// سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

توسعه دهنده بازی PUBG از آینده آن می‌گوید

چانگ هان کیم، مدیر‌عامل کمپانی PUBG Corp از آینده یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی بازی PUBG گفته است.

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds را بدون هیچ شکی باید یکی از پدیده‌های سال ۲۰۱۷ نامید؛ بازی‌ای که نسخه دسترسی پیش از موعد آن به حدی در جذب مخاطبین موفق عمل کرد که رکورد‌های متعددی از جمله عبور از مرز ۳ میلیون کاربر همزمان در استیم را به نام خود ثبت کرد. در حالی که نسخه ایکس باکس وان بازی PUBG در قالب برنامه Xbox Game Preview در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۱ آذر) منتشر شد، نسخه کامل این بازی در روز ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۹ آذر) در دسترس کاربران پی سی قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد عرضه بازی مذکور روی این دو پلتفرم پایان کار نخواهد بود؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی چانگ هان کیم، مدیر‌عامل شرکت PUBG Corp از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای بازی PlayerUnknown's Battlegrounds گفته است.

چانگ هان کیم در صحبت‌هایش با وب‌سایت InvenGlobal از عرضه بازی PUBG روی «تمامی پلتفرم‌ها» ابراز امیدواری کرده است. همچنین او اعلام کرده است که قصد دارد این بازی را به یک «مجموعه رسانه‌ای جامع» که فراتر از حوزه بازی‌های ویدیویی عمل کرده و به محتویات تلویزیونی و فیلم گسترش پیدا می‌کند، تبدیل کند.

به‌واسطه قرارداد همکاری با کمپانی مایکروسافت، بازی PlayerUnknown's Battlegrounds در کنار پلتفرم پی سی، تنها روی کنسول نسل هشتم این کمپانی یعنی Xbox One در دسترس قرار گرفته است. با این حال بازی مذکور انحصاری زمانی است و طبق گفته چانگ هان کیم، کاربران دیگر پلتفرم‌ها از جمله کنسول PS4 در آینده قادر به تجربه آن خواهند بود. وی در این باره گفته که «اگر فرصت انجام آن را داشته باشیم، هدف نهایی ما این است که بازی PUBG را روی تمامی پلتفرم‌ها عرضه کنیم».

همانطور که اشاره شد نسخه کامل بازی PlayerUnknown's Battlegrounds روی پلتفرم PC عرضه شده است. در مقابل نسخه ایکس باکس وان همچنان به شکل دسترسی پیش از موعد در دسترس کاربران قرار دارد. اما این ویژگی بدان معنا نیست که این بازی مورد توجه دارندگان این کنسول قرار نگرفته است؛ بلکه فروش یک میلیون نسخه از آن در ۴۸ ساعت اول عرضه نشان از استقبال گسترده این طیف از بازیکنان دارد. چانگ هان کیم در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرده است که این نسخه از زمان عرضه «فروشی عالی» را تجربه کرده و موفقیت تجاری آن «فراتر از انتظارات» بوده است.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

چانگ هان کیم علاوه بر انحصاری زمانی بودن بازی PUBG، از دلیل دیگری برای ارائه نشدن این بازی روی کنسول Playstation 4 گفته است. طبق گفته او فقدان برنامه‌‌‌ای مشابه Early Access و Xbox Game Preview روی این پلتفرم مانع از انتشار بازی مذکور شده است. پیش از این نیز بازی Ark: Survival Evolved به‌واسطه همین مورد پیش از کاربران پلتفرم پلی استیشن 4، در دسترس دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان قرار گرفته بود. چانگ هان کیم در این رابطه می‌گوید:

برنامه Early Access در فروشگاه استیم و Xbox Game Preview روی کنسول ایکس‌باکس وان دسترسی پیش از عرضه را میسر می‌کنند؛ به همین دلیل محدودیتی در کیفیت محصول ارائه‌شده ندارند. بر‌خلاف آن‌ها پلی‌استیشن در این بخش بسیار سخت‌گیر است. این رویکرد باعث شده است عرضه یک بازی که ساخت آن کامل شده بود، با تعویق ۶ ماهه همراه شود. ما هنوز در مرحله یادگیری محیط توسعه کنسول و آشنایی با ذائقه بازیکنان کنسولی هستیم. پس از ارزیابی و کامل کردن نسخه ایکس‌باکس وان به تصمیم‌گیری در مورد دیگر پلتفرم‌ها خواهیم پرداخت.

چانگ هان کیم در پایان صحبت‌هایش از برنامه‌های خود برای آینده بازی PUBG و گسترش آن به فرا‌سوی مرز‌های صنعت بازی‌های ویدیویی گفته است. در باب این موضوع وی چنین گفته است:

من خواهان آن هستم که بازی PUBG به یک مجموعه رسانه‌ای جامع تبدیل شود. ما می‌خواهیم در حوزه‌های مختلفی از جمله ورزش‌های الکترونیک، فیلم، سریال، کارتون، انیمیشن و بسیاری دیگر ورود کنیم. در واقع تعدادی از فعالان هالیوود و مدیران شبکه نتفلیکس با ما تماس گرفته و به ساخت محتوا بر‌ اساس این بازی ابراز علاقه کرده‌اند. ما قصد داریم با چنین روش‌هایی یک فرهنگ مبتنی بر بازی جدید ایجاد کنیم و هدایت آن را در دست بگیریم.

برای مطالعه متن کامل مصاحبه چانگ هان کیم با وب‌سایت InvenGlobal و مشاهده تصاویری از کمپانی PUBG Corp می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده