نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹

گوشی مخصوص بازی The Razer Phone معرفی شد؛ صفحه نمایش QHD و قیمت ۷۰۰ دلاری

کمپانی ریزر گوشی اندرویدی مخصوص بازی The Razer Phone را معرفی کرد که صفحه نمایشی ۱۲۰ هرتزی دارد. 

از مدت‌ها پیش شایعه‌های مختلفی مبنی بر علاقه کمپانی معروف ریزر به معرفی یک گوشی موبایل مخصوص بازی منتشر می‌شد و حال این کمپانی که سابقه‌ای طولانی در تولید و ساخت تجهیزات مخصوص بازی دارد، رسما از این گوشی رونمایی کرده است. نام گوشی مخصوص بازی ریزر، The Razer Phone است و این محصول، اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی به شمار می‌رود. در مقام مقایسه، اکثر گوشی‌های موبایل صفحه نمایشی ۶۰ هرتزی دارند. 

گوشی The Razer Phone

The Razer Phone همچنین صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD یا همان ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ دارد و از فناوری frame syncing کمپانی Ultramotion در آن استفاده شده تا تصاویر به نرم‌ترین شکل ممکن و بدون پرش روی صفحه نمایش گوشی نشان داده شوند. اما اصلی‌ترین ویژگی The Razer Phone، تمرکز آن روی ارائه تجربه‌ای عالی از بازی‌های موبایل است و پیش از آنکه سراغ مشخصات فنی گوشی برویم، بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که ریزر با کمپانی‌هایی مثل تنسنت، اسکوئر انیکس و چند شرکت دیگر همکاری کرده تا بازی‌های آن، از ویژگی‌های عالی این گوشی بهره ببرند و تجربه‌ای بی‌نقص روی آن ارائه کنند. تا به امروز پشتیبانی بازی‌های زیر از این گوشی رسما اعلام شده است:

  • Arena of Valor
  • Final Fantasy XV Pocket Edition
  • Gear.Club
  • Lineage 2: Revolution
  • Old School RuneScape
  • RuneScape
  • Shadowgun Legends
  • Tekken Mobile
  • Titanfall: Assault
  • World of Tanks Blitz

البته این بدان معنی نیست که بازی‌های دیگر روی گوشی ریزر اجرا نخواهند شد بلکه آثار لیست بالا، به شکل ویژه‌ای از قدرت بالای این گوشی بهره خواهند برد. اما قلب تپنده گوشی جدید ریزر، پردازنده Snapdragon 835 شرکت اسنپدراگون و ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 است. همچنین دو اسپیکر از نوع Dolby Atmos هم باعث خواهند شد تا این گوشی تجربه‌ای عالی از صدا و موسیقی ارائه دهد. 

گوشی The Razer Phone

همچنین The Razer Phone مانند گوشی‌های آیفون اپل، فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است و از پورت USB نوع C بهره می‌برد. ریزر در این گوشی از یک باطری با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر استفاده کرده که هنوز اعلام نشده چه میزان شارژدهی در شرایط مختلف خواهد داشت اما سازنده تاکید کرده که باطری این گوشی، جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند است. به‌علاوه فناوری Quick Charge 4.0+ کوالکام امکان شارژ سریع باطری را هم فراهم کرده است. 

با اینکه گوشی موبایل ریزر مخصوص بازی طراحی شده، اما این به معنی نادیده گرفتن ویژگی‌های دیگر یک گوشی امروزی در این محصول نیست و برای مثال ریزر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلو برای آن در نظر گرفته است. The Razer Phone همچنین ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توان از کارت حافظه خارجی هم برای افزایش این فضا تا سقف ۲ ترایابت استفاده کرد. 

بدنه آلومینیومی، ۱۹۷ گرم وزن و ابعاد ۶.۲ در ۳.۱ در ۰.۳ اینچ هم ویژگی‌های ظاهری این گوشی به شمار می‌روند. قیمت گوشی The Razer Phone ریزر ۷۰۰ دلار اعلام شده است و این محصول، ۲۶ آبان رسما وارد بازار خواهد شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده