زومیب رئیس کمیته اینترنت انجمن تجارت الکترونیک: با قطع اینترنت، دیوار دور کشور را بلندتر کرده‌اند - زومیب

پیرحسینلو: پهنای باند بین‌الملل را فریز کرده‌اند و افتخار می‌کنند که ترافیک داخلی را نسبت به ترافیک بین‌المللی افزایش داده‌اند.
تبلیغات

نشست «وضعیت و کیفیت اینترنت در کشور؛ سیاست‌ها، تبعات و راهکارها» امروز در چهارمین رویداد ایران دیجیتال برگزار شد. پویا پیرحسینلو، رئیس کمیته اینترنت و زیرساخت انجمن تجارت الکترونیک، یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست بود که درباره تأثیرات فیلترینگ بر اینترنت کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

پویا پیرحسینلو، رئیس کمیته اینترنت انجمن تجارت الکترونیک، باکس‌های فیلترینگ را اصلی‌ترین عامل ایجاد اختلالات اینترنتی خوانده و گفت: «باکس‌های فیلترینگ بیشترین اختلالات را در اینترنت ایران به وجود می‌آورند. شرکت ارتباطات زیرساخت هم پاسخگوی آن نیست.»

پیرحسینلو همچنین به آخرین گزارش انجمن تجارت الکترونیک در خصوص وضعیت اینترنت کشور اشاره کرده و توضیح داد که یافته‌های این گزارش نتیجه‌ی اندازه‌گیری سه شاخص «سرعت اینترنت»، «محدودیت‌ها یا آزادی اینترنت» و «اختلالات روی اینترنت» بوده که امتیازدهی این سه مورد نشان داده است ایران بدترین وضعیت اینترنت را دارد.

رئیس کمیته اینترنت انجمن تجارت الکترونیک اعتقاد دارد تجهیزات فیلترینگ به‌شدت کیفیت اینترنت را کاهش می‌دهد. او مثالی از افت کیفیت اینترنت را مطرح می‌کند: «سرعت لود گوگل از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ در ایران از حدود ۲ ثانیه به حدود ۶ ثانیه رسیده است. شرکت زیرساخت که آمار و ارقام دقیق دارد برای ما با عدد و رقم توضیح دهد که چرا مدت لود گوگل ۳ برابر شده است.»

پیش از این بارها موضوع کاهش نسبت ترافیک بین‌الملل به ترافیک داخلی از سوی مسئولان به‌عنوان یکی از دستاوردهای وزارت ارتباطات مطرح شده است. پیرحسینلو از این موضوع انتقاد کرده و توضیح داد:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : لپ تاپ تاريخ : 4 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.