زومیب قابلیت رمزنگاری سرتاسری جیمیل به‌زودی فعال خواهد شد - زومیب

مطمئناً بسیاری از کاربران هنگام ارسال ایمیل‌های خصوصی و به‌ویژه مواردی که شامل اطلاعات شخصی و حساس است، تمایل دارند آن ایمیل حتماً به مخاطب هدف ارسال شود.

ارسال ایمیل‌هایی که حاوی اطلاعات شخصی مثل جزئیات حساب‌های بانکی، آدرس منزل و موارد دیگر هستند، می‌تواند خطرناک باشد. اگر از جیمیل به‌عنوان خدمات‌دهنده‌ی ایمیل استفاده می‌کنید، این سرویس قابلیت رمزنگاری جدیدی معرفی کرده است تا امنیت پیام‌های ارسالی افزایش یابد.

سرویس رمزنگاری جدید جیمیل چه‌کاری انجام می‌دهد؟

کارشناسان جیمیل درحال آماده‌سازی قابلیت رمزنگاری سرتاسری جدید هستند که به کاربران Google Workspace اجازه می‌دهد ایمیل‌های رمزنگاری‌شده را در داخل و خارج از دامنه‌ی خود ارسال کنند. این ویژگی اهمیت زیادی دارد زیرا رمزنگاری ایمیل‌ها، راهکاری برای افزایش ایمنی آن‌ها است و بدین‌ترتیب فقط شخص فرستنده و گیرنده قادر به خواندن آن خواهند بود.

فرستنده و گیرنده، کلیدهای ویژه‌ای دراختیار خواهند داشت که فقط با آن کلید‌ها می‌توان قفل ایمیل‌ها را باز کرد. تنها روش برای کسانی که در میانه‌ی راه سعی دارند به اطلاعات ایمیل‌ها دسترسی پیدا کنند، استفاده از کلید‌های مذکور است.

به‌نوشته‌ی FoxNews، پس‌از راه‌اندازی قابلیت رمزنگاری جیمیل، سرورهای گوگل نمی‌توانند به کلیدهای رمزنگاری‌شده‌ی شما دسترسی داشته باشند یا اطلاعات‌ کاربران را رمزگشایی کنند؛‌ بنابراین اطلاعات شما کاملاً خصوصی خواهد ماند و تنها بخشی که رمزنگاری نخواهد شد، سربرگ ایمیل است که جزئیاتی مثل موضوع ایمیل، تاریخ و زمان ارسال و دریافت و فهرست گیرندگان در آن قرار دارد.

قابلیت رمزنگاری جیمیل چه زمانی و چگونه فعال می‌شود؟

ویژگی رمزنگاری جدید جیمیل از تاریخ ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۳۰ دی ۱۴۰۱) به‌طور رسمی برای کاربران این پلتفرم فعال خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت باید در یکی از سرویس‌های Education Plus، Workspace Enterprise Plus یا Education Standard عضو باشید. اگر از این خدمات استفاده می‌کنید قادر خواهید بود با پرکردن فرم درخواست آزمایش Gmail CSE بتا، برای دسترسی به ویژگی رمزنگاری درخواست دهید. فرم مذکور بسیار ساده است و فقط آدرس ایمیل، شناسه‌ی پروژه، دامنه‌ی گروه آزمایشی و چند اطلاعات ساده‌ی دیگر را دریافت می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 369 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 16 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.