زومیب مقایسه دوربین پرچمداران ۲۰۲۳؛ تقابل نفس‌گیر بهترین‌ها - زومیب

آیفون ۱۵ پرو مکس عکس‌ها و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای می‌گیرد؛ اما آیا در برابر P60 Pro هواوی، S23 اولترا و شیائومی ۱۳ اولترا شانسی دارد؟
تبلیغات

همه‌ساله دَه‌ها پرچم‌دار با وعده‌های مشابه برای متحول‌ساختن دنیای عکاسی موبایل وارد بازار می‌شوند؛ پرچم‌دارانی که هرکدام استراتژی متفاوتی را برای محقق‌ساختن این وعده‌ها، پشت‌سرشان دارند؛ از دوربین‌های تله‌فوتوی متعدد و دیافراگم متغیر گرفته تا حسگرهای غول‌پیکر و الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته.

در میان تمام تولیدکنندگان گوشی‌های پرچم‌دار، حداقل از نقطه‌نظر تجربه‌ی عکاسی، معمولا صدای اپل، سامسونگ، هواوی و شیائومی بلندتر از صداهای شرکت‌های دیگر به‌گوش می‌رسد؛ حال باید دید که صدای کدام‌یک گوش‌نوازتر از دیگران است! برهمین اساس امروز بهترین پرچم‌داران حال حاضر این چهار تولیدکننده را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم تا پیروز میدان عکاسی موبایل را شناسایی کنیم.

در چندین و چند سناریویی که برای ارزیابی عملکرد دوربین بهترین پرچم‌داران بازار موبایل انجام دادیم، به برنده‌ی مطلقی نرسیدیم؛ در عکاسی روزمره با دوربین اصلی، آیفون ۱۵ پرو مکس و پی ۶۰ پرو بهتر ظاهر شدند؛ در عکاسی اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا دست بالاتر را دارد؛ در عکاسی زوم، بسته به سطح بزرگ‌نمایی، برتری بین گوشی‌ها تغییر می‌کند؛ در عکاسی پرتره عمدتا، پی ۶۰ پرو دست بالاتر را دارد و در قابلیت‌های مربوط به فیلم‌برداری، آیفون ۱۵ پرو مکس گزینه‌ی قدرتمندتری است.

اگر بخواهیم مشکلاتی مانند فقدان سرویس‌های GMS گوگل در گوشی هواوی، مشکل رجیستری و قیمت گوشی اپل، داغ‌شدن گوشی شیائومی و قدیمی‌بودن گوشی سامسونگ را کنار بگذاریم و صرفا از نقطه‌نظر دوربین، هرچهار گوشی را قضاوت کنیم، آیفون ۱۵ پرو مکس، نه بهترین عملکرد؛ بلکه پایدارترین عملکرد دوربین را به‌نمایش می‌گذارد؛ اما اگر به دستکاری پارامترهای عکاسی برای رسیدن به عکس‌های کم‌نقص علاقه دارید، باید سراغ مدلی همچون گلکسی اس ۲۳ اولترا یا هواوی پی ۶۰ پرو بروید.

شما عملکرد گوشی‌ها در تست‌های ما را چطور ارزیابی می‌کنید؟ کدام شاخصه‌ی دوربین برایتان مهم است و کدام گوشی به بهترین نحو در آن شاخصه ظاهر می‌شود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : لپ تاپ تاريخ : 14 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.