زومیب آموزش تغییر، تنظیم و حذف برنامه‌های پیش‌فرض در اندروید - زومیب

در ادامه اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را برای انواع دسته‌ها می‌بینید:

  • Browser app: برای باز کردن لینک‌ها به کار می‌رود. اپلیکیشن‌های نمونه برای باز کردن لینک‌ها عبارت‌اند از: کروم و فایرفاکس.
  • Caller ID & spam app: برای شناسایی تماس‌ها و بلاک کردن اسپمرها به کار می‌رود. نمونه‌ها عبارت‌اند از: اپلیکیشن Phone گوگل و Trucecaller.
  • Digital assistant app: دستیار هوشمند کنترل صوتی، تحلیل درخواست‌ها و موارد مشابه. نمونه‌ها عبارت‌اند از: گوگل اسیستنت و الکسا.
  • Home app: لانچر اندرویدی پیش‌فرض که امکان دسترسی و سازمان‌دهی اپلیکیشن‌ها را می‌دهد. نمونه‌ها عبارت‌اند از: Pixel Launcher و Nova Launcher
  • Phone app: ایجاد و دریافت تماس را کنترل می‌کند. نمونه‌های عبارت‌اند از: اپلیکیشن Phone گوگل و Simple Dialer.
  • SMS app: امکان ارسال و مدیریت پیام‌های متنی را می‌دهد. نمونه‌ها عبارت‌اند از: اپلیکیشن Messages گوگل و Pulse SMS.

برای پیش‌نمایش اپلیکیشن‌ها روی دسته‌ی موردنظر ضربه بزنید. اگر بیش از یک اپلیکیشن نصب کردید، اپلیکیشنی را که می‌خواهید به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم شود، انتخاب کنید. با این تنظیمات هر محتوایی که باز کنید با استفاده از اپلیکیشن دلخواهتان اجرا می‌شود. برای مثال اگر اپلیکیشن پیش‌فرض تلفن را تغییر دهید، با گرفتن یک شماره در وب اجرا خواهد شد.

به یاد داشته باشید، تعداد دسته‌ها بسیار بیشتر از موارد فوق است. برای مثال اگر اپلیکیشن دوربینی به‌جز اپلیکیشن گوشی را نصب کنید، هنگام استفاده از میانبر برای باز کردن دوربین، گوشی از شما می‌پرسد می‌خواهید از کدام اپلیکیشن دوربین استفاده کنید.

روش حذف اپلیکیشن‌ پیش‌فرض اندروید

اگر نمی‌خواهید یک اپلیکیشن گزینه‌ی پیش‌فرض یک دسته‌ی خاص باشد، می‌توانید تمام تنظیمات پیش‌فرض آن را حذف کنید. برای این کار به Settings > Apps & notifications> See all X apps بروید و اپلیکیشن دلخواه را حذف کنید.

در این صفحه، بخش Advanced را در صورت نیاز بسط دهید و روی Open by default ضربه بزنید. اگر اپلیکیشن برای هر عملیاتی روی حالت پیش‌فرض تنظیم شده باشد، دکمه‌ی Clear defaults یا Clear default preferences را در قسمت پائین صفحه خواهید دید. روی این دکمه برای پاک‌سازی تنظیمات ضربه بزنید. دفعه‌ی بعدی که محتوای مرتبط با اپلیکیشن را باز می‌کنید می‌توانید اپلیکیشن‌های دیگر را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : آموزش گوشی هوشمند و تبلت تاريخ : 10 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها