زومیب ایریدیوم با همکاری کوالکام، امسال قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد - زومیب

جردن هسین، مدیر اجرایی ارتباطات ایریدیوم همچنین به گمانه‌ها درباره‌ی انتخاب سامسونگ، تولیدکننده‌ی گوشی کره‌ای به‌عنوان شریک مستقیم خود اشاره کرد. در مقطعی شایعاتی از همکاری ایریدیوم با اپل هم شنیده شده بود که در ماه سپتامبر شراکت خود را با Globalstar، رقیب ایریدیوم برای خدمات مبتنی بر SOS اعلام کرد.

با این‌حال به گفته‌ی هسین، ایریدیوم به جای شراکت با یک فروشنده‌ی خاص گوشی هوشمند، همکاری با تیم کوالکام را انتخاب کرد تا بتواند این فناوری را به برندهای مختلف گوشی‌های هوشمندی که سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کنند بیاورد؛ چرا که سیستم عامل اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند است.

کوالکام علاوه بر پشتیبانی از توسعه‌ی سخت‌افزاری، با ایریدیوم برای فروش این سرویس به شرکت‌ها توافق کرده است. مجموعه تراشه‌های کوالکام در برندهایی مثل سامسونگ، موتورولا و دیگر برندهای گوشی هوشمند به کار می‌روند. تولیدکنندگان گوشی هوشمند برای اتصال به صورت‌های فلکی قوی ۶۶ تایی ایریدیوم به یکپارچه‌سازی جدیدترین نسل تراشه‌ی کوالکوم نیاز دارند که قرار است گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد. به نقل از هسین:

فروشندگان متعدد اندرویدی در حال یکپارچه‌سازی Snapdragon Satellite با اولین محصولاتی هستند که قرار است در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۳ به بازار عرضه شوند

مت دش، مدیرعامل ایریدیوم می‌گوید هنوز مشخص نیست مشتریان گوشی هوشمند چگونه از سرویس‌های ماهواره‌ای استفاده کنند یا چه هزینه‌ای را بپردازند. اپل اعلام کرده سرویس‌های SOS ماهواره‌ای خود را برای مجموعه گوشی‌های آیفون ۱۴ به‌صورت رایگان به مدت دوسال ارائه می‌دهد. همچنین به گفته‌ی فرانچسکو گیلی، معاون مدیر محصول شرکت Qualcomm Technologies، طرح ماهواره‌ی اسنپدراگون این شرکت در تاریخ ۴ ژانویه در نمایشگاه CES رونمایی شد و آن‌ها توانستند پیام‌های متنی ساده را تنها در مدت زمان میانگین سه ثانیه با گوشی هوشمند ارسال کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 189 views بار دسته بندی : علوم پایه و مهندسی تاريخ : 6 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها