زومیب قابلیت استفاده از گوشی به‌عنوان وب‌کم احتمالاً به‌زودی به اندروید اضافه می‌شود - زومیب

همه‌ی ما می‌دانیم وب‌کم‌های پیش‌فرض روی اکثر لپ‌تاپ‌ها، کیفیت خیلی خوبی ندارند و درنتیجه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از وب‌کم‌های اکسترنال و حتی گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. کاربران مک‌بوک نیز از مدت‌ها قبل می‌توانند از آیفون به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر خود بهره ببرند. اکنون شایعات جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد گوگل درحال توسعه‌ی قابلیتی است که امکان استفاده از گوشی‌های هوشمند را به‌عنوان وب‌کم لپ‌تاپ فراهم می‌کند. این ویژگی به‌زودی به‌عنوان یکی از امکانات بومی سیستم‌عامل موبایلی گوگل ارائه خواهد شد و بدین‌ترتیب نیازی به استفاده از ابزارهای شخص‌ثالث نخواهید داشت.

میشال رحمان، کارشناس اندروید در توییتر اعلام کرد گوگل احتمالاً درحال توسعه‌ی قابلیتی است که امکان استفاده از گوشی‌های اندروید به‌عنوان وب‌کم را فراهم می‌کند. گیزموچاینا می‌نویسد، رحمان با بررسی پروژه‌ی منبع‌باز اندروید (AOSP) متوجه اضافه‌شدن سرویسی به‌نام DeviceAsWebcam شده است که می‌تواند به قابلیت استفاده از گوشی به‌عنوان وب‌کم مربوط باشد.

پروژه‌ی منبع‌باز اندروید به هرکسی اجازه می‌دهد کدهای این سیستم‌عامل را مشاهده کرده و درصورت تمایل تغییراتی در آن اعمال کند. DeviceAsWebcam در این پروژه به‌عنوان سرویس جدیدی که دستگاه اندرویدی را به یک‌ وب‌کم تبدیل می‌کند تعریف شده است.

استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر، ایده‌ی جدیدی نیست، اما با اضافه شدن چنین قابلیتی به اندروید، دیگر نیازی به استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای شخص‌ثالث نیست. هنوز نمی‌دانیم گوگل این ویژگی جدید را به‌عنوان یک به‌روزرسانی جزئی ارائه خواهد داد یا آن را در آپدیت بزرگ بعدی اندروید منتشر خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : اندروید تاريخ : 4 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها