زومیب استوک فوتیج چیست و چگونه از آن استفاده کنیم - زومیب

نمی توان انکار کرد که ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا زمان و هزینه زیادی صرف می کند. شما به تجهیزاتی مانند دوربین، میکروفون و نور نیاز دارید. سپس، تعهد زمانی شامل ایده‌های طوفان فکری تا فیلمبرداری و ویرایش محتوا است. مدیریت کردن بسیار است!

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند به جای آن، فیلم‌های استوک را به صورت آنلاین خریداری کنند. این باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و دردسر آنها می شود تا این کار را به تنهایی به عهده بگیرند. اما فیلم استوک چیست؟ و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟ این راهنما همه چیزهایی را که باید درباره شروع کار با استوک ویدیو بدانید را به اشتراک می گذارد.

Stock Footage چیست؟

استوک فوتیج یا استوک ویدئو اساساً کلیپ ها یا نماهای کوتاهی است که توسط فیلمبرداران فیلمبرداری شده و برای فروش گذاشته شده است. در بسیاری از موارد، اینها کلیپ های ویدئویی هستند که در حین تولید برای یک پروژه بزرگتر فیلمبرداری شده اند. با این حال، برخی از فیلمبرداران عمداً کلیپ‌های کوتاه‌تری را به منظور فروش آن‌ها در وب‌سایت‌های سهام فیلمبرداری می‌کنند، زیرا ثابت شده است که به دلیل تقاضای زیاد، یک جریان درآمد موثر است.

نحوه استفاده از فوتیج استوک رایگان

اکنون که به این سؤال پاسخ دادیم که فیلم استوک چیست، ممکن است در مورد روش‌های مختلف استفاده از آن فکر کنید. به هر حال، اگر می‌خواهید در بازاریابی ویدیویی سرمایه‌گذاری کنید، می‌خواهید بیشترین سود را به دست آورید. برای به جریان انداختن این خلاقیت‌ها، در اینجا چند راه برای استفاده از فیلم‌های استوک و حذف تابو استفاده از آن وجود دارد:

۱٫ استوک فیلم به عنوان B-Roll

B-roll یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که مردم از ویدیوی استوک استفاده می‌کنند. در واقع، احتمالاً در هر برنامه تلویزیونی که تا به حال تماشا کرده اید، آن را دیده اید. این کلیپ‌های ویدیویی تکمیلی هستند که نسبت به فیلم اصلی فرعی هستند. به‌عنوان مثال، برش‌هایی نسبت به محیط‌های مختلف، مانند خیابان بیرون از یک ساختمان آپارتمان یا نمای هوایی برای ارائه ایده بهتر از مکانی که داستان در آن اتفاق می‌افتد.

در حالی که از b-roll می توان برای ارائه زمینه اضافی به یک داستان استفاده کرد، برای گره زدن دو کلیپ اصلی فیلم به یکدیگر مفید است. همچنین می تواند هنگام پوشاندن اشتباهات یا هنگام ویرایش مفید باشد. B-roll همچنین برای افزودن علاقه بصری بیشتر عالی است و در نهایت یک ویدیو را جذاب‌تر و جالب‌تر می‌کند.

۲٫ پس زمینه های ویدئویی

گاهی اوقات پروژه ای که روی آن کار می کنید فقط به پس زمینه ویدیویی با کیفیت بالا نیاز دارد. اما اگر مهارت، زمان یا تجهیزات لازم برای فیلمبرداری از ویدیو را ندارید، می‌توانید به جای آن از فیلم‌های استوک استفاده کنید. برای مثال برای پخش یک کلیپ خاص در یک حلقه و نمایش آن در صفحه اصلی وب سایت شما عالی است. حتی ممکن است از پس‌زمینه ویدیو به عنوان بخشی از ارائه استفاده کنید.

۳٫ آگهی های بازرگانی و تبلیغات

مواردی وجود دارد که یک آگهی تجاری یا تبلیغاتی به فیلم اصلی نیاز ندارد. در این موارد، فیلم های ویدئویی استوک می توانند به عنوان گزینه مقرون به صرفه تری استفاده شوند. به عنوان مثال، آگهی تبلیغاتی می تواند شامل عکس هایی از دوستانی باشد که دور یک میز در حال ناهار جمع شده اند یا شخصی را در حال قدم زدن در خیابان نشان دهند. سپس، روایت را می توان بر روی کلیپ های ویدئویی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات اضافه کرد.

۴٫ ایجاد ویدیوی کوتاه برای رسانه های اجتماعی

ویدئوی رسانه های اجتماعی روشی موثر برای جلب توجه آنلاین برند شما است. با این حال، بسیاری از برندها صرفا وقت یا بودجه لازم برای ایجاد ویدیوهای چشم نواز برای به اشتراک گذاشتن در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام را ندارند. با خرید فیلم استوک، می توان با کمترین تلاش یک ویدیو ایجاد کرد.

به عنوان مثال، می‌توانید یک کلیپ ویدیویی خریداری کنید و آن را در یک حلقه پخش کنید. سپس، روایت یا شرح‌ها را روی صفحه اضافه کنید تا ویدیویی ایجاد کنید که می‌تواند برای حلقه‌های اینستاگرام یا TikTok استفاده شود. حتی می‌توان از آن برای استوری‌های اینستاگرام یا ایجاد تبلیغات رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد.

۵٫ ویدیوهای یوتیوب

به دنبال تکان دادن ویدیوهای YouTube خود هستید؟ چند فیلم استوک اضافه کنید! می‌توانید یک ویدیو کامل با کلیپ‌های استوکی که خریداری کرده‌اید ایجاد کنید و هنگام روایت داستان، آن‌ها را در پس‌زمینه پخش کنید. در وقت و دردسر شما صرفه جویی می کند که مجبور شوید چندین نما را به تنهایی فیلم برداری کنید. همچنین می‌توانید از چند کلیپ در بین صحنه‌ها به‌عنوان b-roll برای بهبود داستان‌گویی ویدیو استفاده کنید.

در فیلم استوک به دنبال چه چیزی باشیم؟

این روزها با گزینه‌های بسیار زیادی که برای فیلم‌های استوک موجود است، گاهی اوقات تلاش برای انتخاب کلیپ‌های ویدئویی مناسب برای پروژه‌تان بسیار سخت است. برای کمک به شما در گرفتن بهترین تصمیم ممکن، در اینجا چند چیز وجود دارد که باید قبل از خرید هر ویدیوی سهامی به دنبال آن باشید:

۱٫ مجوز فیلمبرداری سهام

هنگامی که شروع به مرور فیلم‌های موجود در انبار از یک ارائه‌دهنده می‌کنید، گزینه‌های مختلف مجوز را مشاهده خواهید کرد. توجه به این موارد بسیار مهم است زیرا به شما می گوید که چگونه می توان از یک کلیپ ویدیویی خاص استفاده کرد و چگونه نمی توان از آن استفاده کرد. رایج ترین مجوزها عبارتند از: حق امتیاز، مدیریت حقوق، و استفاده از ویرایش. مهم است که ارائه دهنده سهام شما معتبر باشد.

معمولاً، مجوز بدون حق امتیاز به شما امکان می‌دهد در ازای یک بار هزینه، فیلم‌های موجود را خریداری و استفاده کنید. سپس می توان از این کلیپ برای مدت زمان نامحدودی در چندین پروژه استفاده کرد. همچنین معمولاً محدودیتی برای نحوه استفاده از کلیپ وجود ندارد. این بیشترین انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد زیرا فیلم خریداری‌شده را می‌توان بارها استفاده کرد و اطمینان حاصل می‌کند که سرمایه‌گذاری برای خود هزینه می‌کند.

با مجوز مدیریت حقوق، معمولاً برای مدت محدودی از کلیپ خریداری شده استفاده می کنید. این به این معنی است که این کلیپ فقط در یک پروژه و برای مدت زمان مشخصی قابل استفاده است. در برخی موارد، این کلیپ فقط در مناطق جغرافیایی خاصی قابل استفاده است. احتمالاً هنگام خرید از شما خواسته می شود که همه این اطلاعات را فاش کنید.

در نهایت، مجوز استفاده از ویرایش وجود دارد. این مجوز خاص، انواع پروژه‌هایی را که می‌توان از فیلم‌های موجود در آن استفاده کرد، محدود می‌کند. برای مثال، محتوای دارای مجوز استفاده از تحریریه اغلب در مستندها یا اخبار استفاده می‌شود. مطلقاً نمی توان از آن برای مقاصد تجاری استفاده کرد. همچنین محدودیت هایی در اندازه، محل قرارگیری تصویر، مدت زمان استفاده از فیلم و توزیع جغرافیایی وجود دارد.

برخی از شرکت‌ها اجازه برش یا تصحیح رنگ کلیپ‌های Editorial Use را نمی‌دهند، اما در Storyblock ما این محدودیت‌ها را نداریم. اگر می‌خواهید درباره مجوز ویدیو بیشتر بدانید، وبلاگ عمیق‌تر ما را در مورد مجوز محتوای سهام بررسی کنید.

۲٫ کیفیت ویدیو

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت کیفیت فیلم است زیرا هرگز فقط یک گزینه برای انتخاب وجود ندارد. و این روزها، بینندگان به یک ویدیوی بی کیفیت رضایت نمی دهند. شما هم نباید. وقتی کلیپی را که دوست دارید پیدا کردید، به گزینه های موجود نگاه کنید و یکی را انتخاب کنید که برای پروژه شما مناسب است. در بسیاری از موارد، هزینه بیشتری برای فیلم‌های استوک با بالاترین کیفیت پرداخت می‌کنید، بنابراین به دقت در نظر بگیرید که آیا واقعاً به فیلم‌های ۴K نیاز دارید یا HD کافی است.

۳٫ ارائه دهنده فیلم مناسب را انتخاب کنید

اگر می‌دانید که از فیلم‌های استوک برای بسیاری از پروژه‌های آینده استفاده می‌کنید، سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای خواهد بود که برای اشتراک ثبت‌نام کنید با ارائه دهنده انتخابی شما. به این ترتیب، مقداری پول در این فرآیند پس انداز خواهید کرد. اما هنگام مقایسه ارائه دهندگان باید به دنبال چه چیزی باشید؟

کتابخانه فیلم آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تعداد زیادی کلیپ ویدیویی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. به گزینه های مجوز نگاه کنید تا بدانید که آیا ویدیوهای آنها برای آنچه که از آنها استفاده می کنید مناسب است یا خیر. و البته، برنامه های قیمت گذاری آنها را بررسی کنید تا بتوانید در حد بودجه خود اشتراک دریافت کنید.

۴٫ سازگاری

و آخرین عنصری که باید در نظر گرفت این است که آیا فیلم استوک خاص با بقیه فیلم هایی که استفاده می کنید مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال، کیفیت و همچنین ظاهر و احساس کلی باید یکسان باشد. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که فیلم ویدیویی که انتخاب می‌کنید برای پیامی که می‌خواهید به تصویر بکشید منطقی است. از این گذشته، اگر پیام مثبتی را به اشتراک بگذارید، یک ویدیوی غم انگیز و دلخراش کار نمی کند.

فیلم استوک را از کجا بخریم؟

در مرحله بعد، باید یک مکان عالی برای خرید فیلم سهام پیدا کنید. خوشبختانه، تعداد زیادی وب‌سایت وجود دارد که کتابخانه‌های گسترده‌ای با مجموعه وسیعی از ویدیوها را ارائه می‌دهند. در اینجا پنج گزینه برای بررسی وجود دارد:

بلوک های داستانی

جوبیس

جوبیس در واقع جعبه ابزار حرفه ای ها است با جوبیس می توانید پروژه های خلاقانه با کیفیت بالا خلق کنید می توانید بدون حق امتیاز از قالب های ویدیوئی و فیلم های استوک گرفته تا عکس ها و موسیقی و جلوه های صوتی استفاده کنید .

شاتر استاک

کتابخانه Shutterstock دارای بیش از ۴۰۰ میلیون تصویر، فیلم و آهنگ موسیقی برای دانلود است. آنها اشتراک های مختلفی را ارائه می دهند که به گونه ای طراحی شده اند که شما را از پرداخت بیشتر از آنچه نیاز دارید جلوگیری می کند. اگر فقط به دنبال ویدیو هستید، آنها برنامه هایی را با شروع از ۹۹ دلار در ماه برای پنج کلیپ ویدیویی ارائه می دهند.

گتی ایماژ

Getty Images بسته به اینکه چه چیزی برای پروژه بعدی شما مناسب تر است، فیلم های خلاقانه و سرمقاله را ارائه می دهد. فیلم های خلاقانه آنها طیف گسترده ای از گزینه ها را ارائه می دهد، در حالی که محتوای سرمقاله اغلب افراد مشهور یا سایر شخصیت های عمومی را نشان می دهد. Getty همچنین با شرکای مانند BBC، Universal و Paramount همکاری می کند. برنامه های آنها به نام UltraPacks به شما امکان دسترسی به تصاویر و ویدیوهای بدون حق امتیاز را می دهد. برای هر بار دانلود برای تصاویر کوچک و ویدیوهای با وضوح پایین از ۱۷۵ دلار شروع می شود.

جسورانه

در کتابخانه Dareful حرکت کنید و صدها فیلم ویدئویی منبع باز و بدون حق امتیاز با کیفیت ۴K پیدا خواهید کرد. همه چیز از عکس های هوایی، فصل ها و تعطیلات و موارد دیگر وجود دارد. همه چیز در کتابخانه آنها برای دانلود رایگان است. فقط مطمئن شوید که تمام اطلاعات مجوز را برای درک کامل نحوه استفاده از کلیپ های ویدیویی مرور کنید.

پیکسل ها

Pexels هزاران تصویر و ویدیوی بدون حق امتیاز را ارائه می دهد که توسط سازندگان در جامعه خود به اشتراک گذاشته شده است. ویدیوهایی از طبیعت و منظره، کلیپ هایی از مردم در حال راه رفتن یا کار کردن، و همه چیز در این بین وجود دارد. همه ویدیوها برای دانلود رایگان هستند.

پرسش‌های متداول عکس‌های استوک

شما سوالاتی دارید، ما پاسخ هایی داریم! برای اطمینان از اینکه می‌توانید با اطمینان در استفاده از ویدیوی استوک به جلو حرکت کنید، اجازه دهید به برخی از متداول‌ترین سوالاتی که مردم دارند بپردازیم.

آیا استفاده از فیلم استوک مناسب است؟

کاملا! تا زمانی که از قوانین مجوز منتسب به آن پیروی می کنید، استفاده از فیلم های استوک اشکالی ندارد. حتماً آن را با دقت بخوانید تا اشتباهاً از فیلم به روشی ممنوع استفاده نکنید. به این ترتیب از دردسر دور می شوید.

آیا استفاده از فیلم های استوک رایگان است؟

برخی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که می‌توانید فیلم‌های موجود را به صورت رایگان دریافت کنید، با این حال، معمولاً یک کتابخانه محدود است. به طور معمول، برای دسترسی به کتابخانه گسترده تری از فیلم، باید یک بار هزینه فیلمی را که می خواهید بخرید بپردازید یا برای اشتراک با ارائه دهنده انتخابی خود ثبت نام کنید.

چگونه فیلم سهام بخریم؟

هنگامی که ویدیوی سهامی را که می‌خواهید بخرید پیدا کردید، معمولاً این گزینه را خواهید داشت که یک بار هزینه پرداخت کنید. اگر اغلب به کلیپ‌های ویدیویی نیاز ندارید، ایده‌آل است، زیرا در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. در غیر این صورت، اگر اغلب به ویدیوی سهام نیاز دارید، ممکن است بخواهید برای اشتراک با یک ارائه دهنده ثبت نام کنید.

جمع بندی

بنابراین، فیلم استوک چیست؟ این یک راه قدرتمند برای ارتقاء سطح محتوای آنلاینی است که با کمک کلیپ های ویدیویی با کیفیت بالا ایجاد می کنید. هنگامی که یک ارائه دهنده فیلم استوک را انتخاب کردید، پیدا کردن ویدیوهایی که با استانداردهای شما مطابقت دارند و پروژه های شما را تکمیل می کنند برای شما آسان خواهد بود. نه تنها این، بلکه محتوای شما حرفه ای به نظر می رسد و مانند هزاران هزار خرج کرده اید، اما در واقع هرگز به ضرر شما نخواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 16 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.