زومیب بهترین سرویس‌های رایگان و پولی هوش مصنوعی برای خلق اثر هنری - زومیب

کیفیت عکس خروجی با اینکه مناسب است؛ اما در مقایسه با آنچه در Stable Diffusion تجربه می‌شود فرق می‌کند. از سویی دیگر، با وجود اینکه بر پایه مدل Stable Diffusion است؛ اما در مواجهه با درخواست‌های طولانی متوقف می‌شود. شاید علت اینکه درخواست‌های پیشنهادی نیز کوتاه هستند همین مسئله ناتوانی هوش مصنوعی باشد.

امکان شخصی‌سازی و افزایش ابعاد تصویر وجود ندارد و برای دسترسی به سبک‌های هنری بیشتر باید عضویت Pro برنامه را تهیه کنید. با‌این‌حال، شاید برای سرگرمی یا تولید تصاویر سطحی خوب باشد؛ اما خیلی نمی‌توان به آن اتکا کرد.

پلتفرم: اندروید و iOS

هزینه: رایگان، عضویت از ۳٫۹۹ دلار

درادامه دو سرویس هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدئو نیز معرفی می‌کنیم که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید و ویدئوهای کوتاه خود را بسازید و حس کارگردانی را تجربه کنید.

۱- ساخت ویدئو با هوش مصنوعی Meta

درحالی که تمام موارد بالا متمرکز بر تولید عکس براساس متن هستند، سیستم هوش مصنوعی جدید شرکت متا پا را اندکی فراتر گذاشته است و با سرویس Make-A-Video به کاربران امکان ساخت کلیپ‌های ویدئویی کوتاه را می‌دهد. این سرویس روی هوش مصنوعی Generative AI کار می‌کند و ویدئوهای رنگی کوتاه بدون صدا مبتنی‌بر متن درخواستی تولید می‌کند.

سرویس Make-A-Video از مجموعه داده‌های دردسترس عموم استفاده می‌کند؛ بنابراین، هرکسی می‌تواند منابع آن را بررسی کند. البته، هنوز دسترسی عمومی برای ساخت ویدئو توسط این سرویس فراهم نشده است؛ اما با مراجعه به وب‌سایت makeavideo.studio می‌توانید نمونه‌هایی از کارهای این هوش مصنوعی را مشاهده کنید.

۲- تولید ویدئو از متن توسط Google Imagen

اگر اخبار هوش مصنوعی را دنبال کرده باشید قطعاً درباره Google Imagen نیز شنیده‌اید. این سرویس ابتدا با هدف رقابت در بین همتایان خود برای تبدیل متن به عکس راه‌اندازی شد و با DALL-E 2 و Stable Diffusion به‌رقابت پرداخت.

اما، زمانی که متا سرویس ساخت ویدئو با هوش مصنوعی Make-A-Video را معرفی کرد، گوگل نیز نشان داد که عقب نمانده است. Google Imagen Video هوش مصنوعی جدیدی است که می‌تواند متن را تبدیل به ویدئو کند و خروجی HD ارائه دهد. البته، هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و فقط می‌توان نمونه‌های تولیدشده‌ی آن را در وب‌سایت مشاهده کرد. در وب‌سایت رسمی Imagen توانایی‌های هوش مصنوعی در ساخت ویدئو با رزولوشن ۷۶۸ × ۱۲۸۰ و نرخ‌فریم ۲۴ فریم‌برثانیه نشان داده می‌شود.

جمع‌بندی

استفاده از هوش مصنوعی در ساخت تصاویر یا به‌تعبیر توسعه‌دهندگان «اثر هنری» امروزه سروصدای زیادی به‌پا کرده است و سرویس‌های مختلف به‌صورت آنلاین یا با اپلیکیشن‌های بومی قابل نصب روی گوشی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و می‌تواند ایده‌های شما را به‌تصویر بکشد.

اما با‌این‌همه، هنوز مشخص نیست که از دیدگاه تخصصی بتوانیم این خروجی‌ها را نقاشی دیجیتال بنامیم. برای مثال، با دیدگاه افلاطون به هنر که آن را «تقلید» می‌دانست شاید بتوان هوش مصنوعی را هنرمند قرن ۲۱ قلمداد کرد؛ اما هنر فراتراز فقط تقلید است.

دیدگاه شما کاربران زومیب درباره نقاشی با هوش مصنوعی چیست؟ آیا تاکنون از سرویس خاصی برای تولید تصویر استفاده کرده‌اید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : فناوری تاريخ : 18 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.