// جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

مذاکره ریدلی اسکات با دیزنی برای کارگردانی فیلمی درباره شخصیت مرلین

ریدلی اسکات برای قبول کارگردانی فیلمی بر اساس مجموعه کتاب‌های فانتزی Merlin Saga نوشته توماس آرچیبالد بارون با کمپانی دیزنی در حال مذاکره است.

منابع نزدیک به دیزنی به ورایتی گزارش داده‌اند که این کمپانی در حال حاضر مشغول مذاکره با ریدلی اسکات برای قبول هدایت فیلمی بر اساس مجموعه کتاب‌های فانتزی Merlin Saga است. هنوز چیزی درباره‌ی نتیجه‌ی مذاکرات اعلام نشده، ولی شنیده‌ها حاکی از این است که Disney به بستن قراردادی بزرگ با این کارگردان پرآوازه بسیار نزدیک شده است. کمپانی فیلمسازی اسکات تحت عنوان اسکات فری (Scott Free) نیز خبر داده که مذاکره‌هایی با گیل نتر، تهیه‌کننده‌ی فیلم‌هایی نظیر زندگی پای (Life of Pi) و نخستین سلحشور (First Knight) برای مشارکت در تولید این پروژه در جریان است. فیلمنامه نویس برنده‌ جایزه اسکار، فیلیپا بوینس نیز که نگارش فیلمنامه‌های آثار پیتر جکسون، کینگ کونگ (King Kong)، استخوان‌های دوست داشتنی (The Lovely Bones) و سه گانه‌های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) و هابیت (The Hobbit) را در کارنامه دارد، کار نوشتن فیلمنامه‌ی مرلین را بر عهده خواهد داشت.

مجموعه کتاب ۱۲ جلدی Merlin Saga نوشته‌ی توماس آرچیبالد بارون، به ترتیب شامل ۵ کتاب «سال‌های از دست رفته مرلین» (The Lost Years of Merlin)، سه گانه‌ی «اژدهای مرلین» (Merlin's Dragon)، سه گانه‌ی «درخت تناوری از آوالون» (The Great Tree of Avalon) و تک کتاب «کتاب جادو» (The Book of Magic) است که این مجموعه بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ انتشار یافت. گفته می‌شود که فیلم کمپانی دیزنی به ریشه‌های شخصیت مرلین بازخواهد گشت و به نوعی زندگی او را پیش از آنکه تبدیل به معلم شاه آرتور شود به تصویر خواهد کشید. طبق آنچه اعلام شده، خود آرچیبالد بارون نیز بر روند تولید این اثر نظارت خواهد داشت.

merlin

دیزنی همچنین به دنبال ساخت نسخه لایو اکشن شمشیر در سنگ (The Sword in the Stone) با محوریت شخصیت‌های مرلین و شاه آرتور است که فیلمنامه‌ی آن را برایان کاگمن، نویسنده‌ی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) نگارش کرده است. طبق گزارش یاهو، دیزنی تمایل دارد که کارگردانی این اثر را نیز به ریدلی اسکات بسپارد، ولی بعید به نظر می‌رسد که درباره‌ی این مسئله، دو طرف به نتیجه‌ی مثبتی دست یابند. نسخه‌ی انیمیشنی The Sword in the Stone به کارگردانی ولفگانگ رایترمن، در سال ۱۹۶۳ ساخته شد که نمایش آن، سود کلانی را برای کمپانی دیزنی به ارمغان آورد.

تاکنون فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی با محوریت شخصیت مرلین ساخته شده، ولی در میان آنها مینی سریال مرلین (Merlin) محصول شبکه NBC به کارگردانی استیو بارون و نقش‌آفرینی بازیگران سرشناسی نظیر سام نیل، هلنا بونهام کارتر، جان گیلگد، روتخر هاور، میراندا ریچاردسون، ایزابلا روسلینی و لینا هیدی به همراه سریالی به همین عنوان محصول BBC با نقش‌آفرینی کالین مورگان، برادلی جیمز، کتی مک‌گراث و آنجل کولبی از آثار دیگر مطرح‌ترند.

merlin

تماشای همکاری ریدلی اسکات و فیلیپا بوینس که هر دو در سال‌های گذشته، کارنامه‌ی درخشانی را از خود به ثبت رسانده‌اند بسیار جذاب خواهد بود؛ خصوصا که آنها نماینده‌ی سبکی متفاوت از سینما هستند. اسکات در حال حاضر فیلم تمام پول های جهان (All the Money in the World) را بر پرده‌ی سینماها دارد که علیرغم استقبال گرم منتقدان، این اثر به موفقیت مالی ویژه‌ای دست نیافته است. او همچنین درگیر مراحل پیش تولید دنباله‌ی فیلم بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) است که در سال ۲۰۱۹ به نمایش درخواهد آمد. نبرد بریتانیا (Battle of Britain) با فیلمنامه‌ای از متیو اورتون، دیگر پروژه‌ی عظیم اسکات است که به روایت ماجرای نبرد بریتانیایی‌ها با آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم می‌پردازد.

مرلین می‌تواند برای خود ریدلی اسکات نیز تجربه‌ی جدیدی باشد؛ چرا که او در کارنامه‌ی پربار خود به جز فیلم فانتزی افسانه (Legend) با بازی تام کروز و مایا سارا که بیش از سه دهه قبل آن را ساخت، فیلم دیگری را برای مخاطب نوجوان کارگردان نکرده است.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده