زومیب بزرگترین مرکز خدمات و پشتیبانی بازار‌سرمایه ایران افتتاح شد - زومیب

افزایش چشمگير تعداد فعالان بورس در دو سال گذشته، ضرورت پاسخگویی و ارائه خدمات همه جانبه به سهام‌داران را به یک امر اساسی تبدیل کرده است. از همين رو بزرگ‌ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف گسترش آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهام‌داران بازار‌سرمایه به صورت شبانه‌روزی مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

راه‌اندازی مرکز خدمات بازار سرمایه کارگزاری مفید

مرکز خدمات بازار سرمایه ایران، پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذاران را با پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷روز هفته حتی روزهای تعطیل برای ارتقای خدمات بازار سرمایه کشور به عهده خواهد داشت. در مراسم افتتاحیه فعالیت این مرکز علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تمجید از اقدام صورت گرفته برای راه اندازی این مرکز گفت:

قوانین و آیین‌نامه‌هایی که از سوی سازمان بورس در حمایت از مشتریان صورت می‌گیرد حداقلی است، در صورتی که انتظار می‌رود نهادهای مالی این حمایت و پشتیبانی را به صورت حداکثری از مشتریان صورت دهند که خوشبختانه این مهم در کارگزاری مفید محقق شده است.

آن‌طور که علیرضا ناصرپور توضیح می‌دهد، سطوح پاسخ‌گویی نهادهای مالی به ‌واسطه تعامل مستقیم‌تر با مردم، باید عمیق‌تر از سازمان بورس و ارکان مربوط به آن باشد، به‌همین خاطر راه‌اندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود. علیرضا ناصرپور تأکید کرد:

لزوم راه اندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای ۲ سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مسئله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تأکید قرار گرفته و طبعاً لازم است کارگزاری‌ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به ارتباط مستقیم با سهام‌داران در این خصوص پیشرو باشند.

در ادامه مراسم، حمید آذرخش، رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید ، اعلام کرد که کارگزاری مفید ۲۷ سال پیش در همین روز یعنی ۲۳ آذر سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرد. او در مورد تجربیاتشان که در نهایت به راه‌اندازی این مرکز منتهی شده گفت:

در اواخر دهه ۷۰ ما متوجه ضرورت و نقش تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت بورس و کارگزاری‌ها شدیم به صورتی که سال ۱۳۸۴ مفید ثبت سفارش الکترونیکی را جایگزین ثبت سفارش حضوری کرد و از سال ۱۳۸۹ معاملات آنلاین را نخستین بار در دسترس مشتریان قرار داد.

محمد امین زارع، مدیر مرکز خدمات مشتریان مفید، با اشاره به اینکه معاملات آنلاین از ابتدای راه‌اندازی با استقبال بی‌نظیری مواجه شد، این امر موجب شد مرکز‌تماس کارگزاری مفید را در اواسط سال ۱۳۹۲ با حدود ۲۵ نفر راه‌اندازی کنیم. طبق گفته‌های او، از اوایل سال ۹۷ با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ذائقه مشتریان به دریافت خدمات غیرحضوری، تصمیم گرفتیم مرکز تماس را به مرکز خدمات ارتقا دهیم و سرمایه‌گذاری در زیرساخت این مرکز در اولویت قرار گرفت و در سال ۹۹ ساختمان حاضر برای این مرکز خریداری شد تا با تجهیز امکانات پاسخگوی حجم کارها و پرسنل این مرکز باشد.

راه‌اندازی مرکز خدمات بازار سرمایه کارگزاری مفید

زارع گفت: «۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای خرید، زیرساخت‌ و تجهیز این مرکز سرمایه‌گذاری شده است. همچنین در این مرکز برای ۶۰۰ نیروی انسانی متخصص شغل ایجاد شده است و هم‌اکنون این پرسنل روزانه حدود ۳۰ هزار تعامل با سهام‌داران بازار‌سرمایه دارند.» زارع ادامه داد: «این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ۲۴ ساعته و همه روزه، از طریق تمامی کانال‌های ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت‌ شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های سامانه‌های آنلاین معاملاتی به پاسخگویی و حل مشکلات سهام‌داران می‌پردازد.»

کارگزاری مفید از بهار سال ۱۳۹۹ با جذب ۶۰۰ نفر متخصص، ظرفیت پاسخگویی و تعامل تا ۵۰ هزار نفر در روز را در کانال های مختلف ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه فراهم کرده است. حالا هم در جدیدترین حرکت با بهره‌برداری از ساختمان جدید خدمات بازار سرمایه تمرکز یافته و توسعه می‌یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 345 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها