زومیب بالون ساقط‌شده چین اطلاعات محرمانه آمریکا را «زنده به پکن منتقل می‌کرد» - زومیب

بر اساس گزارش خبرگزاری CNN به‌نقل از منابع آگاه، بالون چینی که بهمن سال گذشته بر فراز حریم هوایی ایالات متحده مشاهده شد می‌توانست افزون‌بر ثبت تصاویر، بخشی از سیگنال‌های اطلاعاتی را از سایت‌های نظامی آمریکا جمع‌آوری کند. به ادعای منابع آگاه، بالون موردبحث «اطلاعات را به‌صورت زنده به پکن منتقل می‌کرد.»

آن‌طور که به نظر می‌رسد، احتمالا ایالات متحده از بخشی از اطلاعات حساسی که بالون چینی جمع‌آوری کرده آگاهی ندارد. با این‌وجود اعضای جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا نگرانی زیادی درباره‌ی داده‌هایی که بالون چینی در دسترس دولت پکن قرار داده است، ندارند.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا به CNN گفت بررسی‌های مربوط‌به انهدام بالون چینی همچنان ادامه دارد اما بر اساس داده‌های فعلی، «به‌نظر نمی‌رسد پرواز بالون بر فراز ایالات متحده اطلاعات حساس جدیدی در دسترس جمهوری خلق چین قرار داده باشد.»

دولت آمریکا می‌گوید مسیر بالون را شناسایی کرده بود و با علم‌به این موضوع، از شماری از سایت‌های حساس حفاظت و برخی از سیگنال‌ها را سانسور کرد.

ایالات متحده راهکار جدیدی برای پایش حرکات بالون‌های چینی تدوین کرده است. FBI همچنان به بررسی ماجرای بالون ادامه می‌دهد و آمریکایی‌ها توانسته‌اند جزئیاتی درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد بالون و الگوریتم‌های نرم‌افزاری استفاده‌شده در آن به‌دست بیاورند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها