نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

مسابقات جام جهانی فیفا 18 با قهرمانی Msdossary به پایان رسید

فینال رقابت‌های جام جهانی فیفا 18 دقایقی پیش به پایان رسید و Msdossary از کشور عربستان توانست قهرمان رقابت‌ها شود. 

اگر از جمله افرادی باشید که رقابت‌های ورزش های الکترونیک را دنبال می‌کنند، در جریان هستید که علاوه بر مسابقات Evo که این روز‌ها با محوریت بازی‌های مبارزه‌ای در جریان است، رقابت‌های جام جهانی فیفا 18 هم از تاریخ ۱۱ مرداد در شهر لندن آغاز شده است و پس از چند روز رقابت فشرده، در نهایت امشب فینال این مسابقات هم برگزار و قهرمان آن معرفی شد. با این حال پیش از اینکه به سراغ قهرمان رقابت‌ها برویم، بد نیست کمی روند برگزاری این مسابقات را مرور کنیم. 

فیفا یکی از مهم‌ترین بازی‌ها در زمینه ورزش‌های الکترونیک به شمار می‌رود و به همین دلیل هم الکترونیک آرتز طی چند وقت اخیر، رقابت‌های مختلفی را برای آن در شهر‌های مختلف جهان برگزار کرده است؛ رقابت‌هایی که در آن‌ها، بازیکنان زیادی با یکدیگر رقابت کرده‌اند و در نهایت، ۳۲ نفر برتر از مجموع این مسابقات، به شهر لندن سفر کردند و از تاریخ ۱۱ مرداد مشغول رقابت با یکدیگر شدند. مسابقات در چهار گروه آغاز شد که از این میان، دو گروه مربوط به بازیکنان پلی استیشن 4 و دو گروه هم مربوط به بازیکنان ایکس باکس وان بود. 

جام جهانی فیفا 18

Nicolas99FC، یکی از امید‌های قهرمانی که در نیمه‌نهایی پلی‌استیشن حذف شد

در جریان رقابت‌های گروهی، Kurt0411 به عنوان قهرمان گروه اول، Msdossary به عنوان قهرمان گروه دوم، Nicolas99FC به عنوان قهرمان گروه سوم و MoAubameyang هم به عنوان قهرمان گروه چهارم معرفی شدند و در مجموع از هر گروه چهار بازیکن به دور بعدی صعود کردند. روند کلی مسابقات فیفا به این شکل است که بازیکنان پلی‌استیشن و ایکس‌باکس وان در دو سمت مجزا با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت، قهرمان هر طرف به مسابقه فینال بزرگ و نهایی می‌رسد؛ فینالی که یکی از بازی‌های آن روی پلی‌استیشن 4 و بازی دوم هم روی ایکس‌باکس وان برگزار می‌شود. 

در مسابقات نیمه‌نهایی هر دو طرف شاهد شگفتی‌هایی بودیم

در حالی که در مسابقات یک چهارم نهایی چه در طرف پلی‌استیشن و چه در طرف ایکس‌باکس وان شاهد شگفتی خاصی نبودیم، اما در مسابقات نیمه‌نهایی هر طرف اتفاقات جالبی رخ داد؛ جایی که در سمت پلی‌استیشن، Marcuzo که از باشگاه منچستر سیتی در این مسابقات شرکت کرده بود، توانست در مسابقه‌ای نزدیک و با نتیجه سه بر دو، Nicolas99FC را که یکی از امید‌های اصلی قهرمانی بود شکست دهد. Nicolas99FC با اینکه در آخرین مسابقات ماقبل مسابقات لندن قهرمان شده بود، در مسابقات لندن شرایط نسبتا متزلزلی داشت و با اینکه در دور گروهی فقط یک شکست را تجربه کرد، اما آن اقتدار همیشگی را نشان نمی‌داد و در نهایت هم در رقابت نیمه نهایی بخش پلی‌استیشن از دور مسابقات حذف شد. چنین شرایطی در سمت ایکس‌باکس هم برای MEGABIT و Gorilla رخ داد؛ دو بازیکنی که جزو بازیکنان مشهور فیفا هستند اما در مسابقه نیمه‌نهایی حذف شدند. Gorilla با نتیجه ۴ بر ۲ از Kurt0411، یکی از شگفتی‌سازان این دوره، شکست خورد و MEGABIT هم از پس Msdossary آماده برنیامد و با نتیجه ۹ بر ۴ شکست سنگینی از وی خورد. 

جام جهانی فیفا 18

مگابیت، یکی از بازیکنان مطرح در جناح ایکس‌باکس

حال که به عملکرد عالی Kurt0411 اشاره کردیم، باید بگوییم که در سمت پلی‌استیشن هم شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها Stefano Pinna از کشور بلژیک بود که در مرحله گروهی، در آستانه شکست دادن Nicolas99FC هم بود که در نهایت در ثانیه‌های پایانی یک گل دریافت کرد و مسابقه این دو با نتیجه مساوی به پایان رسید. وی عملکرد خوبش را در طول مسابقات هم حفظ کرد و با شکست دادن MoAubameyang و پس از آن هم Marcuzo توانست به عنوان قهرمان سمت پلی‌استیشن به فینال نهایی برسد. در آن طرف هم Msdossary از کشور عربستان با عملکردی عالی و پیروزی ۸ بر ۳ در مقابل Kurt0411 قهرمان جناح ایکس‌باکس شد و به فینال نهایی رسید. 

جایزه کلی مسابقات ۴۰۰ هزار دلار بود که از این میزان ۲۵۰ هزار دلار به قهرمان رسید

در فینال نهایی، بخت با Stefano Pinna یار بود و بازی اول، روی پلی‌استیشن یعنی کنسول تخصصی این بازیکن، برگزار شد ولی با وجود این شانس مناسب، Stefano Pinna نتوانست بازی درخشانی در برابر Msdossary به نمایش بگذارد و در نهایت مسابقه اول را با نتیجه ۲ بر صفر به حریف عربستانی‌اش واگذار کرد. در مسابقه دوم هم که روی ایکس‌باکس وان برگزار شد، Msdossary دوباره با همان نتیجه مشابه ۲ بر صفر حریفش را شکست داد تا در نهایت با مجموع ۴ بر ۰، قهرمان این دوره از رقابت‌ها باشد. 

جام جهانی فیفا 18

Msdossary، قهرمان این دوره از مسابقات

Msdossary با قهرمانی در مسابقات جام جهانی فیفا 18، جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مخصوص قهرمان این مسابقات را دریافت کرد. جایزه کلی مسابقات هم ۴۰۰ هزار دلار بود که بازیکنان دیگر راه‌یافته به مرحله حذفی هم مبلغی از آن دریافت کردند. وی همچنین با این قهرمانی دعوت‌نامه حضور در مراسم انتخاب بهترین‌های سال فیفا را هم دریافت کرده و قرار است در این رویداد که در آن مواردی مثل بهترین بازیکن سال انتخاب می‌شوند، حضور داشته باشد. از همه این‌ها مهم‌تر، این بازیکن عربستانی در نهایت عنوان بهترین بازیکن فیفا 18 را با قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کرد و تا سال آینده و برگزاری رقابت‌های مربوط به فیفا 19، به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر فیفا شناخته خواهد شد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده