نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴

THQ Nordic با خرید Koch Media مالک بازی‌های Metro و Saints Row شد

کمپانی THQ Nordic امروز کمپانی Koch Media را خریداری کرده و از این طریق، مالکیت IP‌هایی چون Metro یا Dead Island را به دست آورده است. 

کمپانی THQ Nordic که تا سال گذشته آن را با نام نوردیک گیمز می‌شناختیم، چند وقتی است که علاقه زیادی به خرید کمپانی‌های دیگر نشان می‌دهد و در جدید‌ترین اقدامش، کمپانی Koch Media را خریداری کرده است. کخ مدیا در واقع کمپانی مادر شرکت‌هایی مثل دیپ سیلور است و به همین دلیل هم پیرو این قرارداد، THQ Nordic مالکیت بازی‌های باارزشی چون سری Metro، سری Saints Row، سری Dead Island، سری Homefront و تعداد زیادی بازی بزرگ و کوچک دیگر را به دست آورده است. 

این معامله با ۱۲۱ میلیون یورو صورت گرفته است و از استودیو‌هایی که از این پس تحت نظر THQ Nordic فعالیت خواهند کرد، می‌توان به والیشن، سازنده سری Saint Row یا دم‌باستر، سازنده بازی Homefront: The Revolution اشاره کرد. هر دو این استودیو‌ها در حال کار روی بازی‌ای معرفی‌نشده هستند. به‌علاوه خرید Koch Media توسط این کمپانی بدین معنی نیست که THQ Nordic تغییراتی در سیستم و تیم‌های این کمپانی اعمال خواهد کرد و Koch Media و تمام شرکت‌های زیرنظرش کماکان به شکل مستقل فعالیت خواهند کرد و از حمایت THQ Nordic هم برخوردار خواهند بود. در بخشی از قرارداد منعقد‌شده در این مورد آمده است:

THQ Nordic از این پس فعالیت‌های Koch Media در حوزه بازی‌های ویدیویی را بررسی کرده و حمایت‌های لازم را از آن‌ها خواهد کرد تا مطمئن شود که این شرکت در زمینه بازی‌های ویدیویی عملکردی عالی و موفق داشته و در طولانی‌مدت سرمایه‌ای را که برای خرید آن صرف شده برگرداند. پس از انتشار چند بازی نه‌چندان قابل قبول مثل Agents of Mayhem و Homefront، شرکت Koch Media تغییراتی در زمینه‌های مدیریتی و دیگر بخش‌ها صورت داده تا از این پس با دقت بیش‌تری روی IP‌هایش کار کند. 

به هر حال این خرید می‌تواند تاثیر زیادی روی آینده بازی‌های مهمی چون سری Metro یا Saints Row داشته باشد و باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این بازی‌ها است. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده