زومیب بررسی گلکسی S23 FE؛ کمی روبه‌جلو، اندکی روبه عقب - زومیب

در چند سال گذشته، سامسونگ با طیف متنوعی از محصولات، به‌شدت هوای طرفدارانش را داشته است، طوری‌که انگار هر چندماه یک‌بار طرفداران چشم‌انتظار عرضه‌ی محصول جدیدی از این برند کره‌ای محبوب هستند؛ مثل پرچم‌داران گلکسی اس در آغاز سال میلادی و به‌دنبالش گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد در نیمه‌ی دوم سال و سری میان‌رده‌ و بسیار محبوب گلکسی A و درنهایت مدل FE یا «Fan Edition» با سخت‌افزار قدرتمند اما قیمت پایین‌تر برای کاربرانی که می‌خواهند با هزینه‌ی کمتر، عملکردی نزدیک به گوشی پرچم‌دار را تجربه کنند.

مدل FE با چنان اقبال خوبی روبه‌رو شد که سامسونگ اعلام کرد هر سال آن را ارتقا خواهد داد؛ بااین‌حال، سال گذشته از S22 FE خبری نبود، شاید به‌خاطر کمبود جهانی تراشه که سامسونگ را به انتخاب گلکسی S22 اولترا سوق داد. اما حالا گلکسی S23 FE اینجا است تا با دوربین‌های به‌ظاهر بهبودیافته، تراشه‌ی اندکی قدرتمندتر و ۱۰۰ دلار قیمت عرضه‌ی پایین‌تر، گزینه‌ی دیگری را پیش پای کاربران قرار دهد؛ اما آیا گلکسی S23 FE توانسته خودش را به پای جذابیت نسل قبل برساند یا حتی از آن پیشی بگیرد؟ با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S23 FE

اپل برای آیفون SE از طراحی ازمُدافتاده‌ی آیفون ۸ استفاده می‌کند؛‌ سامسونگ هم این‌بار برای گلکسی S23 FE سراغ بدنه‌ی A54 رفته است. انتخاب شاسی گلکسی A54 به این معنی است که حالا طراحی مدل FE گوشی سامسونگ باتوجه به پنل پشتی شیشه‌ای و دوربین‌های جزیره‌ای آن با جدیدترین پرچم‌داران کره‌ای‌ها مو نمی‌زند.

بی‌شک برخی از کاربران از تشابه ظاهری S23 FE با گلکسی S23 استقبال می‌کنند، اما احتمال می‌دهم این حس خوب با در دست گرفتن گوشی به‌سرعت محو شود؛ به‌ویژه اگر گوشی قبلی‌تان گلکسی S21 FE باشد و بخواهید آن را به مدل جدیدتر ارتقا دهید؛ اتفاقی که برای یکی از همکارانم در زومیت افتاد.

به‌طور دقیق‌تر، گلکسی S23 FE با ابعاد ۱۵۸ در ۷۶٫۵ در ۸٫۲ میلی‌متر و وزن ۲۰۹ گرم، از نسل قبل حدود ۲ میلی‌متر کشیده‌تر و عریض‌تر، اندکی ضخیم‌تر و ۳۲ گرم سنگین‌تر است. حتی پیکسل ۷a با ابعاد مشابه، ۱۵٫۵ گرم سبک‌تر است و زمانی‌که S23 FE را در دست بگیرید، این اختلاف وزن کاملاً حس می‌شود. بگذریم که افزایش ابعاد، صرفاً حاشیه‌های بیشتری را برای S23 FE به ارمغان آورده و خبری از افزایش نسبت نمایشگربه‌بدنه‌ نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : لپ تاپ تاريخ : 6 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.