زومیب ثبت نام آنلاین شماره مجازی در ایران موجو - زومیب

طریقه ردیابی شماره مجازی

یافتن صاحب شماره مجازی، فرایندی سخت و پیچیده است که به جز پلیس فتا که در مواقع لزوم وارد عمل می‌شود، شاید تعداد افراد اندکی بتوانند ردیابی شماره مجازی را انجام دهند. از آن‌جایی که یکی از علت‌های ارائه‌ی شماره مجازی برای ناشناخته ماندن هویت افراد بوده است، با انجام برخی از کارها می‌توان از ردیابی شدن آن جلوگیری کرد.

تا پیش از این برخی از اپلیکیشن‌ها بودند که به صورت رایگان شماره مجازی ارائه می‌کردند و افراد مختلف به سادگی می‌توانستند به تعداد زیاد و برای مقاصد مختلف از آن‌ها شماره مجازی دریافت کرده و استفاده نمایند. اما با اعمال تحریم‌های مختلف این برنامه‌ها برای مردم ایران از دسترس خارج شده و تنها راه باقی مانده خرید شماره مجازی از سایت‌های معتبر می‌باشد.

برخی از این سایت‌ها برای ارائه‌ی شماره مجازی به افراد از آن‌ها شماره تلفن و یا آدرس ایمیل می‌گیرند. لذا ردیابی شماره مجازی با استفاده از این اطلاعات امکان‌پذیر می‌شود. علاوه بر آن استفاده از شماره مجازی در برنامه‌های مختلف موجب فاش شدن و ثبت آی پی دستگاه فرد می‌شود. فهمیدن صاحب شماره مجازی از طریق ردیابی آدرس آی پی دستگاهی که از آن استفاده می‌کند امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین برای کاهش امکان ردیابی شماره مجازی افراد سعی می‌کنند از برنامه‌های تغییر آی پی یا فیلترشکن برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنند. این برنامه‌ها با تغییر آی پی دستگاه ردیابی صاحب شماره مجازی را ناممکن می‌سازند.

آیا شماره مجازی غیر قانونی است؟

با توجه به این که شماره‌های مجازی ماهیتی غیر قابل پیگیری دارند، لازم است این نکته بررسی شود که آیا شماره مجازی غیر قانونی است یا خیر؟

پلیس فتا در کشور ایران تنها زمانی اقدم به ردیابی و یا پیگیری شماره‌ای می‌کند که فرد صاحب آن مرتکب تخلف در بستر اینترنت و فضای دیجیتال شود. بنابراین اگر فردی با شکایت از شماره مجازی به پلیس فتا مراجعه نماید، پلیس فتا توانایی پیگیری و ردیابی آن را خواهد داشت. البته برای ثبت شکایت لازم است مدارک مستدلی ارائه شود که نشان دهد صاحب این شماره مجازی تخلفی انجام داده است.

جرم شماره مجازی بستگی به عملکرد صاحب آن دارد؛ به این معنا که با خریداری و استفاده از شماره مجازی اگر مرتکب تخلفات مشخص شده از سوی پلیس فتا نشوید، مشکلی ندارد. اما اگر برای مقاصدی همچون برهم زدن امنیت در فضای مجازی، کلاهبرداری و مواردی از این دست شماره مجازی را استفاده کنید، باید عواقب آن را بپذیرید.

پس حکم شماره مجازی در حقیقت کاملا وابسته به نوع استفاده از آن تعیین خواهد شد. اگر شما از خود و کارکردتان مطمئن هستید می‌توانید بدون نگرانی شماره مجازی را از سایت‌های معتبر خریداری کرده و با رعایت موارد امنیتی از آن استفاده کنید تا کسی نتواند شما را شناسایی و یا ردیابی کند.

خطرات شماره مجازی چه هستند؟

برخی از افراد برای تهیه و استفاده از شماره مجازی نگران خطرات احتمالی استفاده از آن هستند. همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد، داشتن و استفاده از شماره مجازی به خودی خود جرم محسوب نمی‌شود بلکه این طرز استفاده‌ی شما است که می‌تواند در دسته جرایم اینترنتی قرار بگیرد. پس نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید از شماره‌های مجازی به بهترین شکل استفاده کنید.

اما باید بدانید که شماره مجازی را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا اطلاعات شخصی شما لو نرود. در بالا، بهترین و امن‌ترین کشورهایی که می‌توانید با خیال راحت شماره مجازی آن‌ها را خریداری کنید، معرفی شدند. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا شماره مجازی ردیابی می‌شود باید گفت که به میزان رعایت موارد امنیتی ذکر شده توسط شما بستگی خواهد داشت. علاوه بر آن کشورهای امن و سایت‌های فروش معتبر در حفظ اطلاعات شخص شما بسیار موثر خواهند بود و اگر تمایل دارید شماره مجازی شما قابل ردیابی نباشد، بهتر است در خرید خود بسیار دقت فرمایید.

تشخیص شماره مجازی در واتساپ به چه صورت است؟

تشخیص شماره مجازی در واتساپ در اصل تفاوت زیادی با روش‌های تشخیص شماره مجازی از واقعی نخواهد داشت. زیرا اپلیکیشن واتساپ مانند تلگرام از ربات‌های گوناگون استفاده نمی‌کند. اما از آن‌جایی که شماره مورد استفاده از افراد فعال در این پیام‌رسان قابل مشاهده است، می‌توانید با روش‌های ذکر شده در جهت تشخیص شماره مجازی در واتساپ نیز عمل کنید.

آیا استفاده از شماره مجازی در ایران غیر قانونی است؟

پلیس فتا در کشور ایران استفاده از شماره‌های مجازی را غیر قانونی می‌داند. زیرا امکان استفاده ناهنجار از این شماره‌ها و برهم زدن امنیت دیگر کاربران در اینترنت بسیار راحت‌تر خواهد بود. اما لازم به ذکر است تا زمانی که شما در استفاده خود از شماره مجازی قوانین مرتبط با جرایم رایانه‌ای و اینترنتی را رعایت فرمایید و جرمی مرتکب نشوید، می‌توانید از شماره مجازی استفاده کرده و از مزایایی که در اختیارتان قرار می‌دهد بهره‌مند گردید.

جمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان فرق شماره مجازی و واقعی تقدیم حضورتان شد، به معرفی شماره مجازی، مزایای آن و همچنین تفاوت‌های آن با شماره واقعی پرداخته شد. برای بالا بردن امنیت خود در هنگام استفاده از شماره مجازی توصیه می‌شود که اولا شماره خود را از سایت‌های معتبر و شناخته شده تهیه کنید، از نرم‌افزارهای تغییر آی پی برای ثبت نشدن آی پی دستگاه خود استفاده کنید، و همچنین بهتر است کشورهای معتبر را برای خرید شماره مجازی خود انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 11 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.