نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Geometry Dash

در بازی Geometry Dash، همراه با گوش دادن به موزیک‌های خارق‌العاده، به عبور کاراکتر هندسی از مسیرهای ناهموار و هیجان انگیز کمک کنید. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بازی اندروید و ایفون Geometry Dash ساخته استودیو راب‌تاپ (RobTop) که از طریق شبکه استیم نیز برای ‌پلتفرم پی‌سی نیز در دسترس است، با تحت کنترل قرار دادن یک کاراکتر هندسی و عبور از مسیر‌های ناهموار، بازیکن را در طول یک سفر هیجانی و البته چالش برانگیز قرار می‌دهد. 

Geometry Dash یک بازی پلتفرمر، دو بعدی و البته موزیکال است که به‌صورت پایه از ۲۱ مرحله اصلی تشکیل شده و همچنین از قابلیت ایجاد مراحل دلخواه توسط بازیکن، پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون مرحله متنوع برای بازی Geometry Dash توسط بازیکن‌ها طراحی شده است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، ریتم بازی در هر مرحله تا حد بسیار زیادی به موزیک متن و زمانبندی آن که در طول مرحله در جریان است، بستگی دارد و همچنین هر مرحله دارای موزیک پس‌زمینه خاص خود است که دقیقا با ریتم و چالش‌های هر مسیر هماهنگی کامل دارد.

گیم‌پلی در بازی Geometry Dash از یک اصل ساده پیروی می‌کند؛ شما باید در مواقع مناسب با لمس یا نگه‌داشتن انگشت روی صفحه‌ی نمایش به کاراکتر هندسی بازی برای پریدن و عبور از روی موانع گوناگون کمک کرده و آن را تا رسیدن به انتهای مسیر و کامل کردن هر مرحله همراهی کنید. در مکانیزم گیم‌پلی بازی Geometry Dash، بازیکن‌ها دخالتی در کم یا زیاد کردن سرعت حرکت کاراکتر هندسی حین انجام بازی نخواهند داشت و تنها کنترل بازیکن به مورد اشاره شده، یعنی کنترل پرش از روی موانع خلاصه می‌شود. در بازی هفت پورتال (دروازه) متفاوت وجود دارد که ایکون یا کاراکتر بازی با ورود به آنها به انواع مختلفی تغییر شکل داده و هرکدام از این اشکال نحوه تعامل منحصر به فردی با هر فعل و انفعال و تاثیرات مخصوصی روی عملکرد کاراکتر دارند. تعدادی از این پورتال‌ها در بازی عبارتند از: پورتال اندازه که سایز شکل را تغییر می‌دهد، پورتال آینه که مسیر حرکت را معکوس می‌کند، پورتال جاذبه که میزان تاثیر جاذبه بر روی کاراکتر را تغییر می‌دهد، پورتال دوگانه که یک کپی معکوس ضد-جاذبه از کاراکتر ایجاد میکند و ۵ پورتال دیگر که مربوط به تغییر سرعت کاراکتر می‌شوند. تمام موارد اشاره شده تنوع و گوناگونی قابل‌قبولی را برای تجربه بازی در حالت‌های مختلف در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

با کامل کردن هر مرحله مقداری الماس و گوی به بازیکن اهدا می‌شود که می‌تواند با آنها در جهت خرید کاراکتر‌های متفاوت، افکت‌های گوناگون هنگام مرگ و... اقدام کند. بازی Geometry Dash شامل ۲۱ مرحله رسمی می‌شود که تعداد ۱۸ تا از این مراحل در هنگام شروع، قابل بازی هستند. مراحل از تنوع بسیار خوبی برخوردار بوده و درجه سختی و چالش آنها تا حد زیادی از یک‌دیگر متفاوت است، مثلا ممکن است شما در مسیر کامل کردن یک مرحله مشخص ۵ تا ۱۰ بار شکست بخورید درحالی که در مراحل بالاتر ده‌ها یا شاید‌ هم صد‌ها بار تلاش نیاز است تا کاملا به چم و خم مسیر مرحله وارد شده و آن را پشت سر بگذارید. در هر مرحله تعداد ۳ سکه برای پیدا کردن وجود دارد که مجموع تعداد آنها درکل مراحل به ۶۳ سکه می‌رسد. با به‌دست آوردن این سکه‌ها شما می‌توانید مراحل مخفی متفاوتی را گشوده و تجربه کنید. در کنار مراحل اصلی، بازی از قابلیت ساخت مراحل شخصی با محدوده وسیع و کاملی از اشیا درون بازی توسط بازیکن‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. البته برای دسترسی به مراحل شخصی ساخته توسط دیگران باید نسخه کامل بازی را خریداری کنید.

یکی دیگر از مهمترین مولفه‌های گیم‌پلی در بازی Geometry Dash به سیستم دستاورد (اچیومنت - Achievemnt) مربوط می‌شود. به‌دست آوردن اچیومنت‌ها در بازی به چندین راه تقسیم‌بندی می‌شوند، به‌عنوان مثال به‌دست ‌آوردن سکه‌هایی که به‌صورت تقریبا خارج از دید در مسیری بیرون از عرف مرحله اصلی قرار گرفته‌اند، کامل کردن مراحل شیطانی، تکمیل کردن مراحل رسمی، اضاف کردن دوستان، ساخت مراحل شخصی و موارد دیگر به‌علاوه تعدادی از اچیومنت‌های پنهان که به‌صورت نامعلومی در بازی قابل دست‌یابی هستند و شما باید با تلاش خودتان این اچیومنت‌ها را به‌دست آوردید. به‌صورت کلی، بخش اچیومنت‌های بازی Geometry Dash دقیقا همیان چیزی است که از بازی انتظار می‌رود و چالش‌های بسیار عالی را به گیم‌پلی می‌بخشد. با تکمیل کردن بخش‌های مربوط به اچیومنت، بازی اشکال گوناگونی از کاراکتر هندسی با رنگ‌های متفاوتی از آن را برای تغییر و شخصی‌سازی در قسمت ایکون کیت (Icon Kit) در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

|

بازی Geometry Dash یکی از بهترین و چالش برانگیزترین تجربه‌های من در زمینه بازی‌های پلتفرمر موزیکال است. چالش‌های تدارک دیده شده در هر مرحله در کنار بخش بصری و موزیک‌های فوق‌العاده که به شکل باورنکردنی با یک‌دیگر ترکیب شده اند، یکی از بهترین تجربه‌ها در زمینه بازی‌های پلتفرمر تمرکزی روی موبایل را رقم خواهد زد. به شما اطمینان می‌دهم اگر از طرفداران این سبک از بازی‌ها هستید، Geometry Dash قطعا ارزش یک‌بار تجربه کردن را دارد.

دانلود بازی Geometry Dash

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده