زومیب توییتر عکس‌های خصوصی کاربران را به‌طور تصادفی برای عموم منتشر کرد - زومیب

توییتر اخیراً با مسائل مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اکنون عکس‌های خصوصی برخی کاربران خود را در خوراک‌های خبری سایر افراد نمایش می‌دهد.

نویسنده‌ای به‌نام آبراهام ژوزفین رایزمن متوجه شد عکس‌های خصوصی او به‌طور عمومی در توییتر منتشر شده است. او با انتشار توییتی گفت: «بخش حلقه‌های توییتر با مشکل مواجه شده است. من دیروز تصویری خصوصی از خود ارسال کردم و اکنون برخی افرادی که در حلقه‌ی منتخب من نیستند، عکس مورداشاره را مشاهده کرده‌اند.»

رایزمن در ادامه به کاربران توییتر توصیه کرد تصاویر خصوصی را از بخش حلقه‌ها را حذف کنند. البته مطمئناً این شخص تنها کسی نبود که با مشکل انتشار عمومی تصاویر خصوصی مواجه شد زیرا برخی کاربران دیگر نیز مشکل مشابهی را گزارش داده‌اند.

بخش حلقه‌های توییتر باید فضایی امن و کنترل‌شده باشد؛ جایی‌ که کاربران می‌توانند شخصی‌ترین افکار و تصاویر خود را فقط با گروه منتخبی از افراد مورداعتماد به‌اشتراک بگذارند. اکنون بروز این مشکل و انتشار عمومی محتوای خصوصی ارسال‌شده در بخش حلقه‌ها، بسیار ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد.

ملیسا اینگل، دانشمند ارشد سابق داده در توییتر می‌گوید: «شکست توییتر در تضمین حریم خصوصی کاربران، ناامیدکننده است. حلقه‌های این پلتفرم درواقع برای اشتراک‌گذاری محتوای خصوصی بین شما و گروه خاصی از دوستان مورداعتمادتان طراحی شده است و انتشار این نوع پست‌ها در فضای عمومی، نشان‌ از الگوریتم بی‌کیفیت و غیرکاربردی دارد.»

تئو براون، مهندس سابق توییچ اظهار داشت: «به‌‌وضوح مشخص است توییتر در فیلتر کردن محتوای خصوصی، شکست خورده است.»

به‌نوشته‌ی فیوچریسم، توییتر هنوز به‌طور رسمی مشکل انتشار محتوای خصوصی بخش حلقه‌های پلتفرم خود را تأیید نکرده است و نمی‌دانیم این مورد چه زمانی رفع خواهد شد. با توجه به پاسخ خودکار نه‌چندان مناسب ایمیل مطبوعاتی این شرکت به سؤالات رسانه‌ها، به‌نظر می‌رسد گزارش‌های مرتبط با مشکل مذکور را جدی نمی‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها