زومیب راه‌اندازی سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان‌ به سایت‌های تحریمی - زومیب

پیش از معرفی سایت ۴۰۳، اواخر دی ماه بود که سرویس رادار گیم هم با هدف حل مشکلات گیمرها رونمایی شده بود. طبق اعلام وزیر ارتباطات، این سایت سه سرویس مختلف ارائه می‌کند: CDN برای ارائه فایل‌های مرتبط با برخی از بازی‌ها، ابزار سنجش تأخیر و پینگ اینترنت کاربر و DNS رایگان برای کاهش پینگ بازی‌ها.

در پنج ماه اخیر که محدودیت‌های اینترنت مشکلات فراوانی را برای دسترسی به اینترنت برای اقشار مختلف به وجود آورده بود، وزارت ارتباطات طرح‌هایی را برای کاهش مشکلات آن‌ها دنبال و راه‌اندازی کرد. هرچند هنوز برای قضاوت درباره میزان کارایی این طرح‌ها زود است اما این سرویس‌ها و خدمات در حالی به برخی مشاغل و اقشار اختصاص داده می‌شود که عموم مردم همچنان برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت با سختی‌های بسیاری روبه‌رو هستند.

حمایت همه‌جانبه وزارتخانه از پیام‌رسان‌های داخلی

زارع‌پور همچنین از امکان استفاده از دو پیام‌رسان داخلی با شماره‌های غیر ایرانی خبر داد و گفت: دو پیام‌رسان داخلی امکان استفاده توسط کاربران خارج از کشور را دارند. یعنی با شماره‌های خارجی هم امکان فعال‌سازی هست. این قابلیت پیش از این وجود نداشته است.

او درباره حمایت همه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیام‌رسان‌های بومی نیز این طور توضیح داد: تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات را برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی وارد کار کردیم و هر نیازی اعم از سخت‌افزار و پهنای باند توسط وزارت ارتباطات برای پیام‌رسان‌های داخلی تامین می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که پیام‌رسان‌های داخلی هم‌اکنون می‌توانند نیاز میلیون‌ها کاربر ایرانی را برطرف کنند و امکانات بسیار خوبی دارند، اضافه کرد: باید حمایت رسانه‌ای برای پیام‌رسان‌های داخلی انجام شود تا مردم از قابلیت‌های این سکوهای بومی مطلع بشوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : فناوری ایران تاريخ : 8 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها