DMZ مودم چیست؟ نحوه تنظیم DMZ در مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel و ...

DMZ مودم چیست؟ تنظیم DMZ در مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel و..

کلمه DMZ مخفف عبارت Demilitarized Zone به معنای یک منطقه غیر نظامی است. این عبارت یک اصطلاح نظامی است که در واقع معرف یک ناحیه جغرافیایی است که در آن انجام عملیات نظامی مجاز نیست. شاید بپرسید ربط این عبارت به مودم 🌐 چیست؟ برای پاسخ به این سوال و همچنین نحوه تنظیم DMZ در مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel و.. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه تنظیم  DMZ در مودم Zyxel، D-Link ، TP-Link و Huawei

How to Setup DMZ on TP-Link, D-link, Zyxel and Huawei Modems

در یک شبکه کامپیوتری،‌ DMZ در نقش همان منطقه بی‌طرف نظامی ظاهر می‌شود. در واقع کار آن جداکردن شبکه محلی داخلی کامپیوتر از دیگر شبکه‌های غیر قابل اعتماد خارجی است. در یک دستگاه خانگی به یک DMZ میزبان اشاره می‌کند که در واقع یک DMZ واقعی به حساب نمی‌آید. در یک دستگاه خانگی،‌ DMZ میزبان،‌ در واقع میزبانی از شبکه داخلی سیستم است که تمام پورت‌های UDP و TCP را باز و در معرض دسترس بخش‌های داخلی سیستم می‌گذارد.

DMZ بهتر است فقط در کامپیوتر یا دستگاهی که نمی‌تواند اپلیکیشن‌های اینترنتی را به درستی از پشت روتر اجرا کند،‌ استفاده شود. با فعال کردن DMZ، به روتر اجازه می‌دهید که تمام ترافیک ورودی از اینترنت را به دستگاه مشخص شده هدایت کند و محافظت از فایروال روترها غیر فعال شود.

تنظیمات DMZ در مودم چیست؟

برای تنطیمات DMZ در مودم باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به صفحه مدریت مودم ورود کنید. برای این کار باید در مرورگر خود آدرس IP دستگاه را در قسمت جستجو وارد کنید. این IP به صورت پیش فرض ۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۲۵۴ است. نام کاربری و رمز عبور به طور پیش فرض عبارت admin است. بعد از وارد کردن آنها روی OK کلیک کنید تا وارد دستگاه شوید.
  • در این مرحله باید تنظیمات DMZ مودم را اعمال کنید.

در ادامه به نحوه تنظیم DMZ در مودم‌های مختلف می‌پردازیم.

نحوه تنظیمات DMZ در مودم Dlink

برای اعمال تنظیمات DMZ در مودم D-link، پس از ورود به دستگاه، در پنجره باز شده از تب Feature گزینه Firewall را انتخاب کنید.
تنظیمات dmz در مودم دی لینک
در پنجره باز شده به منظور تغییر وضعیت DMZ، روی گزینه Enable DMZ کلیک کنید. سپس آدرس IP یک دستگاه مشخص را وارد کنید و روی گزینه Save کلیک کنید.
تنظیمات dmz در مودم d-link

نحوه تنظیمات DMZ در مودم Zyxel

برای اعمال تنظیمات DMZ در مودم Zyxel،‌ پس از ورود به دستگاه، از ستون کنار صفحه روی Network Setting کلیک کنید و سپس گزینه Interface Group/VLAN را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده روی عبارت Add New Interface Group کلیک کنید.
تنظیمات DMZ در مودم Zyxel
در صفحه باز شده در مقابل قسمت Group Name عبارت ForDMZ را وارد کنید. همچنین در مقابل عبارت ۸۰۲.۱q، عدد ۱۰ را وارد نمایید. در جدول پایین پنجره نیز باید عضو (Member) را مشخص کنید.
تنظیمات DMZ در مودم Zyxel
حالا یک گروه رابط LAN دیگر به وجود آمده است.

در مرحله بعدی بار دیگر در صفحه اصلی Network Setting را انتخاب کنید و از منوی باز شده گزینه LAN را انتخاب کنید. در پنجره بازشده وارد تب LAN Setup شوید. در منوی Group Name  گزینه ForDMZ را انتخاب کنید و در قسمت Zone عبارت DMZ را وارد کنید.
تنظیمات DMZ در مودم Zyxel

تنظیمات DMZ در مودم TP-link

تنظیمات DMZ در مودم بی سیم TP Link

برای تنظیم DMZ در مودم Tp-link، پس از ورود به صفحه مدیریت دستگاه،‌ در پنجره باز شده از نوار بالا گزینه Advanced را انتخاب کنید. در صفحه جدید باز شده در منوی کناری روی گزینه Forwarding زده و DMZ را انتخاب نمایید. حال در صفحه باز شده گزینه Enable را انتخاب کرده و IP دستگاه میزبان را وارد نمایید و سپس دکمه Save را بزنید. سپس مودم خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شود.
نظیم DMZ در مودم Tp-link

تنظیمات DMZ در مودم ADSL TP Link

برای تنظیم DMZ در مودم Tp-link، پس از ورود به صفحه مدیریت دستگاه،‌ در پنجره باز شده از نوار بالا گزینه Setup Advanced را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه NAT را کلیک کنید و DMZ را انتخاب نمایید. حال در صفحه باز شده گزینه Enable را انتخاب کرده و IP دستگاه میزبان را وارد نمایید و سپس دکمه Save را بزنید. سپس روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شود.
تنظیم DMZ در مودم Tp-link

تنظیم DMZ در مودم Tp-link

تنظیمات مودم هواوی برای انتقال تصویر و DMZ

تنظیمات DMZ مودم هواوی پس از ورود به صفحه مدیریت دستگاه، در منوی بالا گزینه More Functions را انتخاب کنید. در صفحه باز شده در منوی سمت چپ گزینه Security Settings را انتخاب کنید و از کشوی باز شده DMZ Host را انتخاب نمایید. در این صفحه دستگاهی را که می‌خواهید DMZ میزبان را تنظیم کند، اتنخاب نمایید و سپس روی Save کلیک کنید.
تنظیمات DMZ مودم هواوی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردم تا علاوه بر ارائه یک توضیح مختصر درباره DMZ،‌ به نحوه تنظیم کردن DMZ مودم‌های TP-Link ، D-link ، Zyxel و Huawei بپردازیم. شما برای تنظیم کردن DMZ مودم‌های مختلف اطلاعات دیگری دارید؟ نظرات و پشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تغییر رمز پیشفرض Admin مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel ، ایرانسل و..
۶ روش تغییر رمز پیشفرض Admin مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel ، ایرانسل و..
آموزش کامل آپدیت فریمور مودم TP-link ، D-link ، Zyexel و..
آموزش کامل آپدیت فریمور مودم TP-link ، D-link ، Zyxel و..
آموزش تصویری ریست مودم D-link ، TP-Link ، Zyxel و..
دکمه WPS در مودم چیست
دکمه WPS در مودم چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه آن را غیرفعال کنیم؟

نظرات