سامسونگ گلکسی بوک اودیسه

سامسونگ گلکسی بوک اودیسه معرفی شد؛ اولین لپ تاپ جهان با گرافیک انویدیا RTX 3050 Ti

سامسونگ گلکسی بوک اودیسه – Samsung Galaxy Book Odyssey به عنوان قدرتمندترین لپ تاپ این شرکت با گرافیک انویدیا جی فورس RTX 3050 Ti معرفی شد.

شرکت سامسونگ امروز در کنار گلکسی بوک پرو ۳۶۰، گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک، از قدرتمندترین لپ تاپ گلکسی خود تاکنون نیز رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی بوک اودیسه – Samsung Galaxy Book Odyssey قدرتمندترین و جدیدترین لپ تاپ گیمینگ یا مخصوص بازی این شرکت کره‌ای است و به عنوان اولین لپ تاپ جهان شناخته می‌شود که از پردازنده گرافیکی انویدا جی فورس RTX 3050 Ti بهره می‌برد. همچنین این لپ تاپ از پردازنده‌ای مدرن و قدرتمند و طیف گسترده‌ای از درگاه‌ها برخوردار است.

سامسونگ گلکسی بوک اودیسه

مشخصات سامسونگ گلکسی بوک اودیسه

گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا نوید یک تجربه بازی روان و لذت‌بخش با وضوح 1080p را می‌دهد. گلکسی بوک اودیسه دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی LCD با وضوح فول اچ دی است. این لپ تاپ مخصوص بازی طراحی جذابی دارد و با ضخامت ۱۷.۷ میلی‌متر و وزن ۱.۸۵ کیلوگرم، جزو باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ های گیمینگ جهان محسوب می‌شود. این محصول به پردازنده مرکزی اینتل Core i5 نسل یازدهم یا Core i7 مجهز شده و همانطور که گفته شد از گرافیک انویدیا جی فورس RTX 3050 Max-Q یا RTX 3050 Ti Max-Q بهره می‌برد. این پرازنده‌های گرافیکی جدید دارای ۴ گیگابایت رم ویدیویی یا VRAM از نوع GDDR6 بوده و نوید تجربه بازی فوق‌العاده‌ای را در نرخ فریم بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی می‌دهد. RTX 3050 Max-Q می‌تواند با تنظیمات گرافیکی اولترا، بازی را در نرخ فریم ۶۰ ثانیه یا بیشتر اجرا کند و RTX 3050 Ti Max-Q هم قادر خواهد بود در تنظیمات اولترا، بیش از ۷۰ فریم بر ثانیه را ارائه دهد.

سامسونگ گلکسی بوک اودیسه

نسخه پایه گلکسی بوک اودیسه دارای ۸ گیگابایت رم DDR4x است، در حالی که مدل‌های گران‌قیمت‌تر به ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم مجهز شده‌اند. همچنین شما می‌توانید میزان رم را ارتقا بدهید، چرا که لپ تاپ با یک اسلات SO-DIMM برای رم اضافی ارائه می‌شود. سامسونگ حداکثر ۱ ترابایت حافظه SSD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و گلکسی بوک اودیسه با دو اسلات PCIe NVMe SSD عرضه می‌شود. این بدان معنی است که شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را به راحتی ارتقا بدهید. این لپ تاپ دارای ویندوز ۱۰ هوم است و شما می‌توانید ویندوز ۱۰ پرو را نیز روی آن نصب کنید.

از دیگر ویژگی‌های Galaxy Book Odyssey می‌توان به صفحه کلید درجه یک، تاچ پد بزرگ با دقت و عملکرد بسیار خوب، حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور، بلندگوهای استریو، صدای دالبی اتموس، وای فای ۶ دو بانده (2×2 MIMO) و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد. این لپ تاپ همچنین دارای درگاه‌های زیادی شامل درگاه اترنت گیگابیت، اچ دی ام آی، سه درگاه یو اس بی ۳.۲ تایپ A، دو درگاه یو اس بی تایپ C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی است. گلکسی بوک اودیسه می‌تواند به راحتی ایرفون‌های بی سیم گلکسی بادز سامسونگ را از گوشی هوشمند یا تبلت گلکسی شما به اشتراک بگذارد.

سامسونگ تصمیم گرفته است که گلکسی بوک اودیسه را با باتری ۸۳ وات ساعتی به بازار عرضه کند. این باتری بسیار بزرگ و پرظرفیت است، اما لپ تاپ‌های گیمینگ دیگری از سایر برندها وجود دارند که باتری ۹۹ وات ساعتی دارند. لپ تاپ گیمینگ جدید سامسونگ همچنین با یک شارژر عظیم ۱۳۵ وات ساعتی یو اس بی تایپ C عرضه می‌شود که مورد نادری در میان لپ تاپ‌ها از هر نوعی است. در مقایسه، بیشتر برندهای دیگر لپ تاپ، شارژرهای ۱۰۰ واتی ارائه می‌کنند. این بدان معنی است که باتری Galaxy Book Odyssey می‌تواند با این شارژر به سرعت شارژ شود و وقت شما را تلف نکند.

گلکسی بود اودیسه احتمالا در آینده نزدیک برای خرید در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود و سامسونگ هنوز قیمت رسمی و اطلاعات مربوط به زمان انتشار آن را تایید نکرده است.