زومیب جنجال در یوتیوب؛ کانال ۱۵ میلیون‌نفری Linus Tech Tips موقتاً تعطیل شد - زومیب

گروه رسانه‌ای لاینس مدیا گروپ (Linus Media Group) که تحت مالکیت لاینس سباستین در یوتیوب فعالیت می‌کند و میلیون‌ها دنبال‌کننده دارد، با اتهامات سنگینی نظیر دزدی، مشکلات اخلاقی و آزار جنسی وارد بحرانی عجیب شده است. این شرکت تولید تمامی ویدیوها را موقتاً متوقف کرده است تا روند بررسی را بهبود دهد.

ترن تانگ، مدیرعامل لاینس مدیا گروپ، گفته است که این شرکت یک کارآگاه برای بررسی ادعاهای آزار جنسی استخدام می‌کند. مدیر ارشد مالی لاینس مدیا گروپ در ویدیویی که بامداد امروز منتشر شد، تأیید کرد که تولید ویدیو طی هفته‌ی آینده متوقف می‌شود.

حواشی لاینس مدیا گروپ با یک‌سری ویدیوها در یوتیوب شروع شد که ادعا می‌کردند ویدیوهای لاینس اشتباه فنی دارند و برای تولید آن‌ها از اقدامات غیراخلاقی استفاده می‌شود.

اوایل هفته‌ی جاری کانال یوتیوب Gamers Nexus ویدیویی منتشر کرد تا به برخی از اشتباهات فنی و نگرانی‌های اخلاقی در شماری از ویدیوهای اخیر کانال Linus Tech Tips اشاره کند. Gamers Nexus گفت در یک نمونه، Linus Tech Tips یک بلوک خنک کننده مسی متعلق‌به شرکت Billet Labs را که برای کارت گرافیک تولید شده، بررسی کرده است و سپس تصمیم گرفته آن بلوک را بدون کسب اجازه از Billet Labs در رویدادی با حضور طرفدارانش به حراج بگذارد.

مدت کوتاهی پس از انتشار ویدیوی Gamers Nexus، لاینس سباستین با حضور در انجمن‌های آنلاین کانال Linus Tech Tips به نگرانی‌ کاربران پاسخ داد. او گفت: «ما از این روش همچون تمامی چیزهای دیگر استفاده می‌کنیم تا بتوانیم کارهای بهتری انجام دهیم.» او همچنین گفت که حراج‌کردن بلوک خنک‌کننده‌ی موردبحث، تصادفی بوده و لاینس مدیا گروپ در حال همکاری با Billet Labs است تا مشکل را رفع کند.

شرایط Linus Tech Tips در روز ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) بدتر شد، زمانی که Gamers Nexus ویدیوی جدیدی منتشر کرد تا به دیدگاه‌هایی که سباستین در انجمن آنلاین منتشر کرده بود پاسخ دهد. این کانال ادعا کرد پاسخ‌های سباستین، «غیرمنطقی و ناامیدکننده» بوده است. همزمان، طرفداران Linus Tech Tips عصبانیت شدید خود را در انجمن‌های این کانال و ردیت اعلام کردند. برخی از کاربران خواستار عذرخواهی عمومی و رسمی از Billet Labs شدند.

در واکنش به این شرایط، Linus Tech Tips بامداد امروز ویدیوی جدیدی منتشر کرد تا بگوید چگونه نگرانی‌های ایجادشده توسط کانال Gamers Nexus را برطرف می‌کند؛ ازجمله توقف یک هفته‌ای ویدیوها برای بهبود روند آزمایش محصولات. لاینس سباستین در ویدیوی جدید مسئولیت تمامی اشتباهات را برعهده گرفت.

چند ساعت قبل از انتشار ویدیوی جدید Linus Tech Tips، یکی از کارمندان سابق این شرکت به‌نام مدیسون ریو با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) جنجال زیادی به پا کرد. او گفت لاینس مدیا گروپ محیط کاری سمی دارد و فرهنگ کاری‌اش برای سلامتی او مضر بوده است. کارمند سابق این شرکت به آزار و اذیت جنسی او توسط سایر کارمندان لاینس مدیا گروپ نیز اشاره کرد. مدیسون ریو گفت: «تصمیم گرفتم از Linus Tech Tips خارج شوم چون آن شرکت و محیط کاری که با آن روبه‌رو بودم، سلامت روانم را به خطر انداخته بود.»

لاینس سباستین در واکنش به این ادعاها گفت که شوکه شده است و هر آنچه که ریو مطرح کرده با ارزش‌های داخلی لاینس مدیا گروپ سازگار نیستند. به گفته‌ی سباستین، تیم منابع انسانی لاینس مدیا گروپ ارزیابی دقیق‌تری از اتهامات انجام خواهد داد و بعداً بیانیه‌ی کامل‌تری منتشر خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : شاتر ، فناوری ، کسب و کار ، گوناگون تاريخ : 18 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.