زومیب آشپزی در خانه - زومیب

 

همه ما عاشق غذای راحت هستیم، اما یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامتی، تهیه بیشتر غذاهای خانگی است. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

زن مواد را مخلوط می کند

فواید آشپزی در خانه

چه به تنهایی زندگی کنید یا یک والدین پرمشغله، پیدا کردن زمان و انرژی برای تهیه غذاهای خانگی می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. در پایان یک روز شلوغ، غذا خوردن در بیرون از خانه یا سفارش دادن ممکن است سریع ترین و ساده ترین گزینه به نظر برسد. اما غذای راحت و فرآوری شده می تواند تاثیر قابل توجهی بر خلق و خو و سلامت شما داشته باشد.

 

غذای راحت معمولاً حاوی مواد افزودنی شیمیایی، هورمون‌ها، قند، نمک، چربی ناسالم و کالری است که همگی می‌توانند بر مغز و دیدگاه شما تأثیر منفی بگذارند. می تواند احساس خستگی، نفخ و تحریک پذیری را در شما ایجاد کند و علائم افسردگی، استرس و اضطراب را تشدید کند.

 

رستوران ها اغلب غذای بیشتری از آنچه باید بخورید سرو می کنند. بسیاری از رستوران ها وعده هایی را سرو می کنند که دو تا سه برابر بیشتر از دستورالعمل های غذایی توصیه شده است. این شما را تشویق می‌کند که بیشتر از آنچه در خانه می‌خورید غذا بخورید، که روی دور کمر، فشار خون و خطر ابتلا به دیابت تأثیر منفی می‌گذارد.

 

وقتی غذای خود را تهیه می کنید، کنترل بیشتری روی مواد تشکیل دهنده دارید. با آشپزی برای خودتان، می توانید اطمینان حاصل کنید که شما و خانواده تان غذاهای تازه و سالم می خورید. این می تواند به شما کمک کند که سالم تر به نظر برسید و احساس کنید، انرژی شما را افزایش می دهد، وزن و خلق و خوی خود را تثبیت می کند و خواب و انعطاف پذیری خود را در برابر استرس بهبود می بخشد.

 

آشپزی در خانه نباید پیچیده باشد. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم رژیم آنلاین ، خوردن غذایی است که تا حد امکان به روشی که طبیعت آن را ساخته است، نزدیک باشد. این بدان معناست که هر زمان ممکن است غذاهای فرآوری شده را با غذاهای واقعی جایگزین کنید و سبزیجات و منابع سالم پروتئین مصرف کنید. این بدان معنا نیست که شما باید ساعت ها در آشپزخانه با ترکیب صدها ماده مختلف یا پیروی از دستور العمل های پیچیده بگذرانید. در واقع، غذاهای ساده اغلب خوشمزه ترین هستند.

 

پخت و پز در خانه حتی می تواند زمان کمتری نسبت به غذا خوردن در بیرون از خانه بگیرد. غذاهای سریع، ساده و مفید زیادی وجود دارد که می توانید در خانه در زمان کمتری نسبت به سفر به رستوران یا منتظر تحویل غذا بپزید.

 

آشپزی در خانه نیز راهی عالی برای گذراندن وقت با دیگران است – و لازم نیست یک سرآشپز ماهر باشید. توانایی ها یا تجربه شما به عنوان آشپز هرچه که باشد، می توانید یاد بگیرید که غذاهای سریع و سالمی تهیه کنید که می تواند مزایای واقعی برای سلامت روحی و جسمی شما داشته باشد.

 

فواید آشپزی در خانه

فواید سلامتی

تهیه وعده های غذایی سالم در خانه می تواند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کرده و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، سرطان، فشار خون بالا و دیابت را کاهش دهد.

می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد، نحوه خواب شما را در شب بهبود بخشد و به شما در مدیریت بهتر مشکلات سلامتی کمک کند.

در زنان، پختن غذای سالم می تواند به کاهش علائم PMS و یائسگی و افزایش باروری کمک کند.

اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید، آماده کردن وعده های غذایی برای خودتان کنترل بیشتری روی مواد تشکیل دهنده و اندازه وعده ها به شما می دهد و به شما امکان می دهد وزن خود را بهتر کنترل کنید یا با آلرژی های غذایی کنار بیایید.

با تمرین ایمن نگه داشتن غذا در حین آشپزی در خانه، احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش می دهید.

آشپزی در خانه می تواند ذهن شما را تیزتر کند، با زوال شناختی مبارزه کند و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

این می تواند انرژی کودکان را تثبیت کند و به آنها کمک کند تا به بزرگسالانی سالم و با اعتماد به نفس تبدیل شوند.

مزایای عاطفی و اجتماعی

فرآیند ساده آشپزی در خانه می تواند روحیه و عزت نفس شما را تقویت کرده و بهبود بخشد.

وقت گذاشتن از یک برنامه شلوغ برای آشپزی نیز می تواند استرس را کاهش دهد.

حتی آماده کردن وعده های غذایی ساده در خانه می تواند خلاقانه باشد.

اتخاذ یک رژیم غذایی رژیم آنلاین حاوی غذاهای سالم و خانگی می تواند تاب آوری شما را در برابر استرس، اضطراب و افسردگی افزایش دهد و خلق و خو و دیدگاه شما را تقویت کند.

آشپزی و غذا خوردن با خانواده راهی عالی برای برقراری ارتباط با عزیزانتان است.

دعوت از دوستان برای پیوستن به شما می تواند حلقه اجتماعی خود را گسترش دهد، که می تواند استرس را کاهش دهد.

خوردن وعده های غذایی سالم حتی می تواند به زندگی شما شادی بخشد. وقتی بدن شما احساس سلامتی بیشتری می کند، از درون و بیرون احساس شادی بیشتری می کنید.

 

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که وقتی به‌طور منظم غذاهای خانگی تهیه می‌کنید، در مواقعی که بیرون غذا می‌خورید، انتخاب‌های سالم‌تری نیز دارید. به عبارت دیگر، خوردن غذای سالم می تواند به یک عادت تبدیل شود.

 

لذت تقسیم یک غذای خانگی

غذا مردم را دور هم جمع می کند و آشپزی در خانه راهی عالی برای متحد کردن خانواده بر سر میز ناهار خوری است. همه عاشق یک غذای خانگی رژیم آنلاین هستند، حتی نوجوانان بداخلاق یا افراد حساس. و اگر تنها زندگی می کنید، به این معنی نیست که باید به تنهایی غذا بپزید یا غذا بخورید. به اشتراک گذاری وعده های غذایی با دیگران یک راه عالی برای گسترش شبکه اجتماعی شما است. دریافت بازخورد قدردانانه در مورد غذایی که برای شخصی تهیه کرده اید می تواند عزت نفس شما را نیز افزایش دهد.

زمان صرف غذا را به یک تجربه اجتماعی تبدیل کنید. عمل ساده صحبت کردن با یک دوست یا محبوب پشت میز شام می تواند نقش مهمی در کاهش استرس و تقویت خلق و خو داشته باشد. خانواده را دور هم جمع کنید و در جریان زندگی روزمره یکدیگر باشید. اگر تنها زندگی می کنید، یک دوست، همکار یا همسایه را دعوت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.