هر آنچه که باید در مورد ایکس باکس سری اس بدانیم

هر آنچه که باید در مورد ایکس باکس سری اس بدانیم

چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹

در این مقاله تصمیم داریم تا مروری جامع به تمامی اطلاعات منتشر شده از کنسول ایکس باکس سری اس مایکروسافت از جمله مشخصات فنی، تاریخ عرضه و بازی‌ها داشته باشیم.

اکنون دیگر شاهد عرضه رسمی کنسول‌های نسل نهمی و انتشار بازی‌های مختلف برای آن‌ها هستیم. نسلی که قرار است در آن شاهد کنسول‌های قدرتمندی باشیم که تجربه ویدیو گیمینگ را به شکل قابل توجهی بهبود بخشند و بازیکنان را وارد دنیایی جدید از جلوه‌های بصری و سرعت پردازش کنند. در این مقاله ما به سراغ کنسول ارزان قیمت نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس رفته‌ایم و تصمیم داریم هر آن‌چه درباره این‌ کنسول را می‌دانیم، با یکدیگر مرور کنیم.

محصولقیمت (تومان)
قیمت ایکس باکس سری اس ۱۰.۴ میلیون تومان 

خرید ایکس باکس سری اس با ارزان ترین قیمت در محصولات زومیت

ایکس باکس سری اس با کنترولر سفید

ظاهر ایکس باکس سری اس

کنسول ارزان‌قیمت نسل نهمی مایکروسافت ظاهری به‌مراتب جمع‌وجورتر در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی سری ایکس دارد. ایکس باکس سری اس با اندازه طول ۱۵۱ میلی‌متر، عرض ۶۳/۵ میلی‌متر و ارتفاع ۲۷۵ میلی‌متر، حدود ۶۰ درصد از سری ایکس کوچک‌تر است و درواقع می‌توان آن را کوچک‌ترین کنسول تاریخ مایکروسافت قلمداد کرد. در حال حاضر تنها مدل سفیدرنگ این کنسول به‌صورت رسمی معرفی شده است و روی این کنسول شاهد یه دایره بزرگ مشکی مربوط‌به فن خنک‌کننده آن هستیم. شما می‌توانید این کنسول را هم به‌صورت افقی و هم به‌صورت عمودی قرار دهید و از زیبایی و کوچکی آن لذت ببرید.

لوگوی برندهای تجاری سازنده لوازم جانبی ایکس باکس

لوازم جانبی ایکس باکس سری اس

مایکروسافت هنوز اطلاعات خاصی از لوازم جانبی جدیدی که قرار است در اختیار خریداران کنسول‌های نسل نهمی خود قرار دهد، ارائه نکرده است. اما خبری که از جانب آن‌ها اعلام شد، پشتیبانی کامل این کنسول‌ها از تمامی لوازم جانبی رسمی ایکس باکس وان است که می‌تواند خبری خوشحال‌کننده برای دارندگان کنسول قبلی مایکروسافت باشد. همچنین ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که ۳۴ برند بزرگ تجاری قرار است در زمینه ساخت لوازم جانبی برای کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس فعالیت داشته باشند که تمامی این شرکت‌ها تحت زیرمجموعه‌ای به‌نام «طراحی شده برای ایکس باکس» (Designed for Xbox) محصولات‌ خود را عرضه خواهند کرد.

جعبه ایکس باکس سری اس

قیمت ایکس باکس سری اس

شاید مهم‌ترین ویژگی کنسول ایکس باکس سری اس قیمت آن باشد. این کنسول تمام دیجیتال با قدرتی نسبتا ضعیف‌تر نسبت به سری ایکس قرار است با برچسب قیمت ۲۹۹ دلاری در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد که خوب برای محصولی با ویژگی‌های نسل نهم و توانایی اجرای بازی‌های جدید می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. همان‌طور که می‌دانید شرکت سونی کنسول تمام دیجیتال خود را قرار است با قیمت ۳۹۹ دلاری روانه بازار کند و همین اختلاف ۱۰۰ دلاری می‌تواند برگ برنده مایکروسافت در زمینه فروش کنسول ارزان‌قیمت خود تلقی شود. کنسولی که درست است بازی‌ها را با رزولوشن پایین‌تری در مقایسه با PS5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌کند، اما می‌تواند به گزینه محبوب بازیکنان در نسل نهم تبدیل شود.

خرید ایکس باکس سری اس در ایران

بدون شک همزمان با عرضه ایکس باکس سری اس در جهان، شاهد حضور آن در بازارهای ایران هم خواهیم بود و ممکن است در ابتدا بدون توجه به ارزان‌تر بودن آن نسبت به مدل دیجیتال پلی استیشن ۵، با قیمتی مشابه آن و حدود ۱۲ الی ۱۶ میلیون تومان روانه بازار شود. طبیعتا با توجه‌ به کم بودن این کنسول در روزهای اولیه عرضه و مخصوصا عدم پشتیبانی مایکروسافت از بازار ایران، به شما توصیه می‌کنیم چند ماه اول را برای خرید صبر کنید تا قیمت آن کمی متعادل‌تر شود.

تاریخ عرضه ایکس باکس سری اس

مایکروسافت اعلام کرده است که هر دو کنسول ایکس باکس سری اس و سری ایکس خود را در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) به‌صورت جهانی عرضه خواهد کرد و این یعنی شما کمی زودتر از پلی استیشن ۵ می‌توانید به این کنسول‌های نسل نهمی دسترسی پیدا کنید. البته که انتظار می‌رود این کنسول در روزهای ابتدای به‌شکل بسیار محدود در بازار ایران به‌فروش برسد.

قطعات داخلی ایکس باکس سری اس

مشخصات فنی ایکس باکس سری اس

کنسول ایکس باکس سری اس قرار است با مشخصاتی ضعیف‌تر در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی سری ایکس روانه بازار شود. مشخصاتی که باعث شده است تا سازندگان میزان رزولوشن خروجی بازی‌های آن را 1440p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه واقعی اعلام کنند. البته که این دلیل نمی‌شود سری اس از عهده اجرای بازی‌های نسل جدید برنیاید. این کنسول همچنان قرار است بازی‌ها را با استفاده از ویژگی‌هایی همانند ری تریسینگ، سایه‌زنی با نرخ متغیر، سرعت لودینگ و نرخ فریم بسیار بالای خود همچنان شما را در بطن نسل نهم کنسول‌های بازی قرار دهد. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی این کنسول را مشاهده کنید.

مشخصات فنی ایکس باکس سری اس

مشخصات فنی ایکس باکس سری ایکس

مشخصات فنی پلی استیشن 5 مدل دیجیتال

معماری CPU

AMD Zen 2 سفارشی 

AMD Zen 2 سفارشی 

AMD Zen 2 سفارشی 

پردازنده (CPU)

۸ هسته‌ی ZEN 2 در فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز یا ۱۶ رشته در فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز

۸ هسته‌ی ZEN 2 در فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز یا ۱۶ رشته در فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز

۸ هسته‌ی ZEN 2 در فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز و قابلیت SMT با ۱۶ رشته

(فرکانس متغیر)

معماری GPU

 AMD RDNA 2 سفارشی

 AMD RDNA 2 سفارشی

 AMD RDNA 2 سفارشی

تراشه گرافیکی (GPU)

۴ ترافلاپس، ۲۰ واحد CU در فرکانس ۱.۵۶۵ گیگاهرتز

۱۲.۱۵ ترافلاپس، ۵۲ واحد CU در فرکانس ۱.۸۲۵ گیگاهرتز

۱۰.۲۸ ترافلاپس، ۳۶ واحد CU در فرکانس ۲.۲۳ گیگاهرتز

(فرکانس متغیر)

حافظه/گذرگاه

۱۰ گیگابایت رم GDDR6/عرض ۱۲۸ بیتی

۱۶ گیگابایت رم GDDR6/عرض ۳۲۰ بیتی برای GPU و ۱۹۲ بیتی برای CPU و سایر

۱۶ گیگابایت رم GDDR6/عرض ۲۵۶ بیتی

پهنای باند حافظه

۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه برای بخش ۸ گیگابایتی

۵۶ گیگابایت بر ثانیه برای بخش ۲ گیگابایتی

۵۶۰ گیگابایت بر ثانیه برای بخش ۱۰ گیگابایتی

۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه برای بخش ۶ گیگابایتی

۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه

ذخیره‌ساز داخلی

۵۱۲ گیگابایت SSD سفارشی

یک ترابایت SSD سفارشی

۸۲۵ گیگابایت SSD سفارشی

سرعت ورودی/خروجی

۲.۴ گیگابایت بر ثانیه (خام)/ ۴.۸ گیگابایت بر ثانیه (فشرده)

۲.۴ گیگابایت بر ثانیه (خام)/ ۴.۸ گیگابایت بر ثانیه (فشرده)

۵.۵ گیگابایت بر ثانیه (خام)/۸ تا ۹ گیگابایت بر ثانیه (فشرده)

ذخیره‌ساز قابل ارتقا

یک ترابایت کارت سفارشی NVMe اضافه شونده

یک ترابایت کارت سفارشی NVMe اضافه شونده

اسلات NVMe

ذخیره‌ساز خارجی

پشتیبانی از هارددیسک USB با استاندارد USB 3.2

پشتیبانی از هارددیسک USB با استاندارد USB 3.2

پشتیبانی از هارددیسک USB

درایو نوری

ندارد

درایو 4K UHD Blu-ray 

ندارد

خروجی تصویر

HDMI 2.1 - پشتیبانی از  1440p/120 Hz, VRR

HDMI 2.1 - پشتیبانی از  4K/120 Hz, 8K, VRR

HDMI 2.1 - پشتیبانی از  4K/120 Hz, 8K, VRR

صدای محیطی

Dolby Atmos, DTS:X, Windows Sonic

Dolby Atmos, DTS:X, Windows Sonic

Sony Tempest 3D AudioTech

پورت‌های خروجی

HDMI 2.1, 3x USB 3.2, Ethernet, storage expansion slot, power input

HDMI 2.1, 3x USB 3.2, Ethernet, storage expansion slot, power input

USB Type-A x3, USB Type-C, Ethernet

قیمت

۲۹۹ دلار

۴۹۹ دلار

۳۹۹ دلار

کنترلر ایکس باکس سری اس

کنترلر ایکس باکس سری اس

کنترلر کنسول ایکس باکس وان از هر لحاظ یک محصول کامل و بی‌نقص بود و تصمیم مایکروسافتی‌ها به عدم تغییر ارگونومی آن در نسل ۹ چندان دور از ذهن نبود. تنها تغییر برجسته کنترلر ایکس باکس سری اس وجود یک دکمه جدید Share در پایین بین دو دکمه وسط است که قرار است بازیکنان به‌وسیله آن به‌راحتی هرچه تمام‌تر عکس‌ها و ویدیوهای خود را از بازی‌ها تهیه کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. البته که مایکروسافت تلاش کرده است تا با بهبود عملکرد کلیدهای جهت (دی‌پد) و استیک‌های آنالوگ تجربه‌ای به مراتب لذت‌بخش‌تر از کنترلرهای کنسول‌های جدید خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

جالب است بدانید که این کنترلرها همانند دو نسل قبلی کنسول‌های مایکروسافت از باتری‌های معمولی AA استفاده می‌کنند که مایکروسافت دلیل انجام این کار را انتخاب بیشتر و انعطاف پذیر بودن شرایط استفاده از این کنترلرها بیان کرده است. در انتها این نکته را هم بگوییم که شما می‌توانید از کنترلرهای ایکس باکس وان در کنسول ایکس باکس سری اس و برعکس استفاده کنید که همین موضوع می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان خبری بسیار خوشحال‌کننده باشد.

قابلیت Smart Delivery

یکی از امکانات کاربردی کنسول ایکس باکس سری اس، قابلیت اسمارت دلیوری (Smart Delivery) است که به‌واسطه آن شما می‌توانید بازی مورد نظر خود را روی یکی از کنسول‌های نسل هشتمی یا نهمی مایکروسافت خریداری کرده و بهترین حالت آن را روی یکی از این کنسول‌ها تجربه کنید. یعنی شما اگر نسخه ایکس باکس وان Halo Infinite را خریداری کرده باشید، می‌توانید آن را با گرافیک نسل نهمی در کنسول ایکس باکس سری اس یا سری ایکس بازی کنید. این موضوع به‌صورت عکس هم برقرار است و شما می‌توانید بازی‌های ایکس باکس سری اس خود را که از قابلیت اسمارت دلیوری پشتیبانی می‌کنند، در کنسول‌ نسل هشتمی خود تجربه کنید. درواقع بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، به‌صورت رایگان به کنسول نسل بعدی ارتقا پیدا می‌کنند و تجربه‌ای به‌مراتب لذت‌بخش‌تر از کنسول‌های ایکس باکس وان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

نکته قابل‌توجه دیگر این قابلیت، امکان انتقال فایل‌های ذخیره کنسول ایکس باکس وان به کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت است که این موضوع به‌شما اجازه می‌دهد تا پس از خرید کنسول جدید، بازی‌ خود را با کیفیتی بالاتر از همان‌جا که ذخیره کرده بودید، در کنسول جدید تجربه کنید. در حال حاضر بازی‌های بسیاری از این ویژگی خواهند کرد که از بین آن‌ها می‌توان به آثاری همچون هیلو اینفینیت، فورزا هورایزن ۴، سایبرپانک ۲۰۷۷، بردرلندز ۳، دستینی ۲، اساسینز کرید والهالا و غیره اشاره کرد که فهرست کامل آن را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

بازی های هنگام عرضه ایکس باکس سری اس

بدون شک افرادی که از همان ابتدا به سراغ کنسول‌های جدید یک نسل می‌روند، انتظار دارند تا بتوانند بازی‌های آن نسل را از همان ابتدا تجربه کرده تا قدرت کنسول جدید خود را از نزدیک مشاهده کنند. کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس هم از این قاعده مستثنی نیستند و مایکروسافت با جذب استودیوهای متعدد بازی‌ساز و ناشر به مجموعه خود، وعده داده است تا نسل نهم یکی از پربارترین نسل‌ها برای دارندگان کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس باشد.

شاید تأخیر خوردن Halo: Infinite ضربه بزرگی به فهرست آثار هنگام عرضه مایکروسافت و کنسول ایکس باکس سری اس زده باشد، اما با این وجود، بازی‌های مختلف دیگری وجود دارند که از همین ماه نوامبر در اختیار بازیکنان و دارندگان کنسول ایکس باکس سری اس قرار می‌گیرند. بازی‌های همانند Gears Tactics ،Watch Dogs Legion و Dirt 5 تنها برخی از آثاری هستند که در زمان عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس در اختیار شما قرار می‌گیرند. ابتدا در این قسمت فهرست برخی از بازی‌هایی را که همزمان با عرضه کنسول ایکس باکس سری اس در اختیار دارندگان این کنسول قرار می‌گیرد، با هم مرور می‌کنیم و در ادامه به بازی‌هایی که در آینده برای این کنسول منتشر می‌شوند، می‌پردازیم.

  • Assassin's Creed Valhalla
  • Bright Memory
  • Dirt 5
  • Devil May Cry 5: Special Edition
  • Fifa 21
  • Fortnite
  • Gears 5
  • Gears Tactics
  • Marvel's Avengers
  • NBA 2K21
  • Observer: System Redux
  • RPG Time: The Legend of Wright
  • Tetris Effect: Connected
  • The Falconeer
  • Watch Dogs Legion
  • Yakuza: Like a Dragon

فورزا موتوراسپورت

سایر بازی های ایکس باکس سری اس

علاوه‌بر بازی‌های بالا، آثار دیگری هم وجود دارند که برای کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس تایید شده‌اند، اما هنوز تاریخ دقیق انتشار آن‌ها مشخص نیست. بازی‌هایی همانند نسخه جدید Forza Motorsport، نسخه دوم هل‌بلید و جدیدترین نسخه از مجموعه Fable تنها برخی از مواردی هستند که قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور به این کنسول راه پیدا کنند. همان‌طور که می‌دانید یکی از قدم‌های بزرگ مایکروسافت در سال‌های اخیر و مخصوصا برای آغاز نسل ۹، خرید استودیوهای بزرگ بازی‌‌سازی و ناشر بود که در بین آن‌ها نام‌های بزرگی همچون آبسیدین و بتسدا خودنمایی می‌کنند.

بدون شک با افزوده شدن این استودیوهای کوچک و بزرگ به خانواده ایکس باکس، باید منتظر یک رقابت تنگاتنگ و دیدنی بین مایکروسافت و سونی در این نسل باشیم. از همین‌رو در ادامه بازی‌هایی را مشاهده می‌کنید که چه از لحاظ زمانی و چه به‌طور کامل در انحصار مایکروسافت و کنسول ایکس باکس قرار دارند و در آینده‌ای نه‌چندان دور خریداران کنسول ایکس باکس سری اس می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند. البته با توجه‌ به‌ تازگی قرارداد مایکروسافت و بتسدا هنوز خبری رسمی از عرضه بازی‌های این شرکت برای کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت منتشر نشده است و از ذکر نام آن‌ها در ادامه خودداری کرده‌ایم، ولی می‌توان انتظار داشت که به‌زودی تمامی بازی‌های بزرگ بتسدا راهی کنسول‌های جدید مایکروسافت شوند.

  • Avowed - نامشخص
  • As Dusk Falls - نامشخص
  • CrossfireX - سال ۲۰۲۰
  • Fable - نامشخص
  • Forza Motorsport - نامشخص
  • Halo Infinite - سال ۲۰۲۱
  • Psychonauts 2 - نامشخص
  • S.T.A.L.K.E.R. 2 - نامشخص
  • Scorn - نامشخص
  • Senua's Saga: Hellblade II - نامشخص
  • State of Decay 3 - نامشخص
  • The Gunk - سپتامبر ۲۰۲۱
  • The Medium - دهم دسامبر ۲۰۲۰
  • Warhammer 40,000: Darktide - نامشخص

علاوه‌بر موارد گفته شده تعدادی بازی ID@Xbox دیگر وجود دارند که درواقع بازی‌های مستقلی به‌شمار می‌روند که به‌صورت کامل یا زمانی در انحصار کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس خواهند بود که در ادامه نام برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • 12 Minutes
  • Dead Static Drive
  • Exo One
  • Lake
  • Last Stop
  • Mad Streets
  • Sable
  • Shredders
  • Song of Iron
  • The Artful Escape
  • The Ascent
  • The Big Con
  • The Falconeer
  • Tunic
  • Unexplored 2: The Wayfarer's Legacy

دختربچه در Pragmata

در انتهای بخش معرفی بازی‌های این کنسول، نباید نام آثار مولتی‌پلتفرم بزرگی را که قرار است به‌زودی یا در آینده برای ایکس باکس سری اس منتشر شود، فراموش کنیم. آثاری که اکثر آن‌ها بازی‌های بین نسلی به‌شمار می‌روند و سازندگان آن‌ها تلاش بسیاری کرده‌اند تا تجربه‌ای به‌شدت به‌یادماندنی و فوق‌العاده را برای مخاطبان خود روی نسل نهم رقم بزنند.

  • Bright Memory Infinite - سال ۲۰۲۱
  • Call of Duty: Black Ops Cold War - بیست و دوم نوامبر ۲۰۲۰
  • Control: Ultimate Edition
  • Cyberpunk 2077 - سال ۲۰۲۱ (پشتیبانی از قابلیت اسمارت دلیوری)
  • Devil May Cry 5: Special Edition - دهم نوامبر ۲۰۲۰
  • Dragon Age 4 - احتمالا سال ۲۰۲۲
  • Far Cry 6 - سال ۲۰۲۱ (پشتیبانی از قابلیت اسمارت دلیوری)
  • Football Manager 2021 - بیست و چهارم نوامبر ۲۰۲۰
  • Gotham Knights - سال ۲۰۲۱
  • Hitman 3 - ژانویه سال ۲۰۲۱
  • Hogwarts Legacy - سال ۲۰۲۱
  • Immortals Fenyx Rising - سوم دسامبر ۲۰۲۰
  • Lego Star Wars: The Skywalker Saga - سال ۲۰۲۱
  • Little Nightmares 2 - یازدهم فوریه ۲۰۲۱
  • Marvel's Avengers - (پشتیبانی از قابلیت اسمارت دلیوری)
  • Pragmata - سال ۲۰۲۲
  • PES 2022 - سال ۲۰۲۱
  • Resident Evil Village - سال ۲۰۲۱
  • Suicide Squad: Kill the Justice League - سال ۲۰۲۲
  • The Lord of the Rings: Gollum - سال ۲۰۲۱

ویژگی Quick Resume

همان‌طور که شنیده‌اید یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس مایکروسافت، قابلیت Quick Resume آن‌ها است که به واسطه معماری ولوسیتی (Velocity Architecture) و حافظه SSD شخصی‌سازی شده NVME به بازیکنان اجازه می‌دهد چند بازی را به‌صورت همزمان اجرا کرده و بین آن‌ها جابه‌جا شوند. قابلیتی بسیار مفید که تجربه بازی‌های مختلف را بسیار لذت‌بخش می‌کند و بدون شک برای بسیاری از افراد که پس از تجربه یک بازی خسته می‌شوند و می‌خواهند اثری دیگر را تجربه کنند، بسیار مفید خواهد بود.

سرویس ایکس باکس آل اکسز

سرویس های ایکس باکس سری اس

پُر بی‌راه نیست که بگوییم مایکروسافت در ابتدای نسل هشتم اصلا روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد و برای بازگشت به رقابت با پلی استیشن ۴ سونی، نیاز به یک شوک اساسی در اکوسیستم پلتفرم خود داشت. آن‌ها برای این‌کار، سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس را معرفی کردند که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانستند به ۱۰۰ بازی کوچک و بزرگ روی کنسول خود ازطریق پرداخت مبلغی ماهانه دسترسی پیدا کنند. این سرویس از هر لحاظ یک موفقیت بزرگ برای کنسول ایکس باکس وان و مایکروسافت به‌شمار می‌رفت و طبیعی بود که آن‌ها تصمیم بگیرند این راه را در کنسول نسل نهمی خود هم ادامه دهند. آن‌ها در ادامه سرویس Game Pass Ultimate را معرفی کردند که به خریداران اجازه می‌داد از هر دو سرویس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد به‌صورت همزمان استفاده کنند.

حال با رسیدن به روزهای آغازین نسل نهم، مایکروسافت با اضافه کردن سرویس ویدیو گیمینگ ابری xCloud و سرویس اشتراکی EA Play به گیم پس آلتیمیت وعده روزهای بسیار شیرینی را برای کاربران خود داده است که به‌زودی می‌توانند از آن‌ها در کنسول‌های جدید بهره ببرند. البته که درکنار گیم‌پس، سرویس Xbox All Access هم به نسل نهم راه پیدا کرده است و کاربران می‌توانند با پرداخت ۲۴.۹۹ دلار در ماه به مدت ۲ سال، صاحب یک دستگاه کنسول ایکس باکس سری اس و ۲۴ ماه اشتراک گیم پس آلتیمیت شوند. البته که این سرویس در حال حاضر تنها برای کابران کشورهای امریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس است و قرار است در تعطیلات ۲۰۲۰، هشت کشور دیگر هم به این فهرست اضافه شوند.

عکس های ایکس باکس سری اس

پرسش‌های متداول

قیمت ایکس باکس سری اس در بازار ایران چقدر است؟

مایکروسافت ایکس باکس سری اس را با قیمت ۳۰۰ دلار روانه بازار کرده است که با دلار ۲۵ هزار تومان باید قیمتی در حدود ۷.۵ میلیون تا ۸.۵ میلیون تومان داشته باشد.

بازی های ایکس باکس سری اس کدام‌ها هستند؟

خریداران ایکس باکس سری اس در زمان عرضه این کنسول می‌توانند بازی‌های مختلفی همانند را گیرز تکتیکز، درت ۵، تتریس افکت: کانکتد، اساسینز کرید و Yakuza: Like a Dragon را تجربه کنند. البته که این‌ها تنها بازی‌های این کنسول نیستند و با کمی انتظار شاهد انتشار بازی‌های بزرگ دیگری همانند فورزا موتور اسپرت، فیبل، هیلو اینفینیت، هل‌بلید ۲ و غیره خواهیم بود.

فرق بین مدل‌های ایکس باکس چیست؟

در حال حاضر مایکروسافت دو مدل از ایکس باکس‌های نسل نهمی خود با نام‌های سری ایکس و سری اس معرفی کرده است که درواقع سری ایکس کنسول قدرتمندتر و پرچم‌دار مایکروسافت در این نسل و مدل سری اس مدل دیجیتال، ضعیف‌تر و ارزان‌قیمت‌تر این شرکت خواهد بود.

آیا ایکس باکس سری اس از بازی‌ های نسل‌های قبل هم پشتیبانی می‌کند؟

کنسول ایکس باکس سری اس از قابلیت Backward Compatibility نیز بهره می‌برد و با بهبود جلوه‌های بصری، بالا بردن نرخ فریم، زمان بارگذاری سریع‌تر و اضافه کردن Auto HDR، نسخه ایکس باکس وان اس بازی‌های Backward Compatible را اجرا می‌کند. یعنی نباید انتظار داشته باشید این کنسول بازی‌ها را با رزولوشن 4K واقعی در اختیار شما قرار دهد.

بازی‌ها روی کنسول ایکس باکس سری اس با چه کیفیتی اجرا خواهند شد؟

با توجه‌ به ضعیف‌تر بودن کنسول ایکس باکس سری اس، انتظار می‌رود بازی‌ها با رزولوشن 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه واقعی اجرا شوند. البته که این کنسول توانایی آپ اسکیل کردن بازی‌ها به 4k و 120FPS را هم در خود جای داده است.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده