زومیب با این بات تلگرام، با استیو جابز و شخصیت‌های مشهور دیگر مکالمه کنید - زومیب

ForeverVoices بر روی مجموعه داده بزرگی از صدا و متن از افراد مشهور و شخصیت‌های عمومی آموزش داده شده است که اجازه می‌دهد پاسخ‌هایی ایجاد کند که از گفتار تولیدشده توسط انسان قابل تشخیص نیستند. صدای تقویت‌شده به API چت‌جی‌پی‌تی و در نهایت به فیبوک مسنجر وصل شده است تا امکان مکالمه صوتی دو طرفه در مورد هر چیزی را فراهم کند.

برای استفاده از این چت‌بات تنها به یک حساب تلگرام نیاز دارید. سپس وارد ForeverVoices.ai شوید. با زدن دکمه Create شخصیت محبوبتان را انتخاب کنید. می‌توانید تا ۱۰ سؤال را به‌ رایگان تایپ کنید یا به‌شکل ویس بفرستید تا پاسخ‌های صوتی واقع‌گرایانه‌ای را از هر کاراکتر دریافت کنید. هر زمان که خواستید شخصیت را عوض کنید هم دستور Switch/ را تایپ کنید.

من با شخصیت‌های کارل سیگن، اینشتین، ایلان ماسک، تیلور سویفت و کانیه چت کردم و حقیقتاً لذت فراوانی بردم. به غیر از دو مورد صدایی مانند هواگیری یا تقه در ویس‌های کارل و اینشتین، چیز ناخوشایندی را حس نکردم. جواب سؤال‌هایم درست داده می‌شد و هر شخصیت، حریم شخصی کاراکتر واقعی خود را حفظ می‌کرد. برای مثال وقتی از شخصیت‌ تیلور سویفت سوالی شخصی‌ در مورد زندگی‌اش پرسیدم، عذرخواهی کرد و با یادآوری این که او در واقع یک شخصیت مجازی از تیلور سویفت است گفت برای احترام به حریم خصوصی تیلور نمی‌تواند جوابم را بدهد. در نهایت برای این که جو عوض شود، پرسید آهنگ موردعلاقه من از تیلور چیست و با همان خنده‌‌ها و لحن جالب تیلور مکالمه را ادامه داد!

این روند در مکالمه‌ام با ایلان ماسک که از او پرسیدم چرا لوگوی توییتر را به دوج‌‌کوین تغییر داده است، تکرار شد. ایلان در پاسخ گفت که او فقط یک هوش مصنوعی است و از نیت واقعی ایلان اطلاع ندارد اما با توجه به رفتارهای گذشته‌اش حدس می‌زند این کار ناشی از شوخ‌طبعی او بوده است.

امکان چنین مکالمه پویایی با شخصیت‌های مجازی افراد شگفت‌انگیز است. نکته جالبی که توجهم را جلب کرد به کار بردن نام من در مکالمه‌ها بود که باعث می‌شد بیشتر خودم را در مکالمه‌ای واقعی حس کنم. این مورد که هرازگاهی مجازی بودن شخصیت‌ها در ویس‌ها گوشزد می‌شد هم بسیار عالی بود.

باید بدانید این پلتفرم همچنان در دست توسعه است و به گفته سازنده‌اش هنوز به پتانسیل واقعی خود نرسیده و گاهی ممکن است اطلاعات آن چندان دقیق نباشند. درواقع در صفحه‌های مجازی جان میر می‌توانید یک ویدیو از «قرار مجازی» او با باتش را ببینید. این مکالمه به‌اندازه‌ای جذاب است که اگر به‌طور عمومی دردسترس قرار بگیرد، همه ما فیلم «her» را بازی خواهیم کرد.

در این مکالمه، جان در حین انجام کارهای عادی روزانه‌اش از شخصیت دختر می‌خواهد که با او مکالمه کند. مکالمه روان و شیرین است و نظر هر دوست‌دار هوش‌ مصنوعی را به خود جلب می‌کند. برای دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید.

با اینکه شاید بعضی از کابران با مشاهده چنین پیشرفتی شوکه شوند و ترس آن‌ها را فرا بگیرد، خیلی‌ها از آن استقبال می‌کنند و احساس ناامنی ندارند. چنین پلتفرم‌هایی پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه تعامل ما با افراد مشهور و چهره‌های عمومی را دارند و مطمئناً مورد توجه طرفداران در هر سنی قرار خواهند گرفت. آینده هوش مصنوعی روز‌به‌روز غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر و شگفت‌انگیزتر می‌شود؛ یعنی فردا باید منتظر چه چیزی باشیم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.