فیلم هایی که کمتر از چهار دقیقه دارند از فیلتر Short استفاده کنید. همچنین بر این اساس می توانید، فیلم هایی به مدت زمان های متفاوت پیدا کنید.

جستجوی یوتیوب توسط فیلتر ویژگی ها

لیست عملگرهای جستجو در یوتیوب*

این بخش به شما امکان می دهد تا با انواع مختلفی از مطالب در YouTube فیلتر کنید. در اینجا موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما برخی از برجسته ها عبارتند از:

Live: محتوای موجود در YouTube را همین حالا ببینید.
Subtitles/CC: فقط محتوایی را نشان دهد که دارای زیرنویس است. .
Creative Commons: محتوایی را پیدا می کند که مجوز استفاده مجدد را دارد.
۳۶۰ درجه: به شما فیل های ۳۶۰ درجه به عنوان خروجی کار می دهد، اگر یکی از آنها را پیدا کردید با هدست VR امتحان کنید.

ترفند جستجوی حرفه ای در یوتیوب با استفاده از ویژگی مرتب کردن

ترفند جستجوی حرفه ای در یوتیوب

به طور پیش فرض، جستجوهای YouTube بر اساس Relevance طبقه بندی شده اند ، بدین معنی که یوتیوب سعی می کند با هدف جستجوی شما مطابقت داشته باشد. اگر ترجیح می دهید، می توانید آن را به تاریخ بارگذاری، تعداد مشاهده یا رتبه بندی را تغییر دهید.

بسیاری از این موارد خود گویای ماجرا هستند. تاریخ آپلود به شما امکان می دهد محتوای کاملاً جدیدی پیدا کنید، در حالی که تعداد بازدیدها یافتن محتوای بیشترین بازدید را در YouTube آسان می کند. اما رتبه بندی مفید به نظر نمی رسد. در آزمایش مربوط به سرچ پیش فرض، یوتیوب ابتدا فیلم های با بالاترین رتبه را نشان نمی دهد و در عوض، ترکیبی تصادفی از فیلم های قدیمی و جدید را نشان می دهد.

عملگرهای جستجو در یوتیوب

اگر نمی خواهید هر بار روی این گزینه های فیلتر کلیک کنید ، YouTube راهی سریع تر برای درج آنها در جستجوی شما ارائه می دهد. کافی است کاما را بعد از اصطلاح جستجوی خود وارد کنید و یکی از کلمات کلیدی را برای فیلتر کردن بر روی آن قرار دهید.

به عنوان مثال، با تایپ “iPhone, week, short, HD” فیلم هایی درباره آیفون آپلود شده در این هفته نمایش داده می شود که کمتر از چهار دقیقه و به صورت HD است. شما می توانید فقط از یک یا تعداد دلخواه فیلتر برای سرچ خود استفاده کنید و آنها در ترکیب با اپراتورهای جستجوی پیشرفته به درستی کار می کنند.

عملگرهای منطقی برای یوتیوب و سرچ بر اساس نزدیک ترین نتیجه

به طور پیش فرض، یوتیوب سعی خواهد کرد از تمام کلمات موجود در عبارت جستجوی شما استفاده کند. برای هر چیزی که نیاز به دقت داشته باشد، مفید نیست. به عبارت دیگر در صورت سرچ کردن یک عبارت منطقی در یوتیوب، در صورت نبود نتیجه دقیق، یوتیوب شروع به یافتن نزدیک ترین نتایج به آنچه که سرچ شده است، می کند.

عملگر در موتور جستجو یوتیوب بر اساس شرایط خاص اجباری

عملگر در موتور جستجو یوتیوب*

اگر می خواهید به جستجوی ویدیوی خود یک یا چند کلمه خاص نیاز داشته باشید، می توانید از عملگر +استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال فیلم هایی درباره نسخه NES Donkey Kong هستید، می توانید “Donkey Kong + NES” را وارد کنید  و تمام نتایج فیلم شامل NES می شود.

این یک روش مفید برای ترکیب اصطلاحات برای جستجوی پیشرفته تر است، به ویژه به این دلیل که YouTube گاهی می تواند یک عبارت خاص را در یک جستجوی طولانی نادیده بگیرد.

جستجو در یوتیوب توسط حذف کردن یک کلمه در جستجو

سابقه جستجو یوتیوب

به عکس بالا و قسمت سرچ توجه کنید،  عملگر منفی در عبارت سرچ شده وجود دارد. با این کار می توانید کلمات خاصی را از جستجوی خود حذف کنید.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما می خواستید کلیپ های تنیس را از المپیک تماشا کنید  اما نمی خواهید از بازی های ۲۰۱۲ در لندن چیزی ببینید. شما می توانید ” تنیس-لندن  المپیک” را وارد کنید تا هر چیزی که در لندن رخ داده است را حذف کنید.

جستجوی یوتیوب با چند کلمه متفاوت

اگر می خواهید نتیجه هایی پیدا کنید که حداقل با یکی از چندین اصطلاح مختلف مطابقت داشته باشد، می توانید از عملگر ” ” استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی “گربه ها” سگها “فیلم هایی را می آوردند که حاوی هر دو کلمه بودند.

جستجو در یوتیوب توسط عنوان فیلم ها

وقتی جستجو می کنید، YouTube فقط عناوین ویدیویی را برای سرچ در نظر نمی گیرد. همچنین در توضیحات ویدیو و  محتوا را در نظر می گیرد که می تواند نتایج نامربوطی به شما بدهد.

با استفاده از عملگر intitle: می توانید YouTube را مجبور کنید فقط عناوین فیلم ها را جستجو کند. اگر به نظر نمی رسد نتایج  سرچ شما منطقی باشد، آن را امتحان کنید.

جستجو بر اساس WildCard

مطمئن نیستید چه چیزی را جستجو کنید؟ بگذارید اپراتور  YouTube برای شما جستجو کند. اضافه کردن ستاره می تواند حداقل یک کلمه را در جای خود پر کند.

این مدل جستجو در همه شرایط مفید نیست، اما می تواند به شما کمک کند بدون کار اضافی، اصطلاحات مربوط به جستجوی خود را بیابید. برای کشف چیزهای جدید چیزی مثل “بهترین * ۲۰۱۹” را امتحان کنید و نتایج سرچ را ببینید.

جستجو در یوتیوب توسط هشتگ

آیا می دانید که YouTube به سازندگان اجازه می دهد هشتگ هایی را در ویدیوهای خود داشته باشند؟ این می تواند پیدا کردن مطالب گروه بندی شده پیرامون یک موضوع مشترک را آسان تر کند.

برای جستجوی هشتگ ، کافی است یکی را وارد کنید ، مانند #ThrowbackThursday. حتی اگر این فیلم دارای هشتگ در عنوان نباشد، YouTube از توضیحات ویدیو استفاده می کند. با کلیک بر روی آن، چند مورد از هشتگ بالای عنوان ویدیو را مشاهده خواهید کرد.

جستجوی یوتیوب بر اساس رنج قیمت

آیا به دنبال خرید یک محصول هستید که در رنج قیمتی مشخصی باشد؟ برای مشخص کردن طیف وسیعی از هزینه در نتایج ویدیو می توانید از دو نقطه استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر به دنبال “خرید کامپیوتر ۲۰۰ دلاری .. ۷۰۰ دلار” هستید ، راهنمایی هایی برای خرید کامپیوتر شخصی خود با هزینه های بین دو مقدار پیدا خواهید کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز عملگرهای جستجو یوتیوب را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در سابقه جستجو یوتیوب و نماد های محدود کننده جستجو در یوتیوب را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)
شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این 20 روش حل کنید
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این ۲۰ روش حل کنید!
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
معرفی و بررسی 27  ابزار قدرتمدند برای دانلود از یوتیوب (سایت و برنامه)
معرفی و بررسی ۲۷ ابزار قدرتمند برای دانلود از یوتیوب (سایت و برنامه)

نظرات