زومیب کوالکام در پاسخ به زومیت، حقیقت مهمی از اسنپدراگون ایکس الیت را برملا کرد - زومیب

کوالکام در آستانه‌ی رونمایی پردازنده‌های سه نانومتری M3 اپل، بنچمارک‌های اسنپدراگون ایکس الیت را منتشر کرد تا نشان دهد که هسته‌های اوریون پیشرفت چشمگیر به‌همراه می‌آورند. اسنپدراگون ایکس الیت قدرت پردازشی لپ تاپ های ویندوزی را بالا می‌برد و مصرف انرژی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

اپل با مهاجرت به پردازنده‌ی اختصاصی، کامپیوترهایش را متحول کرد. پیشرفت مک‌های اپل سیلیکون نسبت‌به مک‌های مجهزبه پردازنده اینتل به حدی بود که در نگاه اول نمی‌توانستیم باور کنیم؛ اما در بررسی مک بوک پرو M1 متوجه شدیم هرآنچه اپل ادعا کرده است،‌ حقیقت دارد.

اسنپدراگون ایکس الیت رقیبی بسیار سرسخت برای اپل سیلیکون است

دو سال پس از تولد پردازنده‌های خانواده‌ی M، اپل حالا با سری M3 برای رقبایش خط‌و‌نشان می‌کشد؛ اما این بار پای رقیبی سرسخت در میان است که طرفداران اپل را به‌شدت نگران کرده.

اپل بامداد سه‌شنبه در مراسم Scary Fast گفت کانفیگ پایه‌ی پردازنده‌ی M3 در واحد سی‌پی‌یو به چهار هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف مجهز است. بر اساس ادعای اپل، سی‌پی‌یو تراشه‌ی M3 حداکثر ۳۵ درصد سریع‌تر از M1 عمل می‌کند.

تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک، در نمودارهایش M3 را غالباً دربرابر M1 قرار داد، نه M2. این نشان می‌دهد پیشرفت نسلی M3 در آن حد که انتظار داشتیم، چشمگیر نیست.

سردبیر ویندوز سنترال در پاسخ به مهرداد عیسی‌لو، به رویکرد اپل برای مقیاس‌دهی پردازنده‌هایش اشاره کرد. اپل معمولاً پردازنده‌های خود را با افزایش تعداد هسته قوی‌تر می‌کند، نه صرفاً بالابردن توان.

کوالکام صرفاً یک مدل از پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت را ساخته و برای نمایش قدرت پردازشی‌اش، آن را در دو لپ‌تاپ با ظرفیت خنک‌کنندگی ۲۳ و ۸۰ وات به‌کار گرفته است. بعید نیست که کوالکام در آینده، نسخه‌های دیگری از تراشه‌ی X Elite با تعداد هسته‌های بیشتر به‌عنوان مثال نسخه‌ای با ۱۲ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف معرفی کند تا رقیب شایسته‌ای برای رقابت مستقیم با M3 Pro و M3 Max داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : لپ تاپ تاريخ : 3 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.