زومیب رایانش کوانتومی سرعت رشد هوش مصنوعی‌ را به‌شدت افزایش می‌دهد - زومیب

پالمر می‌گوید: «یکی از بدترین موارد استفاده‌ی هوش مصنوعی مبتنی‌بر رایانش کوانتومی این است که می‌تواند برای سیستم‌های مالی مُضر باشد. در چنین شرایطی نقض اطلاعات می‌تواند در هر حساب بانکی رخ دهد».

هوش مصنوعی در آینده از بیت‌های کوانتومی زیراتمی یعنی کیوبیت برای پردازش داده‌ها استفاده خواهد کرد و درواقع این روش جایزیگن رویکرد مرسوم استفاده از بیت‌های باینری (صفر و یک) است.

پنگ چنگ شی، معاون بخش محاسبات و علوم اطلاعات در مؤسسه‌ی روچستر می‌گوید: «با استفاده از محاسبات کوانتومی می‌توانیم دنیای فیزیکی را به‌روشی بسیار سریع‌تر شبیه‌سازی کنیم».

به گزارش NYPost، رایانش کوانتومی شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگانی مثل IBM بوده است؛ شرکتی که ۲۰ میلیارد دلار در این حوزه‌ی روبه تکامل سرمایه‌گذاری کرد‌. گوگل نیز یکی دیگر از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی رایانش ابری است.

درحالی‌که محاسبات کوانتومی هنوز درمراحل ابتدایی قرار دارد، اما تکامل آن مدت زیادی طول نخواهد کشید. پالمر حدس می‌زد این فناوری طی سه تا پنج سال آینده، کاربرد عملی خواهد داشت. فوربس گزارش داده است IBM احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ از رایانش کوانتومی بهره خواهد گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها