زومیب آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور - زومیب

پیش از این طرح کالابرگ الکترونیکی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شده بود. وزارت تعاون که اجرای آزمایشی این طرح را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده در اطلاعیه‌ای خبر داد اجرای کالابرگ الکترونیک به صورت ملی و در سراسر کشور شروع شد.

در این طرح خانوارهای یارانه‌بگیر می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه‌ی نقدی از اعتباری که برایشان شارژ می‌شود برای خرید ۱۰ کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر ۱۰ کالای اساسی مشمول این طرح هستند. پیش از این وزیر کار اعلام کرده بود که کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود، همچنین در صورت افزایش قیمت کالاها، تمهیدات جبرانی پیش‌بینی شده‌ است.»

همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود میزان خرید از طریق کالابرگ الکترونیک از محل اعتبار یارانه ماه بعد کم شده و بقیه یارانه در موعد مقرر به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می‌شود.

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند برای مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاهای مصوب، قیمت‌ها و فروشگاه‌های مشمول طرح، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی «شما» مراجعه کنند.

در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل هستند.

بر اساس این اطلاعیه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند. همچنین فروشگاه‌های خُرد برای اتصال به طرح ملی کالابرگ الکترونیک می‌توانند به درگاه اینترنتی «شما» مراجعه کنند و پس از نصب برنامه شما، در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 340 views بار دسته بندی : فناوری ایران تاريخ : 6 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها