زومیب آموزش تنظیمات مودم تی پی لینک - زومیب

درکنار سوکت اتصال خط ADSL، معمولاً چند درگاه شبکه مشاهده می‌شود که می‌توان با استفاده از کابل RJ45، کامپیوتر یا حتی لپ‌تاپ را به آن متصل کرد، این پورت‌ها شماره‌گذاری شده‌اند و ممکن است در مدل‌های مختلف تعداد متفاوتی داشته باشند. اتصال باسیم به مودم به این معنا نیست که لزوماً اتصال بی‌سیم دردسترس نخواهد بود. بنابراین، نگران نباشید هر دو گزینه‌ی اتصال باسیم و بی‌سیم همزمان دراختیار شما هستند.

درنهایت آداپتور مودم را نیز در درگاه Power وارد کنید و مودم را روشن کنید. اکنون می‌توانید با زدن دکمه‌ی فیزیکی WiFi در پشت مودم و کنار دکمه‌ی پاور، وایرلس دستگاه را روشن کنید تا ازطریق وایرلس لپ‌تاپ یا گوشی آن را پیدا کرده و به آن متصل شوید. البته، پیشنهاد ما این است که از نظر امنیتی اگر در مکان شلوغی قرار دارید، راه‌اندازی و تنظیمات مودم تی پی لینک خود را با اتصال کابل به لپ‌تاپ انجام دهید و بعد ازاصطلاحاً کانفیگ مودم وایرلس را روشن کنید.

بدین ترتیب شانس اتصال افراد سودجو را کاهش خواهید داد. درواقع، مودم‌هایی که تازه راه‌اندازی می‌شوند یا مودمی که آن را ریست می‌کنید، برای ورود به پنل مدیریت آن معمولاً نام کاربری و رمزعبور پیش‌فرضی وجود دارد که ممکن است سایر افراد نیز از آن مطلع باشند. علاوه‌براین، با توجه به اینکه در ابتدای راه‌اندازی مودم نام آن شامل مدل دقیق آن است می‌تواند برای دستیابی به برخی اطلاعات نظیر آسیب‌پذیری‌ها یا حتی همان نام کاربری و رمز عبور مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

تنظیمات مودم تی پی لینک

بعداز نصب کابل‌های مودم تی پی لینک و روشن کردن آن، اکنون زمان تنظیمات مودم تی پی لینک رسیده است. بنابر شرایط و دستگاهی که می‌خواهید ازطریق آن تنظیمات مودم تی پی لینک را انجام دهید و با درنظر داشتن نکات امنیتی ذکرشده، اتصال دستگاه با مودم را برقرار کنید و مراحل زیر را برای نصب و راه‌اندازی مودم طی کنید.

درصورتی که می‌خواهید اتصال وایرلس برقرار کنید، می‌توانید اطلاعات مودم تی پی لینک خود را روی برچسب موجود در زیر دستگاه مشاهده کنید. درگذشته اغلب مودم‌ها برای اتصال شامل نام برند دستگاه و نام کاربری و رمزعبور admin، admin بودند؛ اما، امروزه در محصولات جدید شاهد این هستیم که برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، نام SSID مودم علاوه‌بر نام برند، کدی نیز به‌همراه دارد که به‌صورت تصادفی تولید می‌شود. همچنین، با اینکه نام کاربری همچنان admin است؛ اما، رمزعبور اختصاصی برای اتصال وایرلس مودم تعبیه شده است تا هرکسی نتواند به دستگاه شما متصل شود و از آن سوءاستفاده کند.

مرحله اول: اگر با استفاده از کابل به مودم متصل شده‌اید که کار راحت است؛ اما، اگر می‌خواهید ازطریق وایرلس به مودم متصل شوید نام SSID روی برچسب مودم را در نتایج شبکه‌های وایرلس جستوجو شده پیدا کنید و با رمزعبور پیش‌فرض تعبیه‌شده روی مودم، به شبکه وایرلس وصل شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : اینترنت و شبکه تاريخ : 21 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها