زومیب چه عواملی در افزایش باردهی نهال میوه تاثیر دارد - زومیب

امروزه افراد کشاورز و باغدار با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های فعالیت خود داشته‌اند توانسته‌اند عوامل موثر زیادی را برای باردهی بهتر و بیشتر نهال میوه شناسایی کنند؛ به طوری که در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را هم در این دسته از تجربیات اشنا سازیم.

یکی از موارد تاثیر گذاری که می‌تواند در این امر تاثیر بسیار بالایی را داشته باشد استفاده از کودهایی است که دارای ازت، فسفر و کلسیم باشد. این دسته از کودها تا حد زیادی برای افزایش باردهی نهال میوه به خصوص نهال هلو و نهال شلیل شما موثر خواهند بود؛ به گونه‌ای که در هنگام برداشت شاهد میوه‌های باکیفیت‌تری خواهید بود و می‌توان به طور قطع گفت که بازار فروش گسترده‌ای را نیز دارند و در شمار میوه‌های صادراتی خواهند بود.

باید توجه داشته باشید که تنها برای افزایش باردهی نهال میوه هلو استفاده از کود مناسب کافی نبوده و باید از چندین عامل کمکی و تقویتی دیگر نیز برای باردهی بالاتر نهال میوه خود استفاده کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تاثیر رعایت فواصل استاندارد هنگام کاشت در افزایش باردهی

برخی از نهال‌های میوه برای این که رشد و بازدهی مطلوب‌تری را داشته باشند نیار دارند تا در معرض تابش خورشید قرار بگیرند چرا که نور و گرمای خورشید خود بهترین منبع برای باردهی برخی از درختان میوه همچون نهال هلو می‌باشد همچنین از آن جایی که فصل برداشت نهال هلو و شلیل در تابستان است برای این که میوه بهتر و باکیفیت‌تری را در اختیار شما قرار دهد نیاز به گرما و تابش خورشید دارد از این رو یکی از عوامل موثر برای بالا بردن کیفیت میوه و باردهی بیشتر آن تابش و گرما خورشید می‌باشد.

شاید برایتان این موضوع ساده جالب باشد که رعایت فاصله کاشت هر درخت میوه‌ می‌تواند در باردهی بیشتر نهال میوه شما تاثیرگذار باشد؛ به گونه‌ای که برخی از درختان در سنین بلوغ دارای شاخه و برگ بلند و تاج گسترده‌ای هستند و هنگام رشد اگر این فاصله‌ها رعایت نشده باشد می‌تواند مانع رسیدن نور خورشید به تمامی قسمت‌های درخت شده و در نهایت امر محصولات بی کیفیتی را در اختیار شما باغداران قرار دهد پس به این نمونه از موضوعات هم توجه داشته باشید.

شناخت بهترین انواع کود برای باردهی نهال میوه

  • کود گوگرد
  • کود نیتروژن
  • کود منیزیم و آهن

همانطور که در مطالب بالایی به آن اشاره داشتیم استفاده از کود مناسب برای باردهی بهتر و بالاتر نهال میوه همچون نهال شلیل و نهال هلو بسیار موثر است حال بهتر است بدانید استفاده از کود گوگرد دارای این چنین شرایطی بوده اما بهتر است به نکات استفاده از آن توجه داشته باشید که چرا بهره گیری از کود گوگرددار بسته به نوع درخت و نهال شما دارد لذا برای دستیابی به این اطلاعات با نهالستان‌های معتبری همچون پالیز نهال ارتباط بگیرید تا شما را در این موضوعات راهنمایید کنند.

لازم به ذکر است بدانید که گیاهان و نهال میوه از طریق فتوسنتز تغذیه کرده و رشد می‌کنند به همین خاطر برای این که این عمل را افزایش دهید بهترین گزینه استفاده از کودهایی است که دارای منیزم و آهن می‌باشند.

کود بعدی که در این مقاله ذکر شد کود نیتروژنه است که بسیار برای تحریک رشد و باردهی انواع نهال میوه موثر است البته باغداران بهتر است به این موضوع توجه داشته باشند که باید به زمان استفاده دقیق آن توجه داشته باشند.

زمان و نحوه مناسب برای کوددهی به درختان میوه

همانگونه که مطلع هستید اگر عمالیات کوددهی در زمان مناسبی انجام نگیرد و به نکاتی که برای میزان استفاده آن در نظر گرفته شده، توجه نشود می‌تواند به جای باردهی بیشتر نتیجه برعکسی را برای افراد کشاورز و باغدار داشته باشد لذا برای افزایش آگاهی شما عزیزان در این زمینه مطالبی را در رابطه با زمان صحیح کوددهی به درختان میوه، هلو و شلیل مطرح می‌کنیم.

هر باغدار مجاز است در طی یک سال کاری سه الی چهار بار به پای درختان کود بریزد و هر بار ممکن است از شیوه‌های مختلفی بهره گیری نماید، برای مثال در هنگام کاشت نهال غالبا توصیه می‌شود که از حفر چالکود استفاده شود تا ریشه‌های نهال جوان تازه کاشته شده بهتر و سریعتر در خاک جای بگیرد و زمان بازدهی آن نیز تسریع یاید.

در فصل تابستان نیز در هنگامه درشت شدن محصولات امکان افزودن کودهای نیتروژن و آهن به منظور حفظ کیفیت محصولات و عدم ریزش آنها از درخت به صورت نیمه رس، وجود دارد و در صورتی که کود را با اندکی آب ترکیب کنید تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

با توجه به موضوعاتی که در این مقاله برای شما گفته شد پی بردیم که نهال میوه مانند نهال هلو و شلیل برای رشد و باردهی بهتر نیاز به کود و رسیدگی مناسبی دارد که استفاده از میزان آن برای باردهی بیشتر نهال میوه بسیار تثیر گذار است همجنین دریافتیم زمان استفاده از این نمونه کودها بسیار مهم بوده و در صورت اشتباه می‌تواند منجر به خسارت شود. لذا امروزه بادتوجه به پیشرفت اطلاعات بدست آمده برای باردهی درختان باعث شده تا فروش نهال میوه و فروش نهال شلیل بسیار افزایش داشته باشد و فروشنده‌های مشغول در این زمینه سودهای بسیار بالایی را برای خود بدست اورند از این رو اگر شما هم به دنبال درآمد بالا از کاشت انواع نهال میوه هستید بهتر است از طریق پل ارتباطی که در انتها سایت آمده است با مشاوران ما تماس بگیرید و شما را در زمینه‌هایی که ابهام دارید به طور مناسبی راهنمایی کنند.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.