زومیب بهترین گوشی اقتصادی بازار [شهریور ۱۴۰۲] - زومیب

انتخاب جایگزین: شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G

بهترین گوشی اقتصادی شیائومی

قیمت: حدود ۱۰ میلیون تومان

برای طرفداران شیائومی در بازه‌ی ۱۰ میلیون تومان، گوشی «شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G» گزینه‌ی مناسبی است. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از استانداردهای Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

گوشی Redmi Note 12 Pro 4G از تراشه‌ی نسبتا قدیمی Snapdragon 732G قدرت می‌گیرد که CPU هشت هسته‌ای با ۲ هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتز Kryo 470 Gold و ۶ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver را در دل دارد. پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618 نیز می‌تواند عموم بازی را با تنظیمات معقول اجرا کند. این گوشی از رم ۶ یا ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد که می‌توان آن را از طریق درگاه کارت microSD افزایش داد.

یکی از نقاط قوت ردمی نوت ۱۲ پرو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۶۷ واتی درون جعبه‌ی آن است که تنها در مدت ۴۶ دقیقه گوشی را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. همچنین می‌توانید با کابل USB-C، گوشی‌های دیگر را نیز به‌کمک ردمی نوت ۱۲ پرو شارژ کنید.

دوربین اصلی از مجموعه‌ای چهارگانه شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین‌های فوق عریض (۸ مگاپیکسل)، ماکرو و سنجش عمق (هرکدام ۲ مگاپیکسل) است. دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری تا وضوح ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز توانایی ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد.

آیا اپل گوشی اقتصادی و ارزان دارد؟

اپل برخلاف سامسونگ و شیائومی گوشی اقتصادی تولید نمی‌کند و برای خرید ارزان‌ترین آیفون بازار باید بیش‌از دو برابرِ گوشی‌های اقتصادی دیگر هزینه کرد؛ برای مثال، آیفون SE 2020 که بیش از سه سال از معرفی آن می‌گذرد، قیمتی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان دارد؛ البته اگر قصد دارید آیفون دست‌دوم بخرید، شاید بتوان از مدل‌های بسیار قدیمی گوشی آیفون که در اواخر پشتیبانی نرم‌افزاری خود قرار دارند، چیزی پیدا کرد.

بهترین گوشی اقتصادی برای گیمینگ

گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت برای اجرای بازی‌های رایج موبایل چندان مناسب نیستند و نباید انتظار زیادی از قدرت گوشی‌های اقتصادی داشت؛ البته شاید در‌این‌بین برخی گوشی‌ها بازی‌هایی مانند پابجی و کال آو دیوتی موبایل را با تنظیمات گرافیک پایین یا متوسط با نرخ بیش‌از ۴۰ فریم‌برثانیه بتوانند اجرا کنند‌؛ اما قطعا تجربه‌ی درخشانی از بازی‌کردن روی موبایل را در‌اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. با این حال گوشی‌های گلکسی A34 سامسونگ و ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی در این لیست، گزینه‌های مناسبی برای بازی کردن هستند.

برای پیدا‌کردن گوشی مناسب بازی و گیمینگ بد نیست سری به مقالات بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ و بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی بزنید تا مناسب‌ترین گزینه را باتوجه‌ به بودجه‌ی خود انتخاب کنید.

برای مقایسه‌ی اطلاعات فنی و قیمت روز انواع گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات زومیب مراجعه کنید. در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر درباره‌ی گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : راهنمای خرید ، شاتر ، موبایل تاريخ : 24 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.