با وجود شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واین که در آن زمان کاربران را برای دریافت لایک و قلبهای قرمز بیشتر تشویق میکرد، آیکن ستاره ممکن بود برای تازهواردان گیجکننده باشد. بنابراین توییتر با هدف امکان استفاده آسانتر و مفیدتر، قلب را جایگزین ستاره و به بیان دیگر لایک را جایگزین فیو کرد. برای اینکه تیر خلاصی هم زده شود، مدیر محصول توییتر توضیح داد که: «شاید شما از چیزهای زیادی خوشتان بیاید، اما هر چیز نمیتواند موردعلاقهتان باشد.»
فیو کردن در توییتر مانند لایک کردن در سایر شبکههای اجتماعی میماند
Favorites یا علاقهمندیها در سال ۲۰۰۶ در توییتر متولد شدند؛ یعنی قبل از هر دو قلب قرمز Tumblr که در اواخر سال ۲۰۰۸ و دکمه لایک فیسبوک که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. Favorites در ابتدا به عنوان راهی برای علامتگذاری توییتها طراحی شد. یک ویژگی نسبتاً عجیب برای سرویسی که پیامهای آن به ۱۴۰ کاراکتر محدود بود و در آن زمان نمیتوانست شامل عکس یا فیلم باشد! توسعهدهندگان شخص ثالث از همان ابتدا به دنبال مفیدتر کردن این ویژگی بودند؛ اینگونه بود که سرویسی به نام فیورد (Favrd) به وجود آمد تا توییتهای محبوب را در زمان واقعی بر اساس تعداد فیوها برجسته کند. فیورد در سال ۲۰۰۹ بعد از ظهور فیواستار (Favstar)، رقیب قویتری که تا به امروز دوام آورده است، از بین رفت.
سوالات متداول زومیب
-
فیواستار در توییتر به چه معنا است؟
زمانی که یک توییت در توییتر بیش از ۱۰۰۰ لایک (فیو) دریافت کند، فیواستار میشود. اینگونه برای افراد بیشتری نمایش داده میشود و با افزایش درگیری کاربران با توییت و افزایش ایمپرشن (اثرگذاری) به نفع اکانت مالک توییت میشود.
-
فیو در توییتر چیست؟
فیو کردن در توییتر مانند لایک کردن در سایر شبکههای اجتماعی میماند. به بیانی عمل لایک کردن در توییتر، فیو کردن گفته میشود.
-
چگونه در توییتر یک توییت را فیو کنیم؟
برای فیو کردن یک توییت بهسادگی روی آیکن قلب ضربه بزنید تا قرمز شود.