زومیب سقوط امپراتوری ۳۲ میلیارد دلاری؛ وقتی «نهنگ کریپتو» با آینده خود شیریاخط بازی کرد - زومیب

سم‌ بنکمن‌فرید (Sam Bankman-Fried)، معروف‌ به سلطان رمزارز و وارن بافت جوان، به این فرضیه اعتقاد داشت که اگر قرار بود یک روی سکه، کل دنیا را نابود کند و روی دیگر، وضعیت دنیا را دوبرابر بهتر از حالا کند، او حتماً سکه را بالا می‌انداخت و روی سرنوشت دنیا شرط‌بندی می‌کرد. اکثر مردم آنقدر خودخواه نیستند که بخواهند با زندگی بقیه‌ی افراد شیر‌یاخط بازی کنند، اما بنکمن‌فرید به چنین شرط‌بندی‌های پرریسکی اعتیاد داشت. او حالا وارث یک امپراتوری سقوط کرده و تا ۱۱۵ سال حبس در زندان است؛ مثل‌ اینکه این‌بار روی اشتباه سکه شرط‌بندی کرده بود.

میخ تابوت امپراتوری ۳۲ میلیارد دلاری بنکمن‌فرید دوم نوامبر ۲۰۲۳ کوبیده شد؛ روزی‌ که پس از تنها سه ساعت بررسی مدارک و شواهد، هیئت منصفه‌ی دادگاهی در نیویورک او را به هفت فقره کلاهبرداری و توطئه و سرقت ۱۰ میلیارد دلار از مشتریانش محکوم کرد. به گفته‌ی کارشناسان، تابه‌حال سابقه‌ نداشته که دادگاه با چنین سرعتی در محاکمه‌هایی در این حد جنجالی با نزدیک به ۲۰ شاهد و صدها مدرک، حکم قطعی صادر کند.

حالا بنکمن‌فرید که دنیا او را به‌عنوان نابغه‌ی کریپتو و مغز متفکر صرافی FTX می‌شناخت، در تمامی اتهاماتش مجرم شناخته شده و برای سال‌هایی که قرار است در زندان سپری کند، باید تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) منتظر حکم قاضی لوئیس کاپلن بماند. حداکثر حکم حبس برای هفت فقره جرمی که مرتکب شده، بیشتر از ۱۰۰ سال است، اما به‌احتمال زیاد حکم نهایی از این مقدار بسیار کمتر باشد؛ هرچند اصلاً بعید نیست بنکمن‌فرید تا آخر عمرش را در زندان بگذراند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : لپ تاپ تاريخ : 11 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.